Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAIDOTTOMIA RUOKIA KAIPAAN!

17.05.2007 |

nyt kaikki AIKUISEEN makuun sopivat MAIDOTTOMAT (ja naudan lihattomat) ruoat kehiin!

olen kohta ihan neuvoton oman ruokailuni kanssa....

kiitos!!!!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 sipulia

3dl riisiä

n. 3rkl öljyä

8dl vettä

2 lihaliemikuutiota

400g naudan jauhelihaa

1 ps herne-maissi-paprikaa

1-2 tl basilikaa

1 tl currya

1 tl yrttisuolaa

Silppua sipulit. Kuullota sipulit ja riisit kattilassa öljyssä hetken. Lisää vesi (itse kiehautan valmiiksi jo vedenkeittimessä, niin on nopeampaa) ja lihaliemikuutiot. Jätä kiehumaan rauhassa kannen alle.

Ruskista sillä aikaa jauheliha, lisää herne-maissi-paprika ja mausteet. Lisää riisien joukkoon ja anna hautua niin, että riisi on kypsää. Jos syömisellä ei ole kiire, parhaiten maut tulevat tässä ruoassa esiin, kun annat hautua vielä vartin.

Jauheliha-pastavuoka

500g jauhelihaa

½ pussia pastaa

1 prk tomaattimurskaa

1 tlk kaurakermaa (esim. go green)

suolaa

mustapippuria

oreganoa ja basilikaa (saa laittaa aika reilusti tai maun mukaan)

juustoraastetta

Paista jauheliha ja keitä pasta melkein kypsäksi. Sekoita tomaattimurska, kerma ja mausteet keskenään. Lado voideltuun uunivuokaan kerroksittain ja juustoraastetta päälle. 200 astetta uunissa ja noin 40 min.

Vierailija
2/2 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa aivan super fiksu!!! Tosiaan naudanlihattomat reseptit ;) Anteeksi. Itse asiassa tuo jälkimmäinen resepti on meillä suosiossa tehtynä tonnikalasta jauhelihan sijaan. Ja voisiko tuossa risotossa jauhelihan korvata soijarouheella, mausteet tekevät siitä ruoasta mielestäni tosi maistuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla