Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

soseiden aloituksesta...

06.08.2006 |

olen antanut vajaa 4kk:n ikäiselle tytöllemme nyt viikon ajan hedelmäsosetta (päärynä). vauva ollut mahavaivainen ja melko itkuinen, niin tämä päärynä on kuulema mieto vaihtoehto aloitussoseeksi...

kysynkin nyt, että milloin voin antaa 2kertaa päivässä sosetta? nyt olen antanut päivällä vain siis kerran päivässä ja vieläkin pieniä annoksia, jotta herkkä maha tottuisi....

onko muilla tullut soseista mahavaivoja? minusta kun tuntuu että tyttö itkee taas vatsanväänteitä... mikä olisi vatsaystävällinen sose??

auttakaaa... te viisaammat! :)

äityli ja kohta 4kk tytön tyllerö

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aloittanut aina perunalla. Päärynä on kuitenkin ns. eksoottinen hedelmä joten voi hyvinkin aiheuttaa enemmin masuvaivoja kuin esim. peruna.

Itse olen antanut 2 kertaa pvässä soseita vasta sitten kun osataan jo paremmin syödä ja useampia laatuja on testattu ja alettu lisäämään ruokalistaan. Sitten myöhemmin ohjeistuksena olen saanut että lounaaksi liharuoka (proteiini pitoinen kun saattaa aiheuttaa unettomuutta tai lisätä energiaa..) ja päivälliseksi sitten kasvispitoinen ruoka/sose.

Sinuna aloittelisin mielummin kasviksilla jos lapsella on herkkämasu muutoinkin =)

Vierailija
2/2 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meilläkin aloitettiin justiinsa kasvissoseilla. Annoin kyllä heti alusta asti 2 kertaa päivässä makuannoksia. Parin viikon päästä touhu alkoi jo muistuttaa syömistä :-)

Alkuun eri kasvissoseita; perunaa, maissia, porkkanaa...

Hedelmäsoseet aloitettiin justiinsa pari-kolme viikkoa kiinteiden aloituksen jälkeen. Ensin päärynä, sitten päärynä-mango (ei maistunut), sitten banaani-persikka ja sitten muistaakseni päärynä-omena. Tänään annoin ekaa kertaa marjasosetta -poika syönyt kiinteitä reilut 2kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla