Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaveena toinen lapsi, ikää 38v, mies empii

Vierailija
16.06.2026 |

Haaveilen todella paljon toisesta lapsesta. Olen jo 38 vuotias ja esikoinenkin on jo pian 4-vuotias. Mies kuitenkin empii hyvin vahvasti, koska yksi riittää, mutta meillä ei ole ehkäisyäkään aina. Onko kukaan vastaavassa tilanteessa ollut? Että siis on jo ikää, joten päätös pitäisi oikeasti tehdä toisesta lapsesta.

Minulla on gynekologin mukaan hyvät edellytykset raskaudelle ja paljon reserviä vielä jäljellä, mutta en kovin kauaa haluaisi odottaa jo senkään takia, että en haluaisi ihan älytöntä ikäeroa lapsille. Ja karu fakta tietysti se, että mulla alkaa tuota ikääkin jo olla. 

Olen tyytyväinen tästä yhdestäkin lapsesta, mutta valehtelisin jos väittäisin, että jäisi harmittamaan jos ei edes yrittäisi toista lasta. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna kertoisin miehelle että asia on sinulle tärkeä ja että toivoisit että mies voisi tunnustella asiaa vaikka kesän yli. :) voihan sitä vahinkokin sattua kun ehkäisy on mitä on, ja sen voi ihan hyvässä hengessä sanoa miehellekin - "olisko se välttämättä paha asia jos tulisinkin vahingossa raskaaksi". Tämmöinen "puolivahinko" voi oikeasti tuntua henkisesti helpommalta ja rennommalta kuin totinen yrittäminen. Ja ennen kuin joku haukkuu miehiä niin sanon että itselleni naisena oli noin. 

En ymmärrä millä logiikalla lapsi olisi tuossa tilanteessa millään tapaa vahinko.

Ap, mies selvästi haluaa lapsen kun ei käytä ehkäisyä. Kyllä hän jo ekan jälkeen oppi että lapsia ei tulekaan haikaran mukana, vaan kun pippeli menee pimppiin ilman suojaa.

Vierailija
22/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin vielä nelikymppisenä yhden lapsen, mies ei. No, jätin ehkäisyn pois. Tuolla se iltatähti tekee itselleen voileipää. Tottakai mies hänestä lopulta ilahtui eikä tullut eroa. En oikeasti usko, että lapsi on koskaan eron syy. Lapsettomuus voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulemma tutkimuksia joissa iäkkäämmän äidin on mahdollista hedelmöittyä uudestaan, jos on saanut aiemmin lapsia, koska keho muistaa prosessin. Eli en olisi huolissani pariin vuoteen. Voit toki pakastaa munasoluja jos pinkka antaa sen periksi, mutta näin olen kuullut että jos aiemmin saanut lapsen niin ei ole tavatonta että nainen voisi raskautta uudestaan +40veenä, toki omat riskinsä.