Pitääkö järjestää rippijuhlat tytölle?
Miten tekisitte meidän tilanteessa? Meillä on isovanhemmat kuollut. Yksi huonokuntoinen isovanhempi vain jäljellä, joka ei voi tulla juhliin. Toisella vanhemmalla ei ole sisaruksia, toisen vanhemman einen sisarus asuu ulkomailla. Meillä on joitakin työkavereita, joita voisi kutsua, mutta tuntuu nololta heitä kutsua, kun eivät niin läheisiä ole ja sukulaisia ei voi kutsua. Tyttö haluaisi juhlia vaan perheen kanssa ja myöhemmin illalla kavereiden kanssa olla. Onko huono juttu, jos ei järkestetä juhlia? Meillä on kyllä varaa ostaa tytölle hyvät lahjat ja mennä vaikka syömään. Mitä mieltä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
No ilmeisesti tähänkin asti tyyliin kaikki juhlat pidetty perheen kesken,eli ei mitään eroa.
Ei ole, lasten synttäreillä on ollut aina paljon kavereita.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Aika surullinen kuvio. Taidatte olla iäkkäät vanhemmat.
Ei ole surullinen kuvio, sinä taidat olla myrkyllinen ihminen. Meillä perheessä lämpimät välit. Niin oli myös pariin isovanhempaan ollut, kun lapset pienempiä. Lapsilla on aina ollut tosi paljon kavereita. Minä
olen 46-vuotias. Aivan tavallisen ikäinen rippikoululaisen äiti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmeisesti tähänkin asti tyyliin kaikki juhlat pidetty perheen kesken,eli ei mitään eroa.
Ei ole, lasten synttäreillä on ollut aina paljon kavereita.
-ap
Jos haluaa järjestää juhlat niin voihan niitä kavereita kutsua sinnekin. Vaikka vanhemmat mukaan jos olette ollut paljon tekemisissä.
Ikärasisti palstalla. Juurihan ap kertoi, että lapsi haluaa juhlia kavereiden kanssa. Ja muutenkaan teini-ikäisille vanhukset eivät aina ole mieleisintä juhlaseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole surullinen kuvio, sinä taidat olla myrkyllinen ihminen. Meillä perheessä lämpimät välit. Niin oli myös pariin isovanhempaan ollut, kun lapset pienempiä. Lapsilla on aina ollut tosi paljon kavereita. Minä
olen 46-vuotias. Aivan tavallisen ikäinen rippikoululaisen äiti.
-ap
Ap, ei kannata ruokkia trollia. Ilkeä ihminen palstalla. Niitä täällä riittää. Tosin yllättävän kivoja vastauksia oot saanu huomioiden palstan yleisen hengen.
T. palstailija
Selkeästi sama ilkeä kommentoija parissa vastauksessa. Ei kannata huomioida.
Järjestää jokainen semmoiset juhlat, kun haluaa. Perhe on läheisin, niin juhlii omalla perheellä. Ei nykyään muutenkaan järjestetä isoja juhlia. Kalliita, juuri kukaan ei halua juhliin ajankäytöllisistä syistä ja rahanmenon vuoksi.
Kuuntelisin tytön toivetta ja juhlisin perheen kesken