Päihteetön elämä
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Se on niin vakava sairaus se alkoholismi.
Ei sitä kukaan tahdo.
Minä tahdoin ja sain
Päihteetön elämä tulee halvaksi, mutta on se tylsää. Olin ensimmäisen kerran matkoilla raittiina, eikä siellä ollut kertakaikkiaan mitään tekemistä. Ennen meni päivä Berliinissä kuin siivillä hyvän oluen kanssa istuessa, mutta nyt ei ole mitään tekemistä. Rahaa ei kyllä kulu, kun illallisellekaan ei viitsi lähteä. Ruokaa saa kaupasta hotellillekin.
Raitistumisen jälkeen teen lähinnä töitä, en käy missään en tapaa ketään. Ainoastaa työtä ja perhe elämää. Ei mitenkään tylsäã. Tylsää on turvota ja voida huonosti olla pahantuulinen ja krapulainen, nukkua huonosti, olla kroonisen väsynyt riidellä ja aina hamuta uutta alkoholi annosta nokan alle. Se on Tylsää.
Tylsää herätä korkeaan sykkeeseen ja janoon päänsärkyyn. Tylsää kun ei halua polttaa mutta ahdistaa niin saatanasti että on käytävä röökillä. Tylsää kun viina vie toimintakyvyn ja makaat sängyssä hikoillen.
Se, joka sanoo että päihteetön elämä on tylsää, ei tiedä kunnon juomisesta mitään. Kun menettää kaikki ihmissuhteet, omaisuuden ja työpaikan, kunnes on kadulla, niin vasta silloin voi sanoa mitä eroa on päihteettömällä ja päihteiden täyttämällä elämällä. Minä voin sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä
Minä olen iloinen, että olen päässyt siitä eroon. Ilo viinan kanssa vasta teeskentelyä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Päihteetön elämä tulee halvaksi, mutta on se tylsää. Olin ensimmäisen kerran matkoilla raittiina, eikä siellä ollut kertakaikkiaan mitään tekemistä. Ennen meni päivä Berliinissä kuin siivillä hyvän oluen kanssa istuessa, mutta nyt ei ole mitään tekemistä. Rahaa ei kyllä kulu, kun illallisellekaan ei viitsi lähteä. Ruokaa saa kaupasta hotellillekin.
Ai, kävimme Portugalissa viime vuonna ja oli kyllä ihana reissu, vaikka ja koska alkoholia ei käytettykään. Joka päivä syötiin aika hyvää ruokaa eri ravintoloissa ja tutkittiin päivisin erilaisia nähtävyyksiä. Eipä tehnyt mieli mitään päihteitä, luontokin oli ihana, parvekkeen merinäköala auringonlaskussa oli aivan mielettömän kaunis.
Miksi alkoholin suurkuluttajat aina tuputtavat samanlaista elämää muillekin?
Kannabis on mukava ja tietyin varauksin keholle turvallinenkin - jopa päivittäiskäytettynä!
Vierailija kirjoitti:
Se on hauska, miten paljon alkoholia kuluttava kauhistelee ruokaostoksiani, jos sattuu välillä vaikka tekemään mieli tuoretta lohta, että miten minulla on varaa, mutta itsellään yli viiden euroon tuopit baareissa ja 10-20 euron tuopit jossain tapahtumassa ei ole kuluerä eikä mikään.
Minusta tämä on ihanaa.
Tylsistyminen on etuoikeus.
Silloin ei ole tylsää kun on ties missä päihteistä johtuvissa ahdistus- ja sekavuustiloissa.
Olen niin tyytyväinen tähän ns ankeaan ja tylsään elämääni ja aion sen tällaisena pitää 🥳
Alkoholistin on tätä varmasti hyvin vaikea ymmärtää.
Se on niin vakava sairaus se alkoholismi.
Ei sitä kukaan tahdo.