Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaiset ja ihmisten käyttäytyminen

Vierailija
28.06.2026 |

Te joilla on edessä hautajaiset niin miettikää omaa kännykkä käyttäytymistänne enemmän kuin sitä miten pukeudutte.

Riittää että sinulla on puhtaat vaatteet joissa itse viihdyt. Musta ei ole mikään pakollinen väri vaan yksi vaihtoehto. Joillekin turvallinen. 
Kuoleman väri on valkoinen, ei musta. Värin valitseminen on yhden tekevää jos käyttäydyt muuten kuin idiootti. 
Valokuvien ottaminen kesken siunaamisen ei ole kiellettyä mutta se on on huonotapaista.

Ensinnäkin välillä valo heijastaa ikävästi puhujan (yleensä pappi) silmään ja haittaa puhumista. Myös se häslääminen kesken toimitusta on höiritsevää. Se ei siis ole kiellettyä vaan häiritsevää.

Miksi et ottaisi kuvaa toimituksen alussa kun arkku tuodaan (tai kun se on jo edessä valmiiksi) ja toimituksen lopussa vaikkapa loppuvirren tai musiikin aikana? Voisitko olla kuvaamatta sen 20 minuuttia joka alkumusiikin ja loppumusiikin väliin jää?

Ehkä haluat arkun päälle ripoteltavasta hiekkarististä kuvan? Voit ottaa sen kuvan mutta älä räpsi koko ajan kameran tai kännykän kanssa toimituksen aikana. Se häiritsee..

Mitä jos sinua tultais joka kerta kuvaamaan kun kaupan kassalla toimit tai missä ikinä toimit. Kuvattais 25 minuuttia jokaista liikettäsi? Sekään ei ole kiellettyä mutta joskus voi miettiä mikä on kohteliasta. 
Olen todella kyllästynyt siihen  että ihmiset vain tekevät ja toimivat ajatuksella :”minulla on oikeus”. 
Sinulla on oikeus mutta palveleeko se toimintasi tilaisuutta vai häiritseekö se kenties sitä. 

Saako hautajaisissa kuvata koko ajan

Vaihtoehdot

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi