Koiran ulkoilutus
Moneltako aamulla viet koirasi lenkille aamulla? Entä moneltako illalla on viimeinen lenkki?
Kommentit (9)
Koira on aamu-uninen, tänään lähdettiin noin 11 aamulenkille. Illalla käy puolen yön maissa nostamassa kinttua pihalla, oma aidattu piha. Oli siellä moni muukin koira aamulenkillä, mutta tiedän ihmisiä jotka on opettanut koiran joka aamu samaan aikaan lenkille. Jo pentuna koira nukkui niin kauan että nousin ylös.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos haluaa yhtenä sunnuntaiaamuna nukkua pitempään mutta se ei onnistu kun koiran pitää päästä tarpeille?
Nuku vaan, mutta herättyäsi saat siivota kusta ja paskaa lattialta ja/tai matolta.
Vierailija kirjoitti:
Koira on aamu-uninen, tänään lähdettiin noin 11 aamulenkille. Illalla käy puolen yön maissa nostamassa kinttua pihalla, oma aidattu piha. Oli siellä moni muukin koira aamulenkillä, mutta tiedän ihmisiä jotka on opettanut koiran joka aamu samaan aikaan lenkille. Jo pentuna koira nukkui niin kauan että nousin ylös.
Mikä rotu on näin ihanan aamu-uninen? Luulin että koiran pitää päästä ulos jo viiden tai kuuden maissa aamulla.
Se riippuu paljon päivästä. Työaamuina 6-7 välillä ja sitten 16-17, 18-19 ja 21
Ei työpäivinä tai etäpäivinä 8-9, 13-14, 15-16, 18, 21 ja 23
Osa jokunen on nopsa pissalla käynti, jokunen lyhyempi lenkki ja 1-2 pidempää lenkkiä päivässä. Koulutuspäivinä koulutukset osuu välille 11-19, jolloin menee 3 tuntia treeneihin matkoineen.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos haluaa yhtenä sunnuntaiaamuna nukkua pitempään mutta se ei onnistu kun koiran pitää päästä tarpeille?
Riippuu paljon koirayksilöstä. Osa tottuu tuollaiseen vaihteluun ja osa ei. Oma koirani alkaa herättelemään viimeistään 9 maissa.
Isompi koira pärjää paremmin hädän kanssa kun pieni. Tiedän monta pienen rodun omistajaa joiden koirat pissaa öisin lattialle.
Tästä ei vaan puhuta.
Hellekausina lähdetään aamulla ulos viiden-kuuden maissa aamulla. Viileinä vuodenaikoina myöhemmin. Edellinen koira halusi käydä pitkällä lenkillä yöllä, joskus kahden-kolmen aikaan. Nukkui sitten aamulla pitkään.
Pissalle pääsevät aina halutessaan, kun on oma piha.
Koirilla on luukku ovessa ja piha aidattu, joten voivat halutessaan ulkoilla yksinkin. Tosin aamulla aamupalan ja hampaiden , siis koiran hampaiden pesun jälkeen lähdetään lenkille noin 7-730. Joskus koirat käyneet aikaisemmin ulkona asoillaan. Illalla on iltapala klo 20,30, ja sen jälkeen vanhempi koirista saattaa käydä pissalla. Joskus kun itse käyn yöllä vessassa, jompikumpi koirista haluaa pistäytyä ulkona. yleensä nukkuvat ja mä yksin haahuilen pitkin taloa unta etsimässä. olen eläkkeellä.
Entä jos haluaa yhtenä sunnuntaiaamuna nukkua pitempään mutta se ei onnistu kun koiran pitää päästä tarpeille?