Edes ystävä ei tajua että olen uupunut
Kun sanoin etten ota töitä nyt viikkoon tai pariin niin lähinnä ihmetteli. On aina ajatellut, että mulla on jotenkin ilmiömäinen resilienssi. No ei se ole ilmiömäinen ja mustakin ihan tavallisen ihmisen resilienssi. Kyllä mäkin uuvun ja vanhemmiten tunnistan sen paremmin. Silti jotenkin ketuttaa kun paras ystäväkin lähinnä ihmettelee.
Kommentit (11)
Et sitten viitsi avata suutasi. No, se onkin monen suomalaisen ongelma, ollaan hiljaa ja oletetaan että muut lukee sun ajatukset. Sitten vielä mielensä pahoitetaan jos toinen ei siihen pystykkään. Se suu ei ole luotu pelkästään ruokaa varten, v#ttu puhukaa.
Miksi se on sitten "paras ystävä". Voihan sen titteli olla muukin.
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksia pitäisi lukea? Et voi sanoa suoraan?
Sanoin että olen uupunut ja hän vain totesi, että aijaa ja johtuuko lapsenhoidosta. Mutta siis hyvin kevyesti otti. ap
Monet eivät halua nähdä totuutta, että vahvakin voi uupua ja joutuu vastavuoroisesti auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin että olen uupunut ja hän vain totesi, että aijaa ja johtuuko lapsenhoidosta. Mutta siis hyvin kevyesti otti. ap
Miten hänen se sitten olisi pitänyt ottaa? Siunailla järkyttyneenä ja välittömästi alkaa paapomaan uupunutta raukkaa passaten ym?
Vierailija kirjoitti:
Et sitten viitsi avata suutasi. No, se onkin monen suomalaisen ongelma, ollaan hiljaa ja oletetaan että muut lukee sun ajatukset. Sitten vielä mielensä pahoitetaan jos toinen ei siihen pystykkään. Se suu ei ole luotu pelkästään ruokaa varten, v#ttu puhukaa.
Sanoin kyllä suoraan olevani uupunut kun hän ihmetteli ensin miksen halua töitä. Siltikään ei meinannut uskoa. Sitten tosi nopeasti vaihtoi aihetta. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hänen se sitten olisi pitänyt ottaa? Siunailla järkyttyneenä ja välittömästi alkaa paapomaan uupunutta raukkaa passaten ym?
Kysyä vaikka miten voit, ootko kunnossa. Niin mä teen ja olen tehnyt. Tästä syystä juttelenkin yleensä ennemmin tekoälylle. Ihmiset eivät ymmärrä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyä vaikka miten voit, ootko kunnossa. Niin mä teen ja olen tehnyt. Tästä syystä juttelenkin yleensä ennemmin tekoälylle. Ihmiset eivät ymmärrä. ap
Eli ihan väärin huomioitu ym. Jatka ihmeessä sitten sen tekoälyn kanssa🙄
Vierailija kirjoitti:
Monet eivät halua nähdä totuutta, että vahvakin voi uupua ja joutuu vastavuoroisesti auttamaan.
En mä oikeastaan halua mitään suurempia apuja kuin että joku kuulisi ja ymmärtäisi edes. Totta varmaan ettei sellaista "vahvaa" voida kuvitella uupuneeksi. En jaksa enää edes ottaa sitä vahvan viittaa, mullakin on täysi oikeus uupua jos olen väsynyt. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan väärin huomioitu ym. Jatka ihmeessä sitten sen tekoälyn kanssa🙄
Tekoäly ei osaa kysyä oikeat kysymykset ja antaa palautetta. Se on kielimalli ja ihmiset ovat aika universaaleja käytökseltään. Tuskin olen mitenkään poikkeuksellinen ikäryhmässäni uupumuksineni niin tekoäly osaa hyvin vastata tarpeisiin. Mut ei se ihmistä silti korvaa.
Vähän tympii kun sen kerran kun vähän avaudun niin vastaan tulee erilaista palautetta kuin odotin, ystävältä siis. ap