Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi musiikki 60- 70- 80-luvulla oli niin paljon parempaa ja taitavampaa?

Vierailija
26.06.2026 |

Nykyään 18v lukiokuoron tasoinen hönkii autotuneen tuottajasukulaisen levy-yhtiössä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen soittajien piti osata soittaa ja laulajien laulaa. Ei muuten päässyt levyttämään koska se oli tosi kallista, studioajat aivan älyttämiä. Myös karsittiin niitä musiikkikappaleita mitä levytetään ja mikä hylätään. Nykyisin voidaan tekniikalla korjata paljon puutteita. Kannattaa lueskella entisten muusikkojen ja laulajien muisteluita noilta ajoilta. Esimerkiksi musiikkivideoiden tekeminen on ollut tosi raskasta työtä vaikka lopputulos näyttääkin iloiselta ja helpolta. 

Vierailija
2/4 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvulla vain parhaimmat pääsi studioon. Koko orkesteri soitti ja lauloi samaan aikaan. Kappale äänitettiin kerralla purkkiin. Jos yksi mokasi, kappale alusta.

Nykyään soitetaan ja lauletaan muutaman sekunnin pätkissä, useita ottoja ja näistä parhaimmat laitetaan lopulliseen miksaukseen.

Ja sitten se autotune, kuka tahansa pääsee nyt laulamaan eikä virheitä juurikaan huomaa, vaikka todellisuudessa vain 1/100 nuotista osuu maaliin.

Levyn voi tehdä nykyään makkarin nurkassa, ihan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muukin asia oli. Kun Meta, Google, Warner, ym. päättää meidän puolestamme, mikä on hyvää = myy, miten lopputulos voisi olla muuta kuin surkea? 

Vierailija
4/4 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni muukin asia oli. Kun Meta, Google, Warner, ym. päättää meidän puolestamme, mikä on hyvää = myy, miten lopputulos voisi olla muuta kuin surkea? 

Mutta eihän ne sitä päätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän