Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lopetit haaveilun omasta lapsesta?

Vierailija
28.06.2026 |

Kysymys suunnattu lapsettomille, jotka nuorempana haaveilivat lapsesta, perheen perustamisesta. 

Kuinka vanha olit, kun hyväksyit faktan, ettet saa omaa lasta? Miten olet pystynyt elämään asian kanssa? 

Itse pidin aina itsestäänselvyytenä, että löydän kumppanin, jonka kanssa hankin 1-2 lasta. Nyt olen jo yli 40-vuotias  elän vuodesta toiseen sinkkuna. Kumppanin löytäminen on osoittautunut mahdottomaksi. Mutta se, että en luultavasti saa omaa lasta, on aika ikävää. Toki elämä on helpompaa lapsettomana, mutta lähes merkityksetöntä. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 25v, kun siskoni sai kaksi lasta miehensä kanssa. Näin läheltä, mitä on lapsiperhearki ja tajusin, että minusta ei ole siihen.  

En ole katunut. 

Vierailija
2/2 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v. Eli vuosi sitten. Toisaalta vähän väliä silmiin hyppii uutisia, kun joku 47-49v on raskaana. Että ehkä sittenkin.

Mutta siihen tarvittaisiin alle 35v. mies, koska vanhojen miesten lapsilla on kohonnut riski autismiin ja muihin kehityshäiriöihin. Muutenkin olisi parempi, että edes toinen vanhemmista on nuorehko. Ja ennen kuin kukaan tulee vinkumaan vanhoista naisista, niin tiedän, että vanhemmilla naisilla on suurempi riski keskenmenoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme