Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaatteko lahjoja esim. kylävierailta tai ystäviltä?

Vierailija
01.07.2026 |

Sen ymmärrän, jos ottaa mielellään vastaan jonkun muistamisen esim. omalta mieheltä synttärinä, mutta itse en suorastaan halua kavereilta tai vierailta lahjoja. 

Mitä mietteitä?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ilahdun lahjasta. Tosi paljon. Saan niitä niin harvoin, ettei tule ongelmaakaan tavaramäärästä. Kaikki tuntevat käytännöllisyyteni, niin lahjat ovat aina tarpeellisia ja järkeviä. Jos siis sukkia tai vinipulloa voi pitää lahjana.

Vierailija
42/52 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen saaminen on kiusallista. Tulee olo, että itseltäkin odotetaan. Sitten kun ne lahjat on krääsää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen saaminen on kiusallista. Tulee olo, että itseltäkin odotetaan. Sitten kun ne lahjat on krääsää. 

En ole vielä ikinä saanut krääsää. Kynttilät ja servetitkin tulee aina käyttöön, kukat ilahduttaa, viini maistuu ja ruokalahjat ilahduttaa herkkusuita (viimeksi sain savumuikkuja joita en koskaan osta itse)

Vierailija
44/52 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa. Mutta ilahdun kyllä jos saan esim viherkasvin tai suklaata. 

Vierailija
45/52 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötävä, juotava ja kukat ovat hyviä tuomisia, jos jotain haluaa tuoda. Mutta ei kiitos mitään koriste-esineitä ja muuta krääsää, kotini on valmis ja omaan makuuni sisustettu.

Vierailija
46/52 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva, jos yökyläilijät tuo mukanaan omat peitot, tyynyt ja vuodevaatteet itselleen ja ne ruoat mitä syövät. Minulle ei tarvitse ostella mitään tuliaisia!

Vierailija
47/52 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kaipaa, enkä edes halua. Mutta en halua mitään pysyvää. 

Kylävierailta kyllä odotan jonkin kukan tai viinipullon, että tulee vastavuoroisuuden tunne. 

Vierailija
48/52 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa, mutta siitä ei ole haittaakaan.

Vierailija
49/52 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylään ei mennä tyhjin käsin. En nyt tarkoita mitään kahvihetkeä mutta jos kutsutaan illalliselle ja sinun eteen on nähty vaivaa niin kyllä on kohteliasta tuoda viinipullo tai kukkakimppu. Vain moukka tulee tyhjin käsin. Myös syntymäpäiville tuodaan lahja, kyllä! Mutta jos olet moukka ja pihi niin et tuo mitään, toivottavasti et saa toista kutsua.

Vierailija
50/52 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
51/52 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan sitä, että kotiini tuodaan roinaa pyytämättä. 

Vierailija
52/52 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylään ei mennä tyhjin käsin. En nyt tarkoita mitään kahvihetkeä mutta jos kutsutaan illalliselle ja sinun eteen on nähty vaivaa niin kyllä on kohteliasta tuoda viinipullo tai kukkakimppu. Vain moukka tulee tyhjin käsin. Myös syntymäpäiville tuodaan lahja, kyllä! Mutta jos olet moukka ja pihi niin et tuo mitään, toivottavasti et saa toista kutsua.

Voi voi. Taidat olla syvästi onneton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi