Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOKUISTEN viikonloppu **

19.05.2007 |

Linkki loppuviikkoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10330648&p=2&tmode=1&smod…

Ihanan aurinkoinen ilma. Aloitin pinon, kun en nähnyt sitä. Iltapäivällä ollaankin piknikillä..

Kipeytyykö kellään muulla häpyluun seutu yöllä (kun rakko alkaa täyttyä)? Tämä on ihan uusi vaiva, joka on inha, enkä muista esikoisesta. Ja nyt joku hermo on puristuksissa pakarasta ja tuntuu, että koko jalkaa pettää välillä alta.. Ja vielä 3kk tätä tilaa jäljellä. Motäköhän kaikkia vaivoja tässä ehtiikään tulla. Onneksi vauva voi hyvin.

Lähden etsimään vilttiä ja petanqi-peliä varastosta. Kivaa viikonloppua!

Västis ja Taimi 27+1

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa täällä hiljaista!! Tosin on kyllä niin ihana ilmakin, että ihmekkös tuo jos porukka on jossain ulkosalla kaunista kevätpäivää viettämässä! Vai pitäisikö sanoa jo kesäpäivää niin kamalan tai siis ihanan lämmintä ainakin täällä meillä päin on tänään ollut!!! Ihan tuli jo mieleen, että kuinka sitä taas sitten jaksaakaan valtavan vatsan kanssa heinäkuun helteillä (ei muuten ole mulle eka kerta.. meidän kuopuskin on syntynyt elokuussa ja kamalana hellekesänä -03)!!!!!!! Jos en väärin muista niin taisin joskus jopa vannoa, että meille ei enää ikinä loppukesän/alkusyksyn lapsia tule!!! Mutta niin se vaan taas on tulossa..!!!!! Vannomatta paras!!!

Joo ja noista liitoskivuista. Niitä täältä on löytynyt joka raskaudessa. Erityisesti vaivaavat/haittaavat maatessa ja siis nukkuessa. En ole huomannut että liittyvätkö mitenkään rakon täyttymiseen, kun saan jo heti illasta alkaen asetella paksun tyynyt polvien väliin (se vähän helpottaa..). Muutoinkin tuntuu, että kävelen välillä jo kuin vanha mummo. Erityisesti liikkelle lähteminen on toisinaa todella jäykkää!! Onneksi ei vielä sentään ihan kaikenaikaa niin kovasti kolota!! Mutta jos vanhat merkit paikkansa pitävät niin eiköhän sitä ihan kamalaa jatkuvaa jomotusta ole vielä tulossa..!!!! Viimeistään sitten kun ne oikeat helteetkin alkavat..!!!!

pönttö-örvelö rv 27 tasan!!!!!!!!

Vierailija
2/12 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lapset lähtivät juuri puolituntia sitten mummolaan yökylään!!!! Meillä on nyt aivan ennen kuulumaton rauha talossa!!! Viimeksi ovat olleet mummolla ja papalla yötä kai viime kesänä, eivätkä sitten muualla ole ikinä yötä ilman äitiä ja isiä olleetkaan. Tein tuossa juuri mansikkarahkaa ja laiton saunan lämpiämään, mitähän sitä sitten tekisi..?! Mieskin tuolla touhuilee vielä jotain pihalla. Tulisikohan tänään telkkarista mitään? Tai ehkä taidan vain nauttia tästä hiljaisuudesta!!! Ja sitten kohta saunaan!!

Toivottavasti pojilla ei vain tule nukkumaan käydessä äitiä ikävä, äidillä voi tulla poikia..

hiljaisuudesta nauttiva pönttö-örvelö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isommat lapset olleet keskiviikosta asti mummolassa ja tänään meinasin jotta tulisivat kotiin. Vaan täällä minäkin nyt istun kun eivät millään lähtisi. Leikit pihalla serkkujen kanssa on niin kivat. Huomena kyllä oltaisiin taas mummolaan menossa mutta saisivat jo välillä tulla kotiinkin. Onneksi kuopus on ollut kotona niin ei ole ihan yksinäistä ollut kun mieskin koko viikonlopun töissä.

