Marrasmasujen viikonloppu
Huomenta kaikille ja hyvää viikonloppua. Toivottavasti jossain päin suomea paistaisi aurinko, kun täällä Suomussalmen korkeudella tulee vettä.
-tulppa ja hiplaaja-
rv 15+3
Kommentit (10)
Pohjanmaalla paistaa kans aurinko ja tuulee.
Napa kasvaa taivasta kohti ja pieniä liikkeitä tuntuu kun oikein keskittyy nukkumaan mennessä. Pahoinvointi on onneksi loppunu mutta liitoskivut tuli tilalle.
Muuten olo on aika hyvä. Lapset on innoissaan vauvasta, millään ei maltettaisiin odottaa ja marraskuuhun on vielä pitkä aika...
Uus äitiyspakkauskin oli ilmestyny kelan sivuille. Tosi kivan näkösiä vaatteita!
Hyvää viikonloppua kaikille!
72oinas rv 16+1
Siis ainakin täällä Pirkanmaalla. Aurinko paistelee ja linnut laulelee, kohta täytyy kyllä lähteä ulos. Eilen nautiskelin makeista tuoksuista, kun puut ovat alkaneet kukkia :-) Kevät on kyllä ihanaa aikaa, kun lämpö vielä on lempeää ja luonto heräilee. Viime kesät ovat Suomessa olleet ainakin minulle liian kuumia. Päivä pari hellettä on aina ihanaa, mutta kun sitä jatkuu viikko tolkulla, niin johan ahdistaa. Mutta niin me ollaan erilaisia, kun varmasti osa teistäkin toivoo kuumaa kesää :-)
[b]Oinas72[/b] tuntee jo vauvan liikkeitä, oi! Itse ensisynnyttäjänä en edes haaveile tuntevani liikkeita moneen viikkoon. Tämän hetken suurin tavoitteeni olisi masun kasvaminen selkeästi huomattavaksi. Oletteko muut huomanneet, että kaikkialla on odottavia äitejä? Siis ainakin joka toinen vastaantulija kulkee maha somasti pyöreänä. On se jännä, miten sitä huomaa asioita eri tavalla aiempaan nähden. Tai sitten täällä kotikaupungissani on tulossa joku valtaisa vauvabuumi ;-D
(.) Masu on jo aamuisinkin pullollaan, ei siis enää pelkkää iltaturvotusta. Kuvotus ja muu pahoinvointi on jäänyt taakse ja väsymyskin helpottaa. Ainoastaan mieliala vaihtelee vuoristorataa. Mulla taitaa tämä odotus kulkea ihan tuon Vau' kirjan odotuskirjan mukaisesti. Todellinen oppikirjaraskaus, ehehee.
Mukavaa viikonloppua!
RvaRuljanssi ja pikkuinen Nuu 12+4
Minäkin pinoudun pitkästä aikaa.. Ei tässä hullunmyllyssä ole ehtinyt/jaksanut edes kirjotella.
Nyt sitten tietää kaikki tästä meidän masuilusta.. Kauhuissaan tuntuu moni olevan kun kyseessä on tuplat*ihmettel*..
Olo on pysynyt ihan kivana,sain taas koko viikon saikkaria kun neuvolalääkäri kyseli olosta.. Ja jos tuntuu vielä pahalta niin ei muuta kun soittamaan sinne niin kirjottaa lisää. Taidan kyllä yrittää päästä töihinkin välillä,mitä nyt ehtinyt lueskella tuplista tietoa,niin suositus on että jäisin äippäilemään viimeistään viikoilla 26-27.. Jos siihen asti kykenisi töissä käymään edes jotenkuten = /.
Hirveän vähän kyllä löytyy tietoa monikkoraskauksista = (.
