Karkkeja menneisyydestä
Mitä muistatte
Muistan:
Jambo suklaapatukka
Topsy tuutti
Sveitsin suklaa
Fancy suklaapatukka
Ihme että poistuivat myynnistä. Monet uudet on huonompia
Voi olla nimissä virheitä mutta noin ne muistan.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei R-kioski tuo takaisin Black Petejä? Saisi takuuvarman myyntihitin.
Ne voisi olla vähän pienempiä, kuin ennen, mutta sama tuote.
Olikos Leafin valmistamia?
Joo, suuhun sopivia paloja, lapsena oli nimittäin naama aina musta, kun niitä söi 😁
R-kioski osaisi siihen vastata, kenen valmistama se oli. Niitä myytiin vain R-kiskalla.
Kuva https://i.pinimg.com/736x/6b/85/21/6b85210240f60b6541e9cfa53a7b1175.jpg
Finlandia marmeladit, ne jotka oli hedelmän mallisia ja vailla sokeria päällä. En marmeladeista tykkää, mutta tulee aina joulu mieleen. Miksi helkkarissa niihin marmeladeihin pitää vielä laittaa sokeria päälle (nykyiset pallot), kun itse karkki ei muuta olekaan kuin sokeria…
Fazerin Parhaissa oli mun lapsuudessa/nuoruudessa sellaisia jotain hasselpähkinäkarkkeja. Oli saman muotoisia kun siihen aikaan ne appelsiinikarkit, sellaisia pyöreitä ja jotain pähkinätahnaa siellä sisällä. Tämä siis jossain vuosituhannen vaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
Samassa pussissa eri hedelmien makuiset ja muotoiset vaahtokarkit. Olivatko ruotsalaista alkuperää.
katsopa löytyiskö ruotsalaisesta karkkinettikaupasta: coopers candy. tilailen sieltä usein tuotteita..
Vierailija kirjoitti:
Fazerin Parhaissa oli mun lapsuudessa/nuoruudessa sellaisia jotain hasselpähkinäkarkkeja. Oli saman muotoisia kun siihen aikaan ne appelsiinikarkit, sellaisia pyöreitä ja jotain pähkinätahnaa siellä sisällä. Tämä siis jossain vuosituhannen vaihteessa.
muistan hämärästi nämä. Kino oli sen karkin nimi.
piti sekin pussin sisältö mennä vaihtamaan!
Jos Black Peten valmistaja oli Hellas, silloin Cloettalla taitaa olla se resepti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa pussissa eri hedelmien makuiset ja muotoiset vaahtokarkit. Olivatko ruotsalaista alkuperää.
katsopa löytyiskö ruotsalaisesta karkkinettikaupasta: coopers candy. tilailen sieltä usein tuotteita..
Ei niitä valmisteta enää. Sääli. Nykyiset vaahtokarkit on pahoja.
Tekoäly: "kyseessä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä ruotsalaisen Franssons Konfektyrer -tehtaan legendaarinen Hedelmävaahtokarkki-sekoitus (ruotsiksi usein nimellä Skumfrukter tai Svenska frukter & bär).
Nämä karkit olivat 1980- ja 1990-luvuilla valtava hitti Suomessa"
Yhdessä vaiheessa myytiin jotain kirpeää paukkukarkkia. Idea kai oli kastaa tikkaria siihen mutta itse ainakin söin sellaisenaan.
Tikkujätski päällyshuurrettu kokis ja sisällä vaniljajäätelö. Se oli erikoisen hyvää.
Känkkä- ja ränkkä-pastillit, näistä se salmiakki (ränkkä?). Ai että mikä maku! Näen vieläkin joskus unia tosta karkista, saan sen upean salmiakin maun suuhuni.
Silkkityynyt (silkkityynyn muoto, kovia päältä ja pehmeitä sisältä)
Keillerit (kova nekkumainen toffee, erimakuisia kääreellisiä) Desdemona (paras suklaamakeinen ikinä)
Ehkä joku vielä muistaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen 88 syntynyt enkä ymmärrä merkkareiden viehätystä. Kovia nihkeitä ja jäi hampaisiin kiinni. ei mitenkään erityisen hyviä. Aina niitä jaksetaan jauhaa joka ketjussa.
Minä olen syntynyt 84, enkä myöskään ymmärrä. Ehkä siksi, että olen melkein tukehtunut Merkkariin lapsena.
Fazerin sininen ohut pieni suklaalevy.
Polkajäätelö, siis se alkuperäinen. Aitoa vaniljajäätelöä ja polkkakarkin paloja.
Munalikööri-jäätelö, sekin tosi hyvää.
Turkinpippuritikut.
Nimeä en muista, mutta sellainen tipan muotoinen salmiakkikarkki, missä päällä salmiakkijauhoa ja sisällä salmiakkikreemiä tms
Vierailija kirjoitti:
Joskus aikoinaan oli Rix Rax suklaapatukoita
Vohveleita olivat
aina kun valmistaja muuttuu, onnistutaan tuote pilaamaan.
Mirabellin Mozartin kuulat - uusi firma (Mindalez) osti reseptin ja täyttä kuraa! ihan kaameita halpisversioita.