Vatsassa on ollut tänään hurjan hiljaista. Toivottavasti ennen nukahtamista potkiskellee niin ei huoli sitten kalva koko yötä. Tosin itselläni ollut niin vauhti päällä että en varmaan ole vain liikkumista tässä menossa huomannut. Muinulla ei onneksi ole liitoskivut vaivanneet mutta pissahätä taas yllättää kesken unien eli taas saa ravata kesken yötä vessaan.

Tänään yritin täytellä vihdoin kelan papereita vaan kesken jäivät ja pitää vissiin vaivautua kelaan asti jotta saan ne valmiiksi. On se aina niin hankalaa tuo paperien pyöritys. Olen edelleen arponut ottaakko raha vai pakkaus. Pakkausta tekisi mieli mutta vauvalle on kertynyt kirppareilta, kavereilta ja siskolta vaatetta niin että ei välttämätöntä tarvetta olisi. Toisaalta kun en kuopukselle ottanut niin harmitti kyllä kovasti silloin. No onneksi on vielä aikaa miettiä jonkin verran.

Nyt pitää lähteä tiedustelemaan josko nuo ipanaiset tuolta lähtisivät kotiin nukkumaan.

aliisa ja ylläri rv 26+5 (vissiinkin)

Vierailija
4/12 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on muuten oikein hyvä, mutta olen tosi tuskainen siitepölyn takia. Astmapiippua joudun käyttämään nyt useasti päivässä, yölläkin 1-2 kertaa, lisäksi nenäsuihke ja tänään alan ottaan myös Zyrteciä. Silmiin joudun lisäksi laittamaan silmätippoja. Liikkeet vatsassa ovat selvästi vähentyneet tai muuttuneet selvistä potkuista sellaiseksi möyrinäksi ja masuasukilla on hikka joka päivä ! Lapsetkin tunnistavat sen mahan päältä! Sf mitta mulla on edelleen tosi pieni ja aiheuttaa kyllä vähän huolestuneisuutta, että kasvaako vauva normaalisti tai onko lapsivettä tarpeeksi. Sf mitta nyt vasta 24 ja viikkoja 29+3.

Vierailija
5/12 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hiljainen viikonloppu. Taitaa olla syynä kaunis sää. Ihana on olla ulkona, meidänkin perhettä kyllä vaivaa siitepöly. Vähiten minua. Nyt tyttö nuhainen ja mietitään kovasti, onko koivuallergiaa vai flunssaa. Toivottavasti flunssaa.

Västis

Vierailija
6/12 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla onkin eka työpäivä menossa kolmen viikon sairasloman jälkeen.

vielä tuntuu hyvältä,mutta saas kattoa kun päiviä on useampi takana miltä tuntuu nostelut ym jutut.mutta ihana olla töissä.kyllä vuorokaudet läpeensä 3vkoa kotona,ja siihen meidän muuttohässäkkä ja remontoimiset saivat hulluuden partaalle henkisesti =)

masuun kuuluu kaiketi hyvää, kova epeli on liikkumaan.asentoa en osaa vieläkään määrittää, esikoinen oli pääalaspäin kokoajan,ja liikkeet tuntuivat siis ylhäällä ja alhaalla siellä missä kädet ja jalat huitoivat.

tämä toinen tapaus majailee kaiketi viistosti tai poikittain kun muhkasut tuntuvat pelkästää sivuilla.ehkäpä saan neuvolassa tiistaina asiaan selvyyttä.

