Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen sijoitus kilpailukykyvertailussa laski 5 sijaa

Vierailija
03.07.2026 |

Suomen sijoitus heikkeni viime vuodesta vertailun kaikissa neljässä pääluokassa. Eniten laskua tuli yritysten suorituskyvyssä, joka on tiedotteen mukaan nyt vertailuhistorian heikoimmalla tasolla. Kaikkein heikoin tekijä oli viime vuosien tapaan taloudellinen menestys.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikataan palkkoja 15% niinkuin EK toivoo.

Suomi nousuun!

Suomessa maksetaan liian suuria palkkoja, niitä pitäisikin pienentää. Se laskisi myös yleistä kustannustasoa.

Vierailija
22/30 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta myydään pohjavedet. Ja Natura-alueiden suojelun purku on jo alkanut. Suomi on Euroopan Kongo. Nykyiset heimopäälliköt myyvät suomalaiset muiden orjiksi niin kuin afrikkalaiset aikoinaan myivät toisia afrikkalaisia orjiksi. Suomen pakkoreservi on ilmainen tykinruoka myös niille Nato-maille, joilla ei ole omaa asevelvollisuutta. Ja Suomi-lampaat alistuvat kaikkeen, kun vallanpitäjät hokevat mutkusannaa tai pelottelevat Venäjällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

It's getting Petterer and Petterer

Vierailija
24/30 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikataan palkkoja 15% niinkuin EK toivoo.

Suomi nousuun!

Suomessa maksetaan liian suuria palkkoja, niitä pitäisikin pienentää. Se laskisi myös yleistä kustannustasoa.

Juu niin varmaan :DDDDDDDDDD Marjatkin on kaupoissa ilmaisia kun lähes palkattomat orjat niitä poimivat, jep jep

Vierailija
25/30 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen kasvun kaava toimii.

Vierailija
26/30 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykypuolueen kyvykästä ja fantastista politiikkaa kvartaali kerrallaan.

Vierailija
27/30 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on edelleen vaikea ymmärtää miksi Marin oli niin iso ongelma elinkeinoelämälle? Itse ajattelen, että moni yritys olisi hyötynyt marinin tuomasta näkyvyydestä. 
Marin oli myös hyvinkin yritysmyönteinen ja osasi ajatella kokonaisuuksia joka oli sekä yrittäjien, että työntekijöiden etu. 

Vierailija
28/30 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen kasvun kaava toimii.

Eli ohjataan yrityksille tukia ilman tavanomaista virkavalmistelua. Kokoomuksen oma ohituskaista. Rahaa on..yllätys.

Vierailija
29/30 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on edelleen vaikea ymmärtää miksi Marin oli niin iso ongelma elinkeinoelämälle? Itse ajattelen, että moni yritys olisi hyötynyt marinin tuomasta näkyvyydestä. 
Marin oli myös hyvinkin yritysmyönteinen ja osasi ajatella kokonaisuuksia joka oli sekä yrittäjien, että työntekijöiden etu. 

Siksi ku se oli sosialidemokraatti.

Ei valtameriristeilijäfirma osta Wärtsilän moottoreita tai Koneen hissejä siks ku Wärtsilä ja Kone on maasta jossa on nuori naispääministeri joka pelleilee paljon.

Vierailija
30/30 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ku se oli sosialidemokraatti.

Ei valtameriristeilijäfirma osta Wärtsilän moottoreita tai Koneen hissejä siks ku Wärtsilä ja Kone on maasta jossa on nuori naispääministeri joka pelleilee paljon.

En usko että pääministerin "pelleilyt" on yritysten prioriteettilistalla kovin korkealla kun kilpailuttavat hankintojaan ja investointejaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi