17 kiloa pois ennen vuodenvaihdetta?
Kommentit (25)
Ihan on realistinen tavoite mutta vaatii toki itsekuria. Kun 17 kg veke, ei kannata jouluna hirveästi mässätä ettei tuu tammikuun morkkis. Huom. joulu mainittu, sitä kohtahan tässä mennään.
Minäkin haluan vinkkkejä! -10kg tavoite !
Helposti. Vedin 15 kiloa neljässä kuukaudessa. Jätin sokerin ja ylimääräisen rasvan ja treenasin kunnolla 4-5 viikossa. Nyt tullut takaisin 5 kiloa 13 vuoden aikana mutta olen jo 56.
Kyllä te tiedätte mikä on oman lihavuuden syy ja miten eletään terveellisesti.
Järkevää syömistä kohtuullisia määriä säännöllisesti. Liikuntaa ja aktiivista elämää.
Niin mutta haluan laihtua ilman liikuntaa ja ilman että pitää syödä vähemmän herkkuja.
T. Laiska läski
Nykyajan laihdutuslääkkeet on oikeasti hyviä. Toki järkevät valinnat pitää tehdä niidenkin kanssa itse, mutta se on helpompaa kun ei herkkuhimot ja pohjaton nälkä vaivaa.
Miksi pitäisi turvautua lääkkeisiin kun kiloja häipyy muutenkin?
Riippuu alkupainosta. Karppaus on terveellisin ruokavalio.
Riippuu kuinka paljon ylimääräistä on
Riippuu siitä, miten syöt ja liikut nyt ja mikä on lähtöpaino, mutta jos se 17kg on oikeasti ylimääräistä niin onnistuu. Jätät vain pois sokerin, vaalean leivän, karkit eli jätät pois kaikki nopeat hiilihydraatit ja alat noudattamaan lautasmallia ja pätkäpaastoa esim. klo 18 jälkeen ei ruokaa ja seuraava ateria seuraavana päivänä klo 10 . Paastoaika 16h ja ruokailuaika ikkuna 8h, riippuen siis omasta elämän rytmistäsi.
Alat vaan syömään kuten normaali ihminen.
Pitäisi onnistua. Itse sain normaalipainon sisällä (BMI:n mukaan) tiputettua 2kg/kk, yhteensä 12kg siis puolessa vuodessa. Jos on kovasti ylipainoa, niin varmasti saa 3-4kg pois kuukaudessa.
Mä lähden mukaan, mutta en laske kiloja, vaan rakennan lisää lihasta, osa siitä on häipynyt ajan saatossa. 8 kiloa on ylimääräistä, mutta en nyt keskity siihen, vaan tän vaihdevuosipömpön hävittämiseen ja lihaskunnon parantamiseen. Tavoite siis joulukuusssa 2026 mahtua vielä viime vuonna mahtuneisiin farkkuihin. Punttitreeni 2x vkossa, astangajooga kerran viikossa ja muina päivinä 4 kilsan lenkki.
N52
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi turvautua lääkkeisiin kun kiloja häipyy muutenkin?
Vie nälän tunteen. Helpompi laihduttaa.
Ei se nyt muusta ole kiinni kuin siitä, että haluat tehdä sen oikeasti. Maailma on täynnä tietoa.
Ihan mahdollista. Moni asiahan tuohon vaikuttaa, mutta yleisesti ottaen kyllä.