Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin 9v leikkii vielä leluilla

Vierailija
03.07.2026 |

Pehmoilla ja barbeilla ja nukkekodeilla ja Schleich eläimillä..Omani 9v mukee ja tekee jo ensi vuoden matem tehtäviä. Toiselle vaikeita. Oma ei leiki enää leluilla. Toinen syöttää nukkeja jne.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikin 14 vuotiaaksi barbeilla ja olisin ehkä leikkinyt vielä pidempään mutta mun pikkusisko halusi lopettaa kun häntä nuorempi kaveri oli asiasta nauranut. 

Olen nykyisin DI  ja erittäin hyvissä töissä eli leikkiminen ei estänyt mitenkään koulunkäyntiä.

Tuo siskoni kaveri on kotiäiti eli hänellä nukkeleikit sitten jatkui vähän näin myöhemmällä iällä 😂 

Anna lapsen leikkiä jos hän haluaa. Se on kehittävää ja tervehenkisempää kuin puhelimen tuijottelu.

Vierailija
22/23 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku jaksaa kirjoittaa tällaista? Mitä tästä saa henkisesti? En ymmärrä. Valaiskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa leikkiä vielä tuon ikäisenä. Ja katsokaa vaikkapa kaupassa myytäviä Legoja, siellä on paljon sellaisia joita ostaa lähinnä 30-70 vuotiaat naiset ja miehet.

Minä olen jo selvästi yli 50-v mies. Rakentelen pienoismalleja, pelaan pelikoneilla, rakennan Legoja, luen sarjakuvia jne. Ammatikseni olen tehnyt yli 30 vuotta tiedettä. Ei leikkiminen ole minun urakehitystä estänyt tai hidastanut. Aikaa matematiikalle jo jäänyt ihan riittävästi jotta siitäkin on maisterin paperit. Itse asiassa matemaattisia kykyjä aktivoi hyvin mm. pienoismallit, legot ja monet muut missä hahmotuskykyä tarvitaan. Minecraft on myös sopiva peli sellaiseen, sitäkin pelaan vaikka kai aloittaja kieltäisi senkin yli 4 vuotiailta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi