Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jumala vai sattumaa? Mielipiteitä!

Vierailija
16.05.2007 |

Olen ateisti,tai nykyisin agnostikko..

Tämä tapahtui viime vuonna. Olin veloissa ja riitelin paljon mieheni kanssa. Eräänä päivänä tulin töistä bussilla ja mietin asioita ja yritin saada yhteyttä velkaneuvojaan,onnistumatta,kukaan ei vastannut puhelimeen. Ajattelin uskontoa ja miten uskovaisilla on helppoa kun aina on jokun turva ja voima mihin uskoa. Puhuin mielessäni jumalalle,pyysin saada jonkun merkin että hän kuulee. Sanoin: jos olet olemassa niin näytä miten edsessä istuva nainen nostaa kätensä tai liikuttaa kätta,nainen nukkui..ja kohta hän nosti kätensä ja raapi niskaa. Yllätyin,huh! Pyysin toista merkkiä,että näkisin tyhjällä taivaalla linnun,ja kohta lokki lensi korkealla taivaalla.

Tästä asti olen miettinyt asiaa. Kirkkoon minua ei saa,mutta joskus rukoilen yksin. Nyt minulla menee paremmin,sain velat järjestettyä ja mieskin on ihmeen hyvätuulinen.

Selittäkää asia uskovaiset ja ateistit!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidon epäonnistumisesta. Viimepäivinä olen alkanut jo pikku hiljaa epäillä, kannattaako minun se homma vaan peruuttaa.

Jumala vihaa minua! Tämä murhe ei todellakaan ole ainut, mutta tällä hetkellä tämä on päällimmäisenä ajatuksissa.

Vierailija
2/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetat murehtimisen niin lapsi tulee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun lopetat murehtimisen niin lapsi tulee!

Vierailija
4/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko nähnyt albiinohirveä?! Me nähtiin miehen kanssa ja se kummastuttaa meitä vieläkin.

Vierailija
5/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse uskovainen ja olen saanut ihan suoria vastauksia kysymyksiini! Olen tajunnut rukouksen merkityksen ja että Jumala todellakin on mukana täällä meidän ihmisten elämässä. Mä en voi enää epäillä kaiken kokemani jälkeen. Joskus en ole saanut mitään vastauksia ja joudun ihan itse selvittämään sotkuni. Jumala ei ole automaatti, vaan Pyhä. Kannattaa olla onnellinen, jos Jumala alkaa puhua sulle! Jostain syystä rukoukseesi vastattiin. Itse en usko sattumaan koskaan, kaikella on tarkoitus.

Vierailija
6/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,mutta tiedän yhden albiinomiehen!!! :D

Ap

Vierailija
7/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en usko sattumaan,olin nuorena lähes alkoholisti ja tulin raskaaksi ja lopetin juomisen ja sain ihanan lapsen jonka kanssa jaksoin arkea ilman viinaa.

Ap

Vierailija
8/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään henki ole joka täyttää toiveita.

Vierailija
9/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei se mikään henki ole joka täyttää toiveita.

Vierailija
10/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sinun ap pitäisi vaan ottaa selvää asioista hieman enemmän.

Vierailija
11/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella olen saanut vastauksia. Kannattaa sitkeästi pyytää Raamatun mukaan. Oikean mielen tuntee Jumala, ei av-mammat. Ap pyysi merkkiä, jos Jumala kuulee. Joskus Jumala vastaa noin, joskus toisella tavalla. Toiset epäilevät ja Jumalan ihmeitä ei koskaan pääse tapahtumaan. Jumalaa ei tule kiusata, vaan omaa järkeäkin on käytettävä näissä asioissa. Oikealla mielellä tehty nöyrä pyyntö voi joskus yllättää rukoilijan.

Vierailija
12/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä kuoli yliannostukseen, kaverit meni samaa tietä. Välitin liikaa heistä vaikka halusin pois, väki veti mukana, vaikken itse käyttänytkään mitään muuta kuin viinaa, sitäkin ihan liikaa.

Pyysin eräänä humalaisena iltana kirkon portailla oksentaessa (tätä tapahtui usein), että Jumala tulisi avuksi, auttaisi minut pois. Seuraavana viikonloppuna en halunnut lähteä kotoa mihinkään. En edes osannut. Jotenkin jumin paikalleen. En vastannut puhelimeen. Sunnuntaina kävin kaupassa, ja tapasin elämäni miehen.

Ne kaverit jäi, mulla on nyt kolme lasta ja sama mies yhä vieläkin, yhdessä 7vuotta, olen uskossa, alkoholia käytän silloin tällöin.

Kavereistani en ole kuullut sen koomin mitään.

Vierailija
13/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysit " merkkiä" ja hakemalla hait sitä. Tuskin olisit huomannut pään raavintaa tai taivaalla olevaa lokkia, jos et olisi " halunnut nähdä" .

Ihminen näkee sitä mitä haluaa.

Vierailija
14/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala kuuli sun rukouksesi ja halusi vastata sinulle. Olet hänelle tärkeä. Jumala kuulee aina. Vaikka aina ei saiskaan juuri haluamaansa vastausta, hän on ollut uskollinen. Mulle Jeesus on tosi rakas asia elämässä, koska hän ei enää ole minulle mikään etäinen anomisten kohde, vaan läheinen vapahtaja ja rinnallakulkija. Aivan todellinen, vaikka en silmilläni häntä näekään. Jeesus kuoli ihmisten syntien takia ristillä. Siksi saamme olla vapaita ja lähestyä Jumalaa. Se mitä Jumala on sanonut Raamatussa, muuttuu uskovalle eläväksi ja todelliseksi sanaksi. Jumala on sanojensa takana. Jokainen, joka haluaa uskoa Jeesukseen, saa uskoa häneen ja olla Jumalan lapsi. Jumala on sanassaan luvannut, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

Vierailija
15/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus edelliseen = Evoluutio!

Vierailija
16/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selityksiä löytyy joka lähtöön, jotka lopulta päätyvät " tutkimattomat ovat Herran tiet" -fraasiin. Jepjep. Se selittää kaaaaaaiken :D

Vierailija
17/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ilmestyisi jollekin jonkun kutiavana päänahkana? Ehkä Jumala ei siksi autakaan ketään oikeasti pulassa olevaa kun sillä on paha priorisointi ongelma. Jumala ei pysty erottamaan kumpi on eettisesti arvokkaampaa helpotus kutinaan, jotta joku saa vastauksen vai lapsen pelastaminen.

Vierailija
18/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksitko oppilaasi uskonnollista vakaumusta jos tämä mainitsee asiasta?

Vierailija
19/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaan uskonnollinen vakaumus ei millään tavoin kuulu kouluopetukseen. Edes uskonnon/et:n tunneilla.

En edes tiedä kaikkien oppilaiden vakaumuksia.

Vierailija
20/22 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset raapii itseään vähän väliä ja taivaalla lentelee lintuja. Joskus nämä voi sattua yhtä aikaa jonkun rukoilun kanssa. Jos nyt oikeita merkkejä haluaa, niin eiköhän kannata ottaa joku juttu mitä ei joka tapauksessa tapahdu noin kolmen minuutin välein.

Vierailija:

sitten ilmestyisi jollekin jonkun kutiavana päänahkana? Ehkä Jumala ei siksi autakaan ketään oikeasti pulassa olevaa kun sillä on paha priorisointi ongelma. Jumala ei pysty erottamaan kumpi on eettisesti arvokkaampaa helpotus kutinaan, jotta joku saa vastauksen vai lapsen pelastaminen.