Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillakin miehillä on jalkafetissi?

Vierailija
23.06.2026 |

Joka kerta kun julkaisen kuvan pedikyyristäni, tulee sydänemojeja ja ylistäviä kommentteja.

Usein nämä ovat vielä jotain vanhoja miehiä - jotain 60-luvulla syntyneitä, tai sitten parikymppisiä kreikkalaisia.

Miten joku voi kiihottua jaloista/ kynsistä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fetissi ei ole mitään sellaista mikä hankittaisiin tietoisella päätöksellä tai johon voisi itsensä jotenkin opettaa.

Määritelmänsä mukaan fetissi tarkoittaa sitä että kiihottuu jostain epätavallisesta asiasta joka ei usein edes ole mitenkään seksiin liittyvää. Sitä vain huomaa yhtenä päivänä että ohhoh miten ihmeessä TUO voi kiihottaa minua näin paljon.

Fetissit syntyvät traumoista. Siksi aihe kiinnostaa. 

Ap

Onko keittiöpsykologia nykyään virallinen valinnaisaine lukiossa vai oletko itseoppinut?

Wanharouva Tyhjäpää ei edes tiedä/ymmärrä mitä eroa on käsitteillä fetissi, fetisismi ja fetisisti.

Eräs järjellinen seksuaalisen fetisismin kuvaus on seuraava: Asia, aihepiiri tai esine (fetissi) jonka täytyy olla läsnä/mukana jotta fetisisti voi kiihottua.

Se että jokin naiskehon anatominen piirre, kuten varpit, nilkat, sääret, reidet, tavara, napa, pikkutisulit, nännykät, kaula, korvanipukat, bambinsilmät, niska, selänkaari, vyötärö tai pikkupakarat, herättelee/jäykistelee miestä seksuaalisesti ei ole seksuaalista fetisismiä, eikä nuo naisen anatomiset osaset ole miehelle seksuaalisia fetissejä, eikä mies ole fetisisti, vaan kyseessä on normaali/tavallinen osa miehen libidoa.

Vierailija
22/26 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin fetissi on jokin konkreettinen asia jonka näkeminen/haistaminen/koskettaminen aiheuttaa kiihottumisen vaikka itse tilanteessa tai fetissin kohteessa itsessään ei ole muiden ihmisten mielestä mitään kiihottavaa tai edes seksuaalista.

Ero fantasiaan on juuri siinä että fetissi on jotain konkreettista kun taas fantasia on puhtaasti mielikuvituksen voimin korvien väliin luotu kuvitteellinen tilanne tai asetelma jonka ajatteleminen saa kiihottumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkemmin fetissi on jokin konkreettinen asia jonka näkeminen/haistaminen/koskettaminen aiheuttaa kiihottumisen vaikka itse tilanteessa tai fetissin kohteessa itsessään ei ole muiden ihmisten mielestä mitään kiihottavaa tai edes seksuaalista.

Ero fantasiaan on juuri siinä että fetissi on jotain konkreettista kun taas fantasia on puhtaasti mielikuvituksen voimin korvien väliin luotu kuvitteellinen tilanne tai asetelma jonka ajatteleminen saa kiihottumaan. 

"fetissi on jokin konkreettinen asia jonka näkeminen/haistaminen/koskettaminen aiheuttaa kiihottumisen vaikka itse tilanteessa tai fetissin kohteessa itsessään" 

Sinäkään et tiedä/ymmärrä mitä eroa on käsitteillä fetissi, fetisismi ja fetisisti.

Keksimäsi määtitelmä tekee miehestä fetisistin jos hän kiihottuu nähdessään/nuuhkiessaan/ropeloidessaan tuheroa/tavaraa ja tekee tuherosta/tavarasta miehen fetissin. 

Vierailija
24/26 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies 52 v ja minulla on jalkafetissi. Enkä tosiaankaan ole mitenkään valinnut sitä itselleni, se on vain aina ollut niin. Muistan, kuinka jo lapsena eskarissa jotenkin hävetti, kun jossain lastenlaulussa mainittiin varpaat. Myöhemmin sitten tuo fiksaatio muuntui seksuaaliseksi, ja nykyään minusta tuntuu, että voisin aivan hyvin viettää kaikki päivät vain hyväilemällä kauniiden naisten paljaita jalkoja. Kesä on ihanaa aikaa, kun naisia näkyy katukuvassa sandaaleissa ja rannalla paljain jaloin.

Mutta jännää on sekin, että en sitten taas syty pätkän vertaa naisten rinnoista. Jos järjellä ajattelee, niin eihän siinäkään ole mitään järkeä, että joku kiihottuu seksuaalisesti rauhasista, jotka on tarkoitettu jälkikasvun ruokkimiseen.

Vierailija
25/26 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ero fantasiaan on juuri siinä että fetissi on jotain konkreettista kun taas fantasia on puhtaasti mielikuvituksen voimin"

Fetisismi ynnä fetissit eivät ole samassa ulottuvuudessa kuin fantasia. Fantasia on vastakohta todellisuudelle. Todellisuudessa jotkut (harvat) ihmiset ovat fetisistejä joilla siis on jokin fetissi. 

Asioita, aihepiirejä ja niihin liittyviä esineitä ja puuhastelua, jotka eivät ole vallitsevan yhteiskunnan "käsityksen" mukaan perusseksin/perusseksuaalisuuden piirissä, kutsutaan perversioiksi tai parafilioksi, ja joitakin on jopa kutsuttu rikokseksi. He jotka häpeilevät perversioitaan/parafilioitaan käyttävät niistä sensijaan nimitystä "kink". Ne, jotka häpeilevat jopa käsitettä "kink", väärinkäyttävät käsitettä fetissi.

Perversion ja parafilian ero on siinä, että vallitsevassa yhteiskunnassa perversiota pidetään erittäin paheellisena mutta parafiliaa vain hiukkasen paheellisena. Eniten tätä jakoa ovat tehneet pyhät miehet, mutta Freud ja kumppanit ovat olleet mukana hämmentämässä soppaa.

Vierailija
26/26 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies 52 v ja minulla on jalkafetissi. Enkä tosiaankaan ole mitenkään valinnut sitä itselleni, se on vain aina ollut niin. Muistan, kuinka jo lapsena eskarissa jotenkin hävetti, kun jossain lastenlaulussa mainittiin varpaat. Myöhemmin sitten tuo fiksaatio muuntui seksuaaliseksi, ja nykyään minusta tuntuu, että voisin aivan hyvin viettää kaikki päivät vain hyväilemällä kauniiden naisten paljaita jalkoja. Kesä on ihanaa aikaa, kun naisia näkyy katukuvassa sandaaleissa ja rannalla paljain jaloin.

Mutta jännää on sekin, että en sitten taas syty pätkän vertaa naisten rinnoista. Jos järjellä ajattelee, niin eihän siinäkään ole mitään järkeä, että joku kiihottuu seksuaalisesti rauhasista, jotka on tarkoitettu jälkikasvun ruokkimiseen.

Seksuaalinen kiintymys naisen anatomisiin yksityskohtiin usein muodostuu huomaamatta, siis alitajuisesesti. Nämä naisen anatomiset yksityskohdat eivät ole fetissejä eikä niihin kiintynyt mies ole fetisisti. Usein miehet jaetaan karkeasti kahteen ryhmään, tissi- ja peppumiehiin, mutta esim. minä olen alaraajamies siis varpit mukaanlukien kuitenkin reidet tärkeimpinä. Joku tykkää sääristä, eli on seksuaalisesti kiintynyt niihin. Mikään tällainen eli ole fetisismiä, kaunis nuori ja hoikka nainen paljaana, joka ei ole pilannut ihoaan tatuoinneilla, kiihottaa miestä fyysisellä olemuksellaan, se on normaalia seksuaalisuutta.