Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla oli ajatuksena perustaa toiminimi kesän aikana, mutta taidan unohtaa toistaiseksi tämän asian koska töissä tulee syksyllä yt:t

Vierailija
11.06.2026 |

Olen Attendolla töissä sairaanhoitajana ja syksyllä tosiaan pitää irtisanoa viisi henkilöä meidän yksiköstä. Kolme on jo itse irtisanoutunut, että kaksi pitäisi vielä irtisanoa.

Itsellä on ollut terveysongelmia ja löytyi yksi fyysinen sairaus joka vaikutti paljon olotilaan ja lääkityksen myötä olo parani paljon. Lisäksi on ollut tai on edelleen masennus ja sen vuoksi olen ollut 3 kk sairauslomalla. Eli on pelko perseessä, että potkut tulee sairauslomien vuoksi. En tee tällä hetkellä täyttä työaikaa vaan teen 70%. 

Olin haaveillut toiminimen perustamisesta ihan toiselle alalle, mutta saan sen nyt kyllä unohtaa koska, jos saan potkut, niin tulee vain ongelmia työkkärin kanssa, jos on toiminimi. Lisäksi pitäisi lopettaa opiskelut mitä olen tehnyt töiden ohessa koska tuskin saan jatkaa tuota toiseen asteen tutkintoa loppuun työttömyyspäivärahalla koska minulla on kