Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako siirtyä OP:sta S-Pankkiin?

Vierailija
02.07.2026 |

Osuuspankin huomattavat palvelumaksut verkkopankista, kortista ja käteisnostoista alkavat turhauttaa. S-Pankilla on käsittääkseni ilmainen verkkopankki ja kortti, mutta onko se luotettava?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tyytyväinen s pankkiin. Visa kortti on myös S, hyvin on toiminut

Vierailija
22/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankilla paskimmat korot säästämisen tileillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on molemmat. Kaikkia munia ei kannata laittaa samaan koriin. 

Vierailija
24/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on molemmat. Kaikkia munia ei kannata laittaa samaan koriin. 

Talletussuojakin on Suomessa vain 100 000 euroa.

Vierailija
25/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä aloin hoitamaan vanhempien raha-asioita ja ensimmäinen tehtävä oli siirtää varanto OP -> S, OP:ssa nousi aina verenpaine kun joutui tiskillä asioimaan, itse olen ollut S asiakas sen 10 vuotta. Vielä en ole katunut asiakassuhdetta S kanssa 

Miksi hoidit asiat OP:n tiskillä sen sijaan, että olisit (vanhempiesi luvalla) hankkinut OP:n verkkopankkitunnukset, joilla olisit voinut hoitaa vanhempiesi pankkiasiat OP:n verkko- tai mobiilipankissa?

Vierailija
26/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikainen S-pankin asiakas, ja toiminut hyvin. Ei mitään valittamista. Toki se vuoden 2022 tietoturvaongelma oli ikävä, ei koskenut kuitenkaan minua. Nyt ovat ilmeisesti korjanneet asian ja ihan viime aikoinankin tietoturvaa on parannettu. 

Minusta hienoa, että on ilmainen pankki. 

Vanhastaan minulla on tili myös toisessa pankissa, jossa on rahastot. Ikävä että joutuu maksamaan joka kuukausi siitä ilosta, mutta olen huomannut, että on kätevää jos on tili kahdessa pankissa ja sekä Visa että MasterCard. Ehkä tulevaisuudessa siirrän sitten S-pankkiin kaiken. Hehän ovat nyt kehittäneet sijoittamispuolta. 

Vierailija
27/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. Samat ongelmat kuin muidenkin pankkien tietoturvassa. Pitää vain olla tarkkana.

Itse asiassa Spankki on saanut valvovalta viranomaiselta muita enemmän huomautuksia.

Vierailija
28/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-Pankki on köyhien pankki. Olet varmaan heidän unelma asiakas. OP:n omistaja asiakkaalle kk maksut tilistä, kortista ja verkkopankista on 3,95e kk, tuskin kaataa kenenkään taloutta.

Maksan siis siitä ilosta osakasmaksun että saan maksaa OP:ssa palveluista, mahtavaa!

Vierailija
29/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankissakin saa sijoitusneuvontaa, toki sillon tarvii ajanvarauksen. Muuten S-pankilla tosi hyvät aukioloajat jos tarvii paikan päällä käydä.

Mutkatonta asiointia, ainakin omiin tarpeisiin on toiminut kaikki.

Vierailija
30/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-Pankki on köyhien pankki. Olet varmaan heidän unelma asiakas. OP:n omistaja asiakkaalle kk maksut tilistä, kortista ja verkkopankista on 3,95e kk, tuskin kaataa kenenkään taloutta.

Kehitysmaalaisten pankki. Kela Gold - talletuksia tehdään maitokaupan kassalla.

Vierailija
31/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankissakin saa sijoitusneuvontaa, toki sillon tarvii ajanvarauksen. Muuten S-pankilla tosi hyvät aukioloajat jos tarvii paikan päällä käydä.

Mutkatonta asiointia, ainakin omiin tarpeisiin on toiminut kaikki.

Jos on aikaa jonottaa puoli tuntia.

Vierailija
32/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, mitä palveluita haluaa käyttää ja miten. Minulla säästöt (rahastot) ja lainat tuottaa op:llä bonuksia enemmän kuin menee maksuihin, lisäksin maksan niillä vakuutuksia. 

Juuri näin. Lisäksi varsinaista sijoitusneuvontaa tai varallisuudenhoitopalveluja jos sellaisia kaipaa ei S-pankista taida edes saada. Mulla OP ja lisäksi varapankkina Nordea.

Ja muutenkin s-pankin sijoitusasiat on aika retuperällä, yritän juuri saada rahojani ulos sieltä erikoisrahastoista ja kohta juhlitaan vuosipäivää..

Vierailija
33/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile itse niin tied toimiiko sulle. S-pankki on ilmainen, joten siitä vaan kokeilemaan sitä ennenkuin vaihdat sinne kokonaan.

Vierailija
34/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankilla paskimmat korot säästämisen tileillä. 

Vaihtelee. Toisinaan ovat paremmat, toisinaan huonommat. Nordeasta saa 10 kk tilille 3%

Vierailija
35/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut spankin asiakas jo tapiolapankista lähtien. Säästöjä on paljon ja hyvin on rahat pysynyt tallessa. Olen tyytyväinen. Toinen säästötili on hypo pankissa ja ilmainen sekin. En maksa pankeille käyttömaksuja.

Vierailija
36/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitysmaalaisten pankki. Kela Gold - talletuksia tehdään maitokaupan kassalla.

Kelasta saa näköjään avustukset viidenkympin seteleinä.

Vierailija
37/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, mitä palveluita haluaa käyttää ja miten. Minulla säästöt (rahastot) ja lainat tuottaa op:llä bonuksia enemmän kuin menee maksuihin, lisäksin maksan niillä vakuutuksia. 

Juuri näin. Lisäksi varsinaista sijoitusneuvontaa tai varallisuudenhoitopalveluja jos sellaisia kaipaa ei S-pankista taida edes saada. Mulla OP ja lisäksi varapankkina Nordea.

Ja muutenkin s-pankin sijoitusasiat on aika retuperällä, yritän juuri saada rahojani ulos sieltä erikoisrahastoista ja kohta juhlitaan vuosipäivää..

Ennen sijoittamista erikoisrahastoihin, olisi varmaankin kannattanut lukea rahastoesite. Sieltä olisi selvinnyt lunastusehdot ja päivämäärät.

Kiinteistörahastoissa lunastus päivät voi olla 1 tai 2 kertaa vuodessa. Vuosikin voi siis mennä lunastustoimeksi annosta siihen, että rahat saa ulos.

Sama koskee lähes kaikkia erikoissijoitusrahastoja.

Jos et ymmärrä mihin olet sijoittamassa niin älä sijoita!

Vierailija
38/38 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin ja se oli virhe. Vaihdan S-pankin pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän