Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys työssäkäynnistä hoitovapaan aikana?

19.05.2007 |

Eli voinko tehdä satunnaisesti työhommia, esim. viikonloppuisin, kun olen hoitovapaalla ja saan hoitorahaa ilman hoitolisää? Kuuluuko tää hoitoraha kokonaisuudessaan saada, jos alle 3v. on kotihoidossa? Pikaisesti koitin kelan sivuilta katsella, mutten kyllä sellaiseen kohtaan törmännyt, että työnteko vaikuttaisi hoitorahan määrään. Hoitolisäänhän vaikuttaa miehen tulot ja sitä ei saada muutenkaan. Olis vaan ihana saada vähän enemmään rahaa käteen ja mun työmaalla on tarvetta viikonloppuhommiin. Mutta eihän sellanen sitten oikeen kannata jos se hoitorahakin tippuu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin tätä samaa Kelasta, ja ymmärsin, että siihen kotihoidontukeen (mikä on se hieman vajaa 300e) töiden ei pitäisi vaikuttaa, jos lapsi ei ole hoidossa, mutta siihen hoitolisään kylläkin. (Meillä sama juttu senkin suhteen, ettei sitä muutenkaan miehen tulojen takia saataisi.) Eli kotihoidontuki tulee, hoitolisä ei. (Olen tästä noin 95% varma...mutta en mene vannomaan :D)

Mutta jos saat kuntalisää, niin siitä en sitten tiedä, että miten palkkatulot siihen vaikuttaa... Pitäis tarkistaa se itekin, koska meillä kuntalisä on 200e.

Pi-Ki

Vierailija
2/2 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kotihoidontukea nauttiva, töissä keikkaa tekevä mamma. Eli työssäkäynti ei vaikuta kotihoidontuen perusosaan eikä kuntalisään mutta hoitolisään vaikuttaa. Minä en hakenut hoitolisää ihan sen takia sillä tiesin että alan tekemään keikkaa iltaisin kun isä hoitaa muksua.

Tämä ratkaisu on oikein kiva sillä saadaan tuki ja hieman voita leivän päälle kun käyn vähän töissäkin. =D

Eli töihin vaan jos siltä tuntuu!

Soffu+ poika kohta 11kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla