Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaako Kela lukulasit?

Vierailija
15.06.2026 |

Jokaiselle tietysti tulee ikänäkö,  jolloin lukeminen ei ilman laseja onnistu.

Saako maksusitoumuksen näitä varten vai pitääkö kustantaa itse perusosasta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän saa monista kaupoista ja huoltamoilta muutamalla eurolla. Miksi tarvitsisit satojen eurojen lukulasit yhteiskunnan piikkiin? Kaukolasit sitten erikseen.

Vierailija
2/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korvaa. Lasketaan perusosaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitähän saa monista kaupoista ja huoltamoilta muutamalla eurolla. Miksi tarvitsisit satojen eurojen lukulasit yhteiskunnan piikkiin? Kaukolasit sitten erikseen.

Menee rikki koko ajan. Milloin irtoaa linssi, milloin sanka. Helposti näihin satanen vuodessa menee. Ajattelin, että laadukkaimmat seuraavaksi ostan. Siksi kysyin.

Vierailija
4/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla osakesalkku ja nytkin alle 10 euron lukulasit päässä. Markettejen lasit käy oikein hyvin.

Vierailija
5/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea jos saa, niin voi hakea maksusitoumusta, itse ostin juuri viime vuonna 500€ lasit ja Kela maksoi.

Vierailija
6/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee rikki koko ajan. Milloin irtoaa linssi, milloin sanka. Helposti näihin satanen vuodessa menee. Ajattelin, että laadukkaimmat seuraavaksi ostan. Siksi kysyin.

No onneksi ei maksa. Ei mene rikki jos osta kunnolliset marketista. Prismasta sellaiset missä musta sanka niin kestää hyvin.

Ne heppoiset punaiset hajosi heti.

Eli tunnet kyllä kädessäsi mikä kestää ja mikä ei. Hyvinpä onnistuu pörssikin näillä Prisman laseilla.

Vierailija
7/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea jos saa, niin voi hakea maksusitoumusta, itse ostin juuri viime vuonna 500€ lasit ja Kela maksoi.

Ei maksa lukulaseja mutta monitehot voi maksaa. Tuttu sai ja ei pidä niitä. Melkoiset hempulat ne sangat.

Vierailija
8/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla lukulasit voi olla miinuslinsseillä, niitä ei saa huoltamoista.

Vierailija
9/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan ne on 2-teholasit, ei pelkät lukulasit. 

Vierailija
10/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela korvaa kaiken jos oot ma mu tai nee keri. Suomalaisille ei korvata mitään.

Vierailija
11/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta ne on todennäköisimmin sitten monitehot. Eli lukualueella vähemmän miinusta kuin muualla linssissä.

t. itsekin entinen likinäköinen (nyt linssileikattu)

Vierailija
12/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korvaa.

.ihan itse saat maksaa niin olen minäkin joutunut maksamaan.

Saan pelkkää työmarkkinatukea ja itse olen joutunut maksamaan moniteholasit ja piilolasit jotka on myös monitehot jotka maksaa enemmän

.

Silmälasit maksoi 1200 euroa kun on enemmän lilinäköä ja hajataittoa....itse sai kaikki maksaa...

Pilarit otin kakkoslaseiksi ulkotöihim ja harrastuksiin jossa on riski rikkoa kalliot laait

Vierailija
13/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos käyt jostain halpisoptikolta, ei ne kestä sen kauempaa.

Ala nyt vaan säästää että saat  paremmasta optikkoliikkeestä.

Ei kai kela mitään...en ole koskaan edes yrittänyt!

Vierailija
14/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tunari jos saat niitä noin paljon rikki, että ihan satanen menisi. Olen noiden kohtuullisen säälimätön käyttäjä ja vuodessa menee ehkä kahdet kolmet. Teen paljon remonttihommia ja vastaavia töitä. Omani ovat muovisankaisia ja ne ovat kyllä kestäneet ihan hyvin. Linssejä on kyllä irronnut ja rikkoutunut, mutta useimmiten syynä on ollut, että ovat jääneet istuessa alle tai pudonneet maahan. On niissä kyllä hiukan erojakin eri merkkien välillä. 

Vierailija
15/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmella kympillä saa kahdet lasit ja ilmaisen näöntaristuksen kun katselee vähän tarjouksia. 

Vierailija
16/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saat ja siihen kuuluu myös näöntarkastus.  Pyydä maksusitoumus siinä lukee mihin liikkeeseen pitää mennä . Tilaat sitten ajan. Ne on niitä halvimpia laseja mutta voit halutessasi pistää itse jonkun kympin lisää niin saa paremmat. 

Vierailija
17/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi teitä kun pilkkaatte ja huijaatte ihmistä joka kysyy neuvoa, hävetkää kunniattomat! 

Vierailija
18/18 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa lukulaseja mutta monitehot voi maksaa. Tuttu sai ja ei pidä niitä. Melkoiset hempulat ne sangat.

Minulla on maksusitoumuksella muutama vuosi sitten saadut moniteholasit. Erinomaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi