Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko keinoja nostaa verenpainetta esim.ruokavaliolla??

18.05.2007 |

Mulla alhaset paineet ja huimaaminen ei tunnu järin kivalle, varsinkin jos jalat lähtee alta ja silmissä pimenee. Auttakaa neuvoilla.

vauva2006 rv28+6

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsinyt aina alhaisesta verenpaineesta.

Salmiakkiahan ei suositella raskaina oleville suuria määriä juuri siitä syystä, että se nostaa verenpainetta ;) Että salmiakki on ihan hyvää, sitä vaan popsimaan.

Ja muutoin tulikin jo hyviä neuvoja, eli suolaa lisää ruokaan, sekin auttaa.

Tsemppiä.

Vierailija
2/5 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

salmiakkia ja lakritsia huoletta, myös lisää suolaa ruokaan. Parhaiten minulla auttaa runsas veden juominen. Etenkin aamuisin on tosi kurja olo ja aamupäivät kuluvat vesilasin kanssa (vaikkei yhtään tekisi mieli juoda vettä, yök).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lakritsa ja salmiakki nostaa verenpainetta. En tiedä, onko sitten totta.

Lakritsallakin on tietty tunnetut sivuvaikutukset...

Vierailija
4/5 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut aina alhainen verenpaine eikä se kyllä millään lakritsilla, salmiakilla ja kahvilla kohene. Olen nyt rv 36 ja myös koko raskauden ajan verenpaine painellut todella matalalla.

Itselleni parhaiten auttaa aina saatavilla oleva vesi tms. juoma ja säännöllinen syöminen. Täytyy vain aina reippaasti istahtaa vaikka kadulle jos ei parempaa paikkaa ole kun tuntuu että jalat menevät alta. Kaatua ei saa :)

Vierailija
5/5 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koko ajan paineet olleet alhaiset ja niiden vuoksi ollut sairaalassa sisällä. Ohjeeksi sain juoda paljon vettä, porkkanamehua, kahvia ja vichyä, syödä salmiakkia ja vaikka vähän lisätä suolaa ruokaan.

Nousta aina hitaasti ja sängyltä kun nousee, niin ensin istua rauhassa siinä reunalla ennen liikkeelle lähtöä. Kävin myös jakkaralla istuen suihkussa, kun siellä aina petti jalat alta.

Jouduin myös sisätautiosaston ja neurologian tarkastuksiin ja mulla toi pyörtyily/huimaus johtui alhaisista paineista ja siitä, kun sikiö painoi niin, ettei veri päässyt kiertään kunnolla. Mulla tosin meni niin huonoks vointi, että ambulanssilla mentiin sairaalaan ja ultrattiin sydän ym.

Kantsii vaan ottaa iisisti ja syödä sohvalla maaten hyvällä omallatunnolla salmiakkia:)

AE 39+6