Neuvolassa oli aika jännät paikat keskiviikkona kun lääkäri ei ollut varma että löysikö molempien sydänäänet vai ei. Siinä sitten rupesi kyselemään että milloinka seuraava aika on,jos sillon löytyis molemmat. Ihan niinkuin mä suostuisin odottelemaan pari viikkoa! Onneksi sitten hoitajalla oli vapaa hetki niin hän etsi ihan ajan kanssa. Ja kyllähän ne löytyi,kahdet eri papatukset = ).
Meinasin jo itkeä silmät päästäni..
Eilen oli posti tuonut tylsiä uutisia..seuraavaa ultraa on siirretty viikolla eteenpäin = (.. Menee aika tiukille kyllä että ehtiikö ennen sitä 20 viikkoa..
Mitenkäs muilla,onko kesäilmat vaikuttanut mielentilaan? Vai onko ollut kesäilmoja?
Täällä paistaa aurinko täysillä!
*Kompura+tuplat 14+4
Eli täällä paistaa aurinko täydeltä taivaalta, juuri grillailtiin ja nyt on masu umpi täynnä. Onko muuten purkkisilli kiellettyjen listalla? Yritin tavailla sitä annettua suositus ohjetta, mutta ei siinä ainakaan erikseen kielletty... onko jollain tarkempaa tietoa!
Onnea kaikille liikkeiden tuntijoille, niitä näyttää olevan aikasta paljon jo. Edellisestä raskaudesta liikkeet alkoivat noin rv22, joten en hirveästi hötkyile vielä niiden perään. Tottakai toivoisin että hiukan aiemmin tuntuisi :)
Äitiyspakkauksn otan, mun mielestä 140 e ei hirveästi rahaa ole siihen nähden mitä paketissa on. Ja säästän sitten makuupussin ja joitain vaatteita uudelle tulokkaalle kuten on esikoisellakin tallessa. Ja täytyy tunnustaa että suurin osa tavaroista on siirretty " varmaan talteen" , elikkäs ei tietoakaan että missä ne on?
Onko muita jotka normaalisti polttavat? Esikoisesta lopetin rv10 kokonaan ja imetyksen loppuessa aloitin uudelleen. Nyt sain jo ennen rv10 vähennettyä viiteen normaalista askista, ja nyt nää kaksi tupakkaa aiheuttaa huonon omantunnon. Eli aamusta poltan puolikkaan tupakan ja ruuan jälkeen sama. Ja tosissaan tätä tapaa en tiedä millä saisin lopetettua :( höh!
Kukka 13+5
täällä aurinko paisto koko päivän ja oli kuuma ku kanalla uunissa. ekaa kertaa pysty (ja oli välillä pakkoki kun hiosti niin) olla t-paitasillaan.
olotila on pysyny samana. ja eiliseen ongelmaankin löyty ratkaisu. päätin että poika ei anopille mene ja onneks miehelle riitti vastaukseks ihan vaan että ei tänä viikonloppuna ilman selityksiä. tosin. jouduin sitten silti näkee sitä kamalaa akkaa tänään kaupungilla ravintolalounaan merkeissä... ja onnistuin saamaan miehelle silti herneen nenään kun en suostunu siihen että anoppi ja appi olis vahtinu poikaa sen aikaa ku me oltais kierrelty kaupoissa keskenämme. ei todellakaan missään helsingin keskustassa ne mun pojan kanssa pyöri keskenään! anoppi on just sellanen että jos poika sanoo et haluaa kävellä ni sehän antaa sen kävellä, ihan sama vaikka ympärillä pyöris kuinka iso väkijoukko ja miljoona autoa. niin, ja kulkee ite 100metriä pojan perässä. joo ei, se akka saa tyytyä tapaamaan poikaa mun läsnä ollessa.
tota... ei mulla paljo mitään muuta ku rutinaa näköjää kuulu... tai siis kuuluu mutta ne taas on ihan vaa nii pientä että kukaa niitä(kään) jaksa lukea. itse innoissaan kyllä (mm. ostin ihanat sandaalit kesäks ja että meijän perheen miehille maistu ruoka järkky hyvin...) mutta ei tosiaa ketää kiinnosta :)
sellasta.
