Suomessa saa päättötodistuksen porukka joka ei osaa lukea kunnolla, laskemisesta puhumattakaan
Säälivitosilla mennään ja opettaja pelkää m amulasten vanhempia ja siksi päästää läpi.
Luultavasti opettaja huokaisee kun sakki jättää peruskoulun.
Pisa-tulosten lasku on ollut ällistyttävää.
Kommentit (33)
Miksi te suomalaiset kiusasitte meitä omianne, siis oman maan kansalaisianne? Mulla meni koulu hyvin, keskiarvo oli jotakin 8, 1 muistaakseni ja hyvin osaan lukea ja matematiikkakin taisi olla 7-8 eli ihan hyvä. Mutta joka paikassa missä olen kanssa kansalaiset vähättelevät. Kun olin viimeksi laittanut itsearviointiin, että kiitän itseäni siitä miten hyvin ja laajasti olin aiheen lukenut ja tustunut nolasi opettaja minut yhteispalautteessa sanoen, että ei tässä ole tavoitteena lukea mahdollisimman laajasti vaan pelkästään oleellinen eli ei lukutaitoa eikä laskutaitoa taideta enää edes arvostaa mitenkään vaan tuon mystisen "oleellisen" tiedon kerääjiä ja tekoälyn käyttäjiä. Ei taida olla tarkoituskaan pitää yllä hyvää lukutaitoa tai laskutaitoa. Itse opetan omaa lasta kotona niin paljon kuin mahdollista että saa jotkin taidot. Saatte tulevaisuudessa varmaan vaan lisää muualta ihmisiä tänne kun suomalaiset kiusaa ja väheksyy omiaan mielummin eikä meiltä kysytä mitään.
Opetan yläkoululaisia. Heikoiten pärjäävistä 95% on kantiksia, joita ei koulu kiinnosta yhtään.
Moderointiin meni edellinen vastaus, joten tässä toisessa muodossa:
en ole koskaan opettanut kuin syntyperäisiä paikallisia. Moni vanhempi on ollut sitä mieltä, että ei enää tarvitse itse oppia. Ensimmäiset tällaiset tulivat matematiikassa. Ei kertotaulua tarvitse osata, kun kaiken voi laskea koneella. Nyt kone voi lukea ääneen, kirjoittaa luetun tekstiksi ja kääntää kieliä. Eihän enää tarvitse luku-, kirjoitus-, lasku- ja kielitaitoa, kun kone tekee sen kainen.
Opettajat haluaa häiriköt pois ettei enää palaa samalle opettajalle. Erityisluokat pitäisi ottaa takaisin jotta nämä häiriköt saataisiin sinne eikä taas muita oppilaita häiritsemään.
Armovitoset ovat osa sosialidemokratiaa. Kun kaikista ei voi tulla viisaita, on reilumpaa tehdä kaikista tyhmiä. Tasa-arvoa!
Aloittaja ei osaa edes perusasioita kieliopista.
Vierailija kirjoitti:
Armovitoset ovat osa sosialidemokratiaa. Kun kaikista ei voi tulla viisaita, on reilumpaa tehdä kaikista tyhmiä. Tasa-arvoa!
Tyhmiä on helpompi pyöritellä ja käskyttää miten haluaa. Suomen koulusysteemi toimii aivan kun sen on suunniteltu toimivan
Tilastollisesti kantisten ja muiden välillä ei ole eroa, mutta poikien ja tyttöjen välillä on eroa. Olennaista olisi tehostaa alakoulun opetusta.
Mikä olikaan se työ, johon tatvittiin lisävoimaa?
Siis tehtiinkö rakennuksia tämän takia?
Opetat ilmeisesti koulussa, jossa ei ole maamuja.
Mä opetan yläkoulussa, jossa 30 % tulijoita. Erityistä tukea tarvitsevista 90 % ellei ylikin on S2 ja täysin luku- ja laskutaidottomista käytännössä kaikki.
Pk-seudun erityiskoulut ja-luokat on käytännössä täynnä maamuja, on ollut jo pitkään.
Ps. Opettaja ei pelkää vanhempia, mutta luokallejättö on käytännössä mahdotonta ja nelonen on nykyään ongelma vain se antaneelle opelle. Oppilas ei pane tikkua ristiin ja oletus on, että ope eriyttää, tukee ja palaveeraa niin kauan et saadaan vitonen kasaa. Ja eise oppilas edelleenkään oikeasti osaa mitään. Ja aineenopella on yläkoulussa parisataa oppilasta, joista ehkä 10 on näitä nollasuorittajia. Eipä paljoa kiinnosta ilman korvausta puuhailla heille tukipaketteja, joita he eivät kuitenkaan tee.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olikaan se työ, johon tatvittiin lisävoimaa?
Siis tehtiinkö rakennuksia tämän takia?
Eihän nuo kämpät kelpaa kenellekään, joka oman ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Opettajat haluaa häiriköt pois ettei enää palaa samalle opettajalle. Erityisluokat pitäisi ottaa takaisin jotta nämä häiriköt saataisiin sinne eikä taas muita oppilaita häiritsemään.
Eriytetyt erityisluokat. Hiljaiset erikseen, häiriköt erikseen.
Sukupolvi sukupolvelta ihmiset tyhmistyvät. Kohta amebakin koukkaa vasemmalta ohi.
Vaatimustason laskun seurausta. Jättäkää luokalle ne idiootit!
Parhaiten osaaminen heikkenee, kun laitetaan pienluokalle. Missään muualla ei ole niin rauhatonta ja kevyttä.
Ei ole kyse pelkästään ma mu-lapsista. Lukion opena (meillä on alhaiset ka. rajat) näen totaalisen osaamatonta kantaväestön jälkikasvua myös.
Opettajaksi tarvitaan nykyisin karskeja äijiä, joita totellaan, ei kilttejä kympin tyttöjä, joiden ainut kurinpitokeino on passittaa pienluokille.
Ilmiöoppimiset helevettiin ja perusasiat kuntoon. Eli lukeminen, kirjoittaminen ja laskeminen. S2-väelle samat tunnit kuin muillekin ja lisäksi S2-tunnit. Ja Suomen kieli pakkosyötetään jo päiväkodissa ellei muuten maistu.
Jep, eikä tilanne muuta kuin huonone.