Ruismarjapuuro, sipuli(tee)makkara ja ruisleipä - kuulostaako hyvältä?
Minusta tuo on herkkujen herkku. 😋 Kertokaa omat mieliruokanne.
Kommentit (38)
Ei kiitos. Ruis ei sovi mun vatsalle enkä edes pidä mausta. Ja tuo makkara, no ehkä olen syönyt sitä joskus 80-luvulla. Mä pidän esim. kauraleivästä maapähkinävoilla.
Jos vain ruikkarissa on sentin slaissi voita sibalemakkaran alla, niin hyvettiä ompi!
Kuulostaa hyvältä, maistuisi minullekin. Tänään kesäkeittoa ja itsetehtyjä sämpylöitä ruoaksi.
Hyvältä se kuulostaa. Ihan tulee nostalgiset muistot mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain ruikkarissa on sentin slaissi voita sibalemakkaran alla, niin hyvettiä ompi!
Tarvi kyllä kylkeen kiilaksi vielä punaista mölöä.
Ostan joskus pötkön sipuliteetä, saa leikattua just sellasia viipaleita kun mieli tekee.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä, maistuisi minullekin. Tänään kesäkeittoa ja itsetehtyjä sämpylöitä ruoaksi.
Kesäkeitto jakaa mielipiteitä, mutta minustakin se on hyvää.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Ostan joskus pötkön sipuliteetä, saa leikattua just sellasia viipaleita kun mieli tekee.
Kyllä! Se pötkömakkara on parasta verrattuna viipaleisiin.
- ap
Kyllä kelpaisi. Tähän aikaan vuodesta alkaa olemaan marjapakastin melkein tyhjä.
Tulisikohan tuoreista raparpereista hyvä vispipuuro? Täytyypä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko ja puolukkahillo.
Kunpa vain saisi eineksenä hyvää. On ihanaa ja kaikki kaaliruuat.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Koulussa kesäkeitto oli inhokkini. Siksi ole itse tehnyt sitä kuin muutaman harvan kerran. Yllätyin, kuinka hyvää se oli, kermalla suurustettuna ja tuoreista vihanneksista ja juureksista.
Olenko outo, kun pidän rusinallisesta einesmaksalaatikosta?
Vierailija kirjoitti:
Hyi!
Menehän natustelemaan niitä taco-lättyjäsi äläkä avaa keskustelua, jos ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Koulussa kesäkeitto oli inhokkini. Siksi ole itse tehnyt sitä kuin muutaman harvan kerran. Yllätyin, kuinka hyvää se oli, kermalla suurustettuna ja tuoreista vihanneksista ja juureksista.
Olenko outo, kun pidän rusinallisesta einesmaksalaatikosta?
Et ole ollenkaan outo. Maksalaatikossa pitää olla rusinoita. Kaikki eivät tykkää, eikä hekään ole outoja.
- ap
Ravitsevaa perusruokaa, jolla työväenluokka on elänyt vuosikymmenet.
Paremmin toimeentulevat syö esim. superfood kaurapuurokulhollisen tai tuorepuuroa.
En syö makkaraa, mutt syököön jokainen mitä haluaa.
Mietin, tekikö äitini aloituksen.. ruismarjapuuro on herkkua maidon kanssa, ja siihen sopii just tollanen suolanen leipä. Tuli nälkä. Äitiiii.... voisin tulla käymään? =D
Eilen tein ruismarjapuuroa.
On hyvää mutta ei oikein sovi mun vatsalle