freya ja napero 16+2
Täällä Etelä-Savossa paistaa aurinko ja on ihanan lämmintä. Alkuraskauden väsymys alkaa helpottaa vihdoin. Talvet ovat aina vaikeita minulle, kun silloin pimeys vaan väsyttää.. Ihana ku on aurinkoista ja valoisaa!!=)
On kamalan epävarma olo raskaudesta. Maha ei oo kasvanut juurikaan. Huhtikuun alussa viimeksi ultrattiin. Sen jälkeen ei oo ollut käyntiä äitipolilla tai neuvolassa. Eikä ne liikkeetkään vielä tunnut.. Onneks tiistaina neuvolaan ja kuunnellaan sydänäänet.
-Lumi rv 16+2-
Pohjanmaalla aurinko paistaa ja on muuten hieno ilma, mutta tuulee ihan älyttömästi. Olin pihalla puutarhatöissä ja kyllä huomaa, ettei ole tullut viime kuukausien aikana paljon muuta tehtyä kuin makoiltua. Ihan puhki tunnin puutarharupemasta. Kunto on mennyt kyllä tosi alhaalle.
Perjantaina oli neuvola ja siellä ne sydänäänet ihanasti kuuluvat. Syke heilui välillä 148-152 eli samanlainen poikasyke kuin meidän edellisilläkin pojille. Loppua kohti syke on ollut yleensä 140-150. Nyt täytyy mennä laittamaan ruokaa. Onneksi ruoanlaiton hajut eivät enää aiheuta yökkäystä...
Ihana viikonloppu. vihdoin sain vähän väriä kalpeaan naamaani. ulkona tuli oltua melkein koko ajan. kummityttö 1,5v oli tänään hoidossa 4h ja huomattiin miehen kanssa kuinka rankkaa lasten hoito todellisuudessa on...
mulla on nyt n viikon sisällä ruennut maha näkymään. edelleen käytän omia farkkuja mutta ruuan jälkeen jo vähän kinnaa. Koko ajan on sellainen olo että mä oon vaan lihonnut, eikä tämä maha voi vielä vauvasta johtua.
Eilen ostin pari vauvanvaatetta mun suosikki lastenvaateliikkeestä, eli Polar&Pyret kaupasta Kampista. Tykkään värikkäistä lastenvaatteista!
t. Glenda+poikanen 15+2
Ja makkaraa tuli tosiaan grillattua, nam! Muutenki grilliruoka maistu aivan ihanalta ja sitä uppos tähän masuun :) Muuten ei makeeta tee mieli mut punssirullat vei kyllä kielen mennesään...
Oli ihana viikonloppu ja tänään pitiki illal tehä kotihommii monen päivän edestä eli kummatki pesukoneet pyörimään, mökkitavarat paikoilleen ja vielä kauppaan. Huh huh...ja tein vielä vohveleita ku olin tytöille luvannu. Nyt oon ihan poikki ja masuun oikeen välil ottaa eli taitaa supistaa!?!
Pesin tänään mammahelletoppejaki jospa niilleki tulis pian käyttöö ku ilmat lämpenee :)
Tarald ja tiitiäinen 14+1
Täällä Pohjois-Karjalassa paistaa aurinko, tyttö on just mummonsa kans ulkona pihahommissa, pitää itsekin sinne suoria kuhan tästä ehdin:)
Taas tuntuu ettei kohtu kasva ollenkaan..Välillä se tuntuu jotenkin pulleemmalta, mut sitten taas kutistuu..Liekkö harhaa vai jotain pielessä?
Kaikilla muilla kohtu selvästikin vaan kasvaa?
Tänä aamuna oli jotenkin kummallinen olo, yöllä heräsin kun tyttö potki minua(oli taas kömpinyt meidän keskeen), oli hirmu kuuma ja masua juili:( Aamullakin oli viel tukahduttava olo, oli jotenkin nälkä ja samalla ei tehnyt mitään mieli.
Milenna ja Onni 15+0