Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimit Huutonet myyjänä? Kysely.

Vierailija
19.05.2007 |

-Kuinka kauan odotat ostajan maksua?

-Onko kohteissa maininta, jos haluat maksun X päivän kuluessa, varsinkin, jos haluat maksun heti?

-Palautatko ostajalle ylimääräiset postikulut?

-Pyydätkö lisää postikuluja, jos arvioit kulut väärin?

-Pyydätkö ostajaa ilmoittamaan, kun on maksanut?

-Ilmoitatko ostajalle, kun tuote on postissa?

-Jakeletko helposti negoja?

-Mitä yleensä myyt?

Mun vastaukset:

-Odotan viikon maksua ja jos mitään ei kuulu, laitan ostajalle 6-7 päivän päästä viestin ja annan pari päivää maksuaikaa. Jos silloinkaan ei kuulu mitään, perun kaupat.

-Kohteissani on maininta: maksu viikon kuluessa kohteen sulkeutumisesta.

-En palauta, mutta eipä ole tullut vielä tuollaista tilannetta vastaan.

-En pyydä, vaikka pari kertaa olenkin joutunut maksamaan yli 6 euroa omasta pussista. Pyysin kahdesta eri kohteesta euron postikuluja, koska niiden piti mennä Helposti kuoressa, mutta postitädin mukaan, kirjeiden painot oli 10 grammaa yli sallitun. Nuo menivät siis pakettina.

-Pyydän, helpottaa paljon postittamista. Kun postitettavaa on paljon, joku maksu voisi jäädä huomaamatta.

-Ilmoitan yleensä, aina en kyllä muista ilmoittaa, jos postitettavaa on paljon.

-Hupihuutajat saavat negan, automaattisesti.

-Vähän kaikkea, harvemmin lastenvaatteita ym. juttuja.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näin minäVierailija:

jaa en odottele yhtään , potsistan tuotteen saman tien kun huutja on ottanut yhteyttä ja kysynyt tilinumeroa. Toistaiseki kaikki ovat kai maksaneet tuoteensa .. enpä ole tuotakaan tarkistanut

-Onko kohteissa maininta, jos haluat maksun X päivän kuluessa, varsinkin, jos haluat maksun heti?

En mainitse..

- ei ole tullut vielä tuota tilannetta vastaan. Tosin juuri tänään vein 5 :) tuoettetta postiin ja posti virkeilija niputti kaikki maksut samaan ja kuiteissa oli X määrä 0,70 ¿ postimerkkejä. Joten tosi vaikeaa on nyt sitten arvioida maksoiko mikä mitäkin, eli meniko pk arvioni oikein. Yhteissumma kyllä täsmäsi

Toki jännään , et tuleeko joltain palautetta et olisin perinyt liikaa. Jokaiselle olen kyllä ilmoittanut pk arviot sanakääntein " sovitaanko postimaksuksi X Euroa ( ja ne olen laittanut myös kohteeseen ).. joten en kyllä mielellään rupeisi palauttelemaankaan. Olen kuitenkin perinyt vain postimkasun pakkausmateriaalista en mitään.

en ole pyytänyt kerran kyllä teki mieli. Vihjasin , mutta huutaja ei itse automaattisesti reagoinut siihen .. sai tuoetteen muutenkin tosi halvalla ( hv ei ylittynyt ) ja itse olisin ostajana kyllä maksanut tuon eroituksen. Palutettakaan ei tullut :(

Kävi samoin kun ap:llä tuoteeen kylkiäiseki lupaamani tavara ylitti maksikirjeen koon ja meni pakettina... ja kalliina sellaisena. Ilmoitin tästä ostajalle et ZZZ ei mahdukkaan tuohon laatikkoon ja täytyy pakata menemään" erikoisleveänä kuljetuksena"

En. en päivystä koneella useinkaan ja ylimääräinen s- posti liikenne vain veisi aikaani

en

en ei ole ollut aihetta :)

-Mitä yleensä myyt?

kestovaippoja ja vauvan tarvikkeita

Vierailija
2/3 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan odotat ostajan maksua?

Mielellään viikon kuluessa, mutta odotan kauemminkin, jos ostaja on yhteydessä ja kertoo tilanteesta.

Ei ole, koska en odota maksua heti.

Ilman muuta.

En.

En, mutta jos ilmoittaa, niin lähetän tuotteen saman tien. En odota, että näkyy tilillä. Joskus lähetän joka tapauksessa saman tien. Vielä ei ole tullut epärehellistä ostajaa vastaan (palautteita n. 250)

Ilmoitan. Lähetän myös seurantakoodin, jos kyseessä paketti.

En ole joutunut edes harkitsemaan. Itsekään en ole saanut negatiivisia tai neutraaleja palautteita.

-Mitä yleensä myyt?

Lastenvaatteita ja -tarvikkeita, astioita, leluja, naisten vaatteita

Ylipäätään yritän toimia niin, kuin toivoisin itseäni kohtaan toimittavan. Kerron tuotteesta mahdollisimman paljon, ilmoitan postikulut ja otan hyvät kuvat. Otan heti yhteyttä (olin ostaja tai myyjä) ja maksan omat ostokseni saman tien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHTEYDENOTTOA (TAI MAKSUA) ODOTAN N. VIIKON, SITTEN LAITAN MUISTUTUKSEN MISSÄ UHKAILEN NEGAPALAUTTEELLA JOS RAHOJA TAI JOTAIN VIESTIÄ EI KUULU VIIKON KULUESSA.

EI, EI OLE NIIN KIIRETTÄ

EN

EN

EN

EN AINA. USEIN LAITAN PALAUTTEEN KUN OLEN VIENYT TUOTTEEN POSTIIN JA LAITAN SIIHEN ETTÄ TÄNÄÄN LÄHTI POSTIA.

EN, EI OLE PALJOA OLLUT TARVETTAKAAN

-Mitä yleensä myyt?

LASTEN VAATTEITA JA -TARVIKKEITA, KIRJOJA, LEHTIÄ JA KAIKKEA MUUTA YLIMÄÄRÄISTÄ

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi