Mihin politiikassa tai yhteikunnassa tarvitaan empatiaa?
Ei kai asioita tunteilla hoideta vaan faktaperusteisesti tiedolla.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Johonkinhan se kaikki datakin perustuu. Mm. siihen että on yhteisölle parempi mikäli yhteisön jäsenet voivat hyvin.
Miksi se olisi tunne, jolle se asia perustuu?
Faktaperusteinen tieto, tilastot ja tutkimukset eivät ole kovin suuressa arvossa. Hyvänä esimerkkinä tyrmäys sille, että peruskoulussa järjestettäisiin kaikille samalla asteella olevilla sama koe, josta saataisiin vertailukelpoista tietoa mm pisa-tulosten laskemisen selvittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Faktaperusteinen tieto, tilastot ja tutkimukset eivät ole kovin suuressa arvossa. Hyvänä esimerkkinä tyrmäys sille, että peruskoulussa järjestettäisiin kaikille samalla asteella olevilla sama koe, josta saataisiin vertailukelpoista tietoa mm pisa-tulosten laskemisen selvittämiseen.
Miksi näin? Tuskin se Itä-Suomen romahtaminen oppimistuloksissa korjaantuu empatialla.
"Mihin politiikassa tai yhteiskunnassa tarvitaan empatiaa?"
Siihen että asioita hoidetaan yhteiseksi kansan ja maan eduksi, ei vallassa olevien eduksi, joka on haitaksi maan kokonaisedulle. Luonnevikainen empatiakyvyttömyys, tunnekylmyys sekä suoranainen psykopatia rikastuu nyt Suomessa kun hyvinvointivaltio lukemattomien hyvien asioiden ohella pitää myös nämä ainekset hengissä. Ennen pohjolan kylmä talvi hoisi luonnevikaisen solidaarisuuteen ja yhteistyöhön kykenemättömän aineksen, jonka takia mm. Pohjoismaisen hyvinvointivaltion rakentaminen on ollut mahdollista täällä kylmän talven puhdistavassa pohjolassa. Maahantuonti hoitaa loput puhtaan "homo solidarius" ihmislajin rapautumisesta.
Johonkinhan se kaikki datakin perustuu. Mm. siihen että on yhteisölle parempi mikäli yhteisön jäsenet voivat hyvin.