Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muotoilette pitkiä, paksuja ja raskaita hiuksia?

Vierailija
16.06.2026 |

En jotenkin osaa tehdä näille mitään vaan hiukset roikkuu kauheana kuontalona naaman edessä. Kiinni niitä ei voi ainakaan kesäaikaan pitää, koska mulla on niin ruma pää, kaula ja leukalinja.

Apua.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjaan ja pistän ponnarille. Ei mullakaan kaunis pää/naama ole, mutta helpointa näin. En välitä siitä, mitä muut ajattelevat.

Mä en vaan pysty, kun on jotenkin kiusallinen olo koko ajan. Enkä halua enää koskaan kuulla kommentteja tyyliin "onko kukaan sanonut, että sulla on tosi pitkä kaula/litteä takaraivo/pieni pää?"

Ap

Mistä lähtien pitkä kaula on ollut heikkous? Mä olen aina luullut, että pitkät kaulat ovat kauniita.

Tuo kaikki on kaunotarmaista. En ymmärrä miksi sanotaan. 

Vierailija
22/29 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjaan ja pistän ponnarille. Ei mullakaan kaunis pää/naama ole, mutta helpointa näin. En välitä siitä, mitä muut ajattelevat.

Mä en vaan pysty, kun on jotenkin kiusallinen olo koko ajan. Enkä halua enää koskaan kuulla kommentteja tyyliin "onko kukaan sanonut, että sulla on tosi pitkä kaula/litteä takaraivo/pieni pää?"

Ap

Puoliponnari ja ponnari parantaa litteää päänmuotoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikkaan ns. yksisarvisleikkauksen aina kun hiuslatva alkaa mennä huonoksi. Eli pesun jälkeen kampaan koko tukan takaa eteen otsalle ponnarille kulmakarvojen väliin. Siitä vedän lopun poninhännän alas ja leikkaan uloimmasta latvasta halutun määrän pois, yleensä muutamalla pikkuponnarilla kun tukka on paksu. 

Pesun jälkeen laitan jätettävää hoitoainetta ja hiusöljyä. Annan kuivua itsekseen. Joko pidän tukan ihan auki tai puoliponnarilla. Vårjään itse. 

Vierailija
24/29 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistä lähtien pitkä kaula on ollut heikkous? Mä olen aina luullut, että pitkät kaulat ovat kauniita.

Siitä lähtien, kun on haukuttu kirahviksi ja honkkeliksi ja ties miksi. Inhottaa muutenkin, jos joku kiinnittää huomiota mun ulkonäköön ja pitää jotain piirrettä niin poikkeavana, että siitä on ihan pakko huomauttaa.

Ap

Vierailija
25/29 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se paksuus ole mikään ongelma, vaan se, ettei niitä ilmeisestikään ole leikattu kuin latvoista suoraan katki. Ne pitäisi leikata kerrostamalla, että niihin tulisi elävyyttä ja liikkuvuutta. 

Itse en kyllä tiedä ainuttakaan kampaajaa, joka osaisi leikata kerroksia pitkään tukkaan, siihen kokonaispituuteen kajoamatta. Itsellekin on kampaaja sanonut, että jos hän leikkaa kerroksia pitkään tukkaan, niin sitten tarvii koko pituudesta leikata myös pois. Juu, ei tarvi. Amerikassa, jossa pitkätukkaisia on paljon, osataan tämä pitkän tukan kerrostaminen ihan hyvin. Mutta meillä semmoisia on niin harvassa, ettei (juuri) kukaan osaa. Suurin osa pitää pitkän tukkansa tasapituisena.

Täähän onkin niin älytöntä, että joutuu opettelemaan itse. Unicorn cut, butterfly cut, wolf cut yms. hakuihin youtubeen ja sieltä katsomaan mikä vastaisi sitä mitä hakee. Kampaamosakset saa tilaamalla tai tavaratalosta, esim. Fiskarsitkin on yllättävän hyvät (siis ei keittiö- vaan kampaamosakset!). 

Mulla on superlyhyt otsatukka ja ponnaritekniikalla leikatut pituudet. Olen opetellut pisteleikkauksen, ohentamaan ja vuolemaan. Naistenlehtien artikkeleissa tietysti sanotaan, että älä tee mitään itse kun pieleen menee vaan mene ammattilaiselle. No mun kokemukseni on ollut juuri se etteivät kampaajat osaa muuta kuin leikata sitä ohutta lasimaista suomalaista perushiusta jota on joka toisella. 

Luonnostaan taipuisa hieman mattainen hius ja paksuhko tukka on se minkä kanssa menee sormi suuhun ja yleensä ajatellaan, että se on huonossa kunnossa kun se ei ole suora tai lasimainen ja päättelee sitten, että se pitää leikata pois. Moni kampaaja on aivan taitamaton alallaan. 

Mulla on hiustyyppi 2a+2b ja meni vuosia tajuta ettei olla kampaajien kanssa samalla kartallakaan. Nyt mulla on pitkät, laineikkaat ja tummat paksut hiukset jotka moni saa maksamalla satasia. 

Vierailija
26/29 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös pitkä, paksu, kihartuva tukka.

Käyn osaavalla kampaajalla säännöllisesti (muutaman kuukauden välein) joka leikkaa reilusti kerrostaen. Laadukkaat kampaamotuotteet käytössä sekä pesuun että muotoiluun. Pesun jälkeen aina föönaus, ja suoristusraudoilla/dysonilla kiharrus (tai suoristus). 
Näen vaivaa mutta pidän kovasti hiuksistani. Tämä on vaativa hiustyyppi mutta laittamalla aina upea. 

Vierailija
27/29 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaula- ja leukalinjaa ainakin saadaan kohennettua sillä, että nostaa ne pitkät hiukset taakse ylös, joko ponnariile, nutturalle tai jollekin sykerölle. Kunhan tukka nousee korkealle sieltä kallon pyöreän takaosan paikkeilta. Moni ikääntyvä nainen, jolla leuanalus ym. jo roikkuvat, leikkaavat juuri sen takia sellaisen hiusmallin, jossa tukka kohoaa juuri tuosta kohtaa takaa, koska se kohottaa kasvojen ja koko pään alueen ilmettä.

Vierailija
28/29 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mikään ehdotus ei kelpaa. 

Kun en suostu leikkaamaan lyhyeksi niin se tarkoittaa sitä, ettei mikään muotoiluehdotus kelpaa?

Ap

Ei myöskään kelpaa ehdotus käydä kampaajalla tai pitää hiuksia kiinni. 

Vierailija
29/29 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkautat hyvään lyhyeen kuosiin.

Tämän neuvon voi antaa vain toisia naisia vihaava ja heille kateellinen palstamamma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän