Jättäisitkö Suomen lopullisesti jos saisit 50 000 e rahaa?
kyllä, sillä saisi jo toimivan merikelpoisen purjeveneen Aasiaan ja asuisin siinä kunnes hait syövät ruumiini
Anders
Kommentit (46)
Minulla on reilusti yli 50 000€ ja tiiviisti aion Suomessa pysyä.
50k on yksi kissanpieru, jolla ei tee yhtään mitään:DD
Miksi synnyinmaa lopullisesti pitäisi jättää, vaikka ulkomaille muuttaa? Onhan täällä kumminkin sukulaiset ja tutut edelleen ja moni pois muuttanut käy silti kotimaassakin aina välillä.
Itse en pysty kuvitelmaan sellaista, että muuttaisin ulkomaille ja asuisin siellä vuositokulla käymättä koskaan enää Suomessa. Mutta jos vaan jokusen vuoden asuisi ulkomailla, niin sen aikana tuskin tulisi tarvetta Suomessa käymiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Ennen asuin Suomessa, koska täällä oli turvallista. Nyt ei ole niin voisin hyvin muuttaa Italiaan, jossa on kuitenkin hyvä sää ja edullisempi hintataso.
Italia on vielä huonommassa jamassa turvallisuuden suhteen. Niiden rannoille ne kumiveneet saapuu. Mutta iloisia peli hetkiä heillä varmasti riittää ;)
Niin mutta Italiassa on sentään parempi sää.
Italia = turvattomuus+hyvä sääSuomi = turvattomuus+huono sää
Valitse siitä
No tykkään kyllä Suomen säästä enemmän. En ikinä muuttais etelämmäksi, suuntana mieluumin pohjoinen :)
Minähän saan tuon. Kolmeen vuoteen. Minnekkäs minä täältä
Minulla on jo 50.000e rahaa mutta en jaksa enää muuttaa pois Suomesta.
Muutamalla kympillä pääsee pois Suomesta.
Jos Viroa kauemmas haluaa niin muutama satanen riittää aika pitkälle.
En, mulla on nytkin 128k tilillä ja täällä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Monessa maassa ei tartte kuin kerran joutua sairaalaan niin menee tuon verran rahaa.
Ei ole enää noin. Asiat ovat muuttuneet. Suomessa ei ole enää ilmainen sairaanhoito. Monessa maassa selviää jo halvemmalla, kuin suomessa.
Ei tietenkään. 50000 eurolla ei kohin pitkälle pötkitä.
Vierailija kirjoitti:
A tuo ei ole iso määrä rahaa
B en ymmärrä, mitä raha vaikuttaisi siihen, missä maassa haluan asua
C olen suomalainen ja läheiseni asuvat täällä, joten siksi minäkin asun täällä
Olen samaa mieltä. Suomalaisena on kaikkein helpointa asua Suomessa kun voi käyttää kaikkialla omaa äidinkieltä ja tuntee paikalliset tavat ja kulttuurin juurta jaksaen. Oma talouteni tukevasti plussan puolella, olen tyytyväinen nykyiseen asuntooni ja kohtuulliseen elintasooni eikä minulla ole jatkuvaa tarvetta ostella mitä sattuu. Olen varsin lämminverinen, joten ei luultavasti viihtyisi turhan kuumissa maissa, joissa olisi koko hiki pinnassa vaikka ei tekisi mitään erityistä. Suomen kesä on aivan riittävän lämmin ja kuljen suurimman osa vuotta avopäin aivan kovimpia tammi-helmikuun pakkasjaksoja lukuunottamatta.
Eihän täällä enää turvallista ole. Täällä Vaasassa tapettiin joku aamupäivällä keskellä päivää. Ihan rauhallinen alua päälle päin, mitä noissa taloissa kadun varrella en toki tiedä, mutta yleensä on rauhallista kävellä ko. paikasta ohi. Ainakin Iltasanomissa oli pieni juttu. Mutta missä nykyään yleensä on turvallista? Jossain Ruotsin Pajalassa tai Sveitsin maalaiskylässä?
50000 ei nyt iso raha ole keskituloiselle palkansaajalle, sen saa säästettyä tietysssä ajassa kun ei ole velkaakaan ja on vähän sijoituksia. Joten se raha ei paljon elämään vaikuta vaikka tulisi ylimääräisenä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Ennen asuin Suomessa, koska täällä oli turvallista. Nyt ei ole niin voisin hyvin muuttaa Italiaan, jossa on kuitenkin hyvä sää ja edullisempi hintataso.
Italia on vielä huonommassa jamassa turvallisuuden suhteen. Niiden rannoille ne kumiveneet saapuu. Mutta iloisia peli hetkiä heillä varmasti riittää ;)
Valitse siitäNo tykkään kyllä Suomen säästä enemmän. En ikinä muuttais etelämmäksi, suuntana mieluumin pohjoinen :)
Olen samaa mieltä. Mitä siellä ulkona jaksaa tehdä jos on jatkuvasti +35 asteen lämpötiloja? Uimarannalla makaaminenkin edellyttäisi ihon suojaamista liialta auringolta.
Enpä hyvää maata jättäisi mistään hinnasta. Puhdas ilmasto, puhtaat järvivedet, ihanat vuodenajat, kaunis luonto, meret, hyvä sosiaalihuolto, koulutus ym. Olen ylpeä Suomesta ja suomalaisuudesta. Täällä on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse siitä
Höh, eihän siellä ole edes kunnon 4 vuodenaikaa! Ja kesällä tuskastuttavan kuumaa. Ei kiitos!
Valitse siitä
Höh, eihän siellä ole edes kunnon 4 vuodenaikaa! Ja kesällä tuskastuttavan kuumaa. Ei kiitos!
Oletko varma? Italia on pitkä maa ja pohjoisessa on kyllä mitä upeimmat vuodenajat!! Talvi ei vaan kestä 6kk eikä kesällä palele.
Vielä tuossa kuukausi sitten satoi Alpeilla lunta kun jo 250km etelämpänä syötiin tuoretta parsaa ja mansikoita.
Talvi on 2kk, ihana kukkiva kaunis kevät 2kk, kesä 6kk, syksyn ruska (niin kaunis!!) 2kk. Juuri oikea suhde!
Miksi ihmeessä jättäisin?
En minä muuttuisi yhtään siinä, jos muuttaisin jonnekin persemaahan.
Enpä hyvää maata jättäisi mistään hinnasta. Puhdas ilmasto, puhtaat järvivedet, ihanat vuodenajat, kaunis luonto, meret, hyvä sosiaalihuolto, koulutus ym. Olen ylpeä Suomesta ja suomalaisuudesta. Täällä on hyvä.
Sinilevä?
Vuodenajat on ympäri maailmaa, vsin talvi lyhyempi
Hyvä sosiaalihuolto - joo tukilusmuille ja mm. Hyvä ettet maininnut Euroopan surkeinta terveydenhuoltoa!.
Koulutus on ajettu alas jo vuosia sitten
Meriä lienee muuallakin? Montako Blue flag rantaa Suomessa on?
En. Ei tuo raha kuitenkaan loppuelämäksi riittäisi, sama kuinka halvassa maassa asuisi
Ei aloituksessa sanottu, että tuo on ainoa raha. Jollain voi olla tilanne, että säästöjä jo on, mutta tarvitsisi vielä 50 tonnia lisää, jotta uskaltaisi lähteä.