mulla ei oo painoa tullut edelleen kuin +3kg. ei kai siinä mitään,oletin sen nousevan kokoajan suhteellisen tasaisesti,mutta nyt se ei ole kk noussut kuin varmaan 300g.itse kun oletin nousun jo kiihtyvän ja painon alkavan nousta kun ei ole vielä noussut.ja ruumiinrakenteeltani olen normaali/hoikka,joten ei ole kyse että rasvavarastoa entuudestaan omistaisin.no kaipa ne neuvolassa sanovat tai voin kysyä jos on aiheellista.

samalla tavalla syön kun aiemminkin, aika terveellisesti ja liikun aina kun voin, kävelen lähinnä, jumpat lopetin pari vkoa sitten.nyt teen joka pv kotijumppaa kuminauhalla/käsipainoilla.

no huolensa kullakin =) toiset taas tuskailevat liikakilojensa kanssa...

kyllä on ihana olla raskaana =) ai että kun mieli lepää taas. muutama viikko sitten olin kuin mikäkin stressikimppu,ja suppareitakin tuli siitä stressistä,ja aina odotin vain maagisten viikkojen täyttymistä rv 12 rv 24...

nyt kun olo on ollut hyvä,olen taas päässyt oikein onnelliseen olotilaan!

vauvalle en ole hankkinut oikein mitään.kaksi vaatetta 50cm ja 56cm vaatteet.vaatetta tarvis lisää,mutta ehkä sitten lähden shoppailukierrokselle kun saan tämän työn päätökseen. esikoiselta on vaunut ym.. turvakaukalo oli silloin lainassa,nyt hommamme oman.

kelan papereita en ole vielä postittanut,piti viime viikolla hakea töistä palkkalaskelma 6kk ajalta, palkanlaskija lupasi sen lähettää sitten perästä päin.joten jospa huomenna saisin tuon oman nippuni postiin.

äitiysavustuksen otankin rahana tällä kertaa.

saisi se kesä pian tulla, itse tykkään " mitä kuumempi sen parempi" ilmasta =) ja se ei muuksi muutu olin raskaana tai en =) (kai).

neitiniiskunen rv 26+3 (miksi piti juoda taas kahvia,kun tulee huono olo, röyh)

Vierailija
7/12 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin nautitaan raskaudesta täysin rinnoin,ilman mitään vaivojakin toistaiseksi(jos närästystä ei lueta vaivoihin).Painoa on tullut nyt yhteensä 9,4kg(laskenut nyt hiukan)

Eilen kävelin 33km patikkaretken ystävän kanssa.Vauva oli liki koko patikan hissukseen ja huolestuneena vilkuilin sykemittarista omaa sykettä,ettei ollut kovin korkealla pitkiä aikoja.

Pe olin ultrassa ja tytön painoarvio oli 1200g ja hän oli kääntynyt perätilaan(ja potkii " mukavasti" suoraan kohdunsuulle) rt:sta,onnex vielä on rutkasti aikaa ja tilaa kääntyä oikeinpäin....

Vaatetta oon ostellut paljon,gracon kaukalo ja jalusta ostetaan ystäviltä ja vaunut tilataan uutena.

Tänään touhuttiin päivällä mökkiraksalla ja iltapäivällä käytiin lasten kanssa retkellä.

Vierailija
8/12 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken pitkät pätkät ja nyt sitten onnistuin kadottamaan kaiken.. Joten aloitan siis alusta:

Ihana ilma ollut koko viikonlopun!! Toivottavasti jatkuisi vielä huomennakin, meillä on nimittäin poikien kerhon retkipäivä ja tarkoitus olisi siis olla ihan ulkosalla.

Lapset olivat viime yön mummolassa ja aamupäivän vielä papan kanssa rannalla makkaran paistossa. Hyvin oli pojilla mennyt!! Eivät olleet yhtään äitiä tai isiä ikävöineet ja ihan kiltistikin olivat olleet!! Meillä vaan täällä kotona vallitsi siis aivan ennen kokematon hiljaisuus!! Koko aamupäivän retkotin vain keinussa lukemassa!!!

Tuosta painon noususta.. Minulla ollut jokaisessa raskaudessa niin että on tupannut nousta vähän enemmänkin kuin vain omiksi ja lapsen tarpeiksi.. Nytkin tullut jo 11kiloa vaikka kuinka koita seurata mitä suuhuni laitan!! Onneksi ovat aina (ainakin näiden kahden ensimmäisen kanssa) sitten imettäessä kilot karisseet!! Toivottavasti niin vain käy tälläkin kertaa!!!!

Meillä ei ole vielä mitään hankittuna vartavasten tälle pienokaiselle. Aika vain on mennyt niin kamalan nopeasti. Vaikka sitten toisaalta taas aivan malttamattomana odotan elokuuta!!!!! No onneksi kaikki poikien vanhat vatteet ja lelut ovat tallella, vaunut ja turvakaukalo löytyy jne. Mutta olisihan se kiva jotain pientä söpöä käydä ostamassa!!!! Ja edelleen on se kantoliina ostamatta!!!

Sitä piti kysyä, että mistä olette ostaneet vaatteita kesän häihin, ylioppilasjuhlille yms.? Olisi tässä kahden viikon päästä edessä omat valmistujaiset, eikä mitään päälle pantavaa.. Tämän möhön päälle ei ole enää aikoihin kaapistani saanut hyvällä tahdollakaan kuin muutamat mammafarkut ja suuren suuria paitoja. Nyt vaan tarvitsisi jotain vähän " edustavampaa" ..

Enää en kyllä muista mistä kaikesta muusta olin jo kerran kirjoitanut tai aikonut kirjoittaa..

pönttö-örvelö rv 27+1

Vierailija
9/12 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuviikko meni mukavasti, kun oli ko ko perhe pitkästä aikaa koossa:) Masukki on potkinut vähemmän ( ei varmaan ole enää tilaa) mutta jäsenen ojenteluja mahaa vasten ja erilaisia ulos näkyviä koputuksia on ollut sitäkin enemmän. Lisäksi kaveri tuntuu kääntyvän n kerran päivässä, ja se tuntuu aika hurjalta kun vauvalla taitaa kokoa jo olla. EN tuntenut vauvan jäseniä tällä tavalla esikoisen kanssa ennen kuin hän syntyi, muttatämä vauva kolistelee luitaan omiani vasten niin, että välillä tunnistan esim sääriluun:)

Supistukset ovat rauhoittuneet kokonaan, ja tänään jopa pesin parvekkeen:) Meinaa iskeä hoppu tehdä kaikki kotihommat valmiiksi, koska jos vointi jatkuu näin hyvänä, menen ensi maanantaista taas töihin. Ajattelin katsoa sitten päivän kerrallaan, että miten selkä kestää ja tulevatko supparit takaisin. Ihanaa että on enää n 10 viikkos siihen kun vauvan on valmis. Välillä olen jo herännyt yöllä miettimään synnytystä:9 Odotan sitä aika innolla, en tunne ketään muuta joka suhtautuisi synnytykseen näin. Toisalta olen ihminen, joka tykkää haasteista. Koulussakin olen aina rakastanut kokeita:O

Onko Maakuulista kuulunut mitään?

T:Gekko, Muru + Masu rv 27+3

Vierailija
10/12 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun se kesä tuli vihdoinkin. Koneella ei juuri malta olla ja ulkoiltu ollaan ja paljon. Esikonkin kanssa viihtyy hyvin koko iltapäivän ulkosalla, kun itse voi istuskella penkillä ja ottaa aurinkoa ja katsella sivusilmällä kun toinen tekee hiekkakakkuja. Ulkona en niin kärsi siitä kuumuudesta, mutta jostain syystä sisällä sitten senkin edestä. Istuskelen lyhyt hame ja toppi päällä paikoillaan ja hiki virtaa. Mä olen muutenkin todella vähän hikoilevaa sorttia niin tää on ihan uutta mulle. Esikosta oli myös tätä, mutta silloin olikin todella kovat helteet ja aivan viimeisilläni olin silloin. Hyvähän se tosin on jos nyt hikoilisinkin enemmän raskauden aikana, jos vaikka ei nesteet pääsisi niin pahasti pakkaantumaan kehoon, niinkuin ekan odotuksessa kävi. Vaikka olen sata varma että viimeistään heinäkuun alussa mulle iskee turvotukset päälle. Esikostakin turvotus alkoi rv35 ja 7vkon sisällä tulikin painoa yli 10kg ja siis suurin osa oli todellakin tuota nestettä. Mutta joo, murehditaan sitä turvotusta vasta sitten kun/jos sitä tulee!

Hankinnoista: Me ollaan vaatteita osteltu jo aikas paljon. En mä vaan malta olla haalimatta niitä pikkusia nuttuja :D Tuplarattaat käytiin eilen hakemassa, vaikkei sellasia pitänyt edes hankkia vaan seisomalauta. Mun äiti sitten teki kivan yllätyksen kun mentiin kylässä käymään ja lätkäs mulle rahatukon käteen ja sanoi että nyt lähdetään vaunukaupoille :D No en mä sitä vastaan laittanut, kivahan se on kun haluaa auttaa, vaikkei niin tarvetta olekkaan. Äitini mielestä nämä tuplat on kuitenkin ehdottomat ja sanoikin että jos ei käyttöä löydy, niin sitten voin ne myydä pois. Mutta joo, käytiin sitten ne rattaat hakemassa ja mä ihastuin niihin täysin. Onhan nuo kätevät ja varmasti on liikkuminen helpompaa vauvan ja uhmaikäisen esikoisen kanssa tuplilla kuin pelkillä vaunuilla ja seisomalaudalla. siinä kun ei tätä äitiä kauheesti hymyilyttäis kun esikko vetäisikin itseltään jalat veteliksi ja olisi kamala kiire vaikkapa neuvolaan. Esikoinen on vauvan syntyessä kuukautta/kahta vajaa vaille 2vuotias.

Täällä oli monen muunkin muksut olleet mummoloissa yökyläilyllä. Meillä oli myös hoidossa la-su välisen yön. Käytiin syömässä ja ajeltiin autolla pitkin läänejä. Autosta kun nousin lähes 3h istumisen jälkeen niin olikin paikat niin puuduksissa ettei jalat meinanneet lainkaan toimia. Ukolla oli niin hauskaa katsoa mun kompurointia ja naapuritkin varmana katsoivat olinko mä kännissä kun sillä tavalla mittailin katua :p Eipä ole ennen noin pahasti jalat puutuneetkaan, mutta en ole noin kauaan yhteen pötkään autossa istunutkaan piiiitkiin aikoihin.

Pönttö-örvelö kyselikin juhlapukeutumisesta. Meilläkin tiedossa yhdet hääjuhlat jotka ajoittuu tämän raskauden aikoihin. Vielä en ole mitään vaatteita käynyt ostamassa, enkä oikein tiedä menenkö ostamaankaan. Odotusjuhlavaatteet on niin turkasen kalliita ja yhden pvän taikka lähinnä muutaman tunnin takia en viitsisi rahaa paljoa haaskata. Kaverini kyllä ovat sanoneet että raskaana ollessa saa jonkinnäköisen " vapauden" juhlapukeutumisesta, joten tuudittaudun sitten siihen ja vedän päälleni siistit odotusvaatteet vaatekaapistani. Eikait tuo niin tarkkaa ole :)

Painonnousustakin oli puhetta. Täällä on noussut paino n.6-7kg edelleen. Seuraava neuvola on tämän kuun lopussa ja saas nähdä paljon on paino sitten noussut. Nyt on tullut viikon sisällä grillattua lähes päivittäin kun ollaan ystävien luona grillaamassa käyty ja on tuolla omalla grillilläkin tullut makkaroita paistettua. Tosin tänä vuona olen grillaillut enimmäkseen maissia ja kasviksia kun ei oikein makkara ole jostain syystä maistunut, liha kyllä kelpaa, mutta hyvä liha on sen verran kalliimpaa joten siitä ei ole tullut jokapäiväistä herkkua, hyvä nin :D

Mulla ei ole mitään hajua mitenpäin vauva mahassa on. En sitä esikoisestakaan osannut erottaa, enkä osaa tästäkään. Selkäsäryiltä olen säästynyt täysin, mikä on tehnyt tästä raskaudesta tällä kertaa niin ihanan helpon ja mukavan. Nyt tosin viimisen viikon sisällä olen alkanut kärsimään ylimmäisten kylkiluiden särystä, ja tämä siis sijottuu vatsanpuolelle, ei selän. Säryn saa onneksi heti helpottumaan kun menee maate, joten ei kamalasti häiritse vielä.

Vauva on aktiivinen tapaus, siis todella aktiivinen. Hikkaillut ei ole vielä kertaakaan, ainakaan mä en ole sitä huomannut. Esikko kun taas oli hyvinhyvinhyvin rauhalinen masukki ja hikotteli päivittäin monta kertaa pitkiä aikoja putkeen ja hikotteli vielä synnyttyäänkin kuukauden päivät useita kertoja päivässä :)

Hmm..nyt tais tulla tekstiä ja paljon, joten lopettelen tältä erää ja menen elokuvaa katsomaan. Hyviä vointeja eloille! :)

Terv. Falz & Veijari 29+2 (ensi viikolla jo rv30..apua :o )

Vierailija
11/12 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten tullu vietettyä hiljasta viikonloppua. Kotona oltua ja siivoiltua.

Ei tännekkään ole tullu kirjoiteltua, kun ei ole mitään sen kummempaa asiaa ollu. Luettua on kyllä tullu useemmanki kerran.

tänään kävi anoppi ja appiukko kylässä toivat vohveleita kaikine lisukkeineen eli hilloa ja kermavaahtoa.

Huomenna on lääkärineuvola heti aamulla 8. painoo ei oo kyllä tullu edelleenkään paljookaan,et saa nähdä joko ne siitä jotain sanoo. Pitää sit tulla kertoo kuulumisia ku pääen takas kotiin sieltä.

Mua alkaa hirvittää ku tää aika menee niin nopeesti, mä en haluu vielä eroon tästä massu asukkaasta. vaikka onha se sitte ihana ku se tuhisee tuolla makkarissaki.

Teresa81+ötökkä 26+5

Vierailija
12/12 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todella iloinen jos meidänkin muksut kelpaisivat jollekin yökylään. Kuopus on reilu 1½ v eikä kertaakaan ole ollut kellään hoidossa kun ei vaan ole mitään paikkaa mihin hänet viedä. Sukuni asuu tässä ihan lähes vieressä, mutta eivät halua hoitaa meidän lapsia :o( Tässä mietitään kuumeisesti miten järjestetään synnyttämäänmeno kun ei tuota pienintä voi mukaankaan ottaa.

Ehkä tätä jaksaa kun on moiseen ryhtynyt, mutta välillä tekisi mieli olla vaikka yksi yö ilman mukuloita :o)

Kauhea väsy vaivaa : vielä 9 päivää töitä jäljellä ja sitten hoitolapset jäävät pois. Vain omat 5 jäävät ja isoilla alkaa kesäloma, joten ovathan he sitten auttamassa kotosalla.

Painoa on tullut muutama kilo, tarkalleen 3-4 kg ja siihen se sais jäädä... On ihan tarpeeks noita varastorasvoja !

Huomenna perhekerhon kevätretkelle :o)

Rapuäiti ja Lahja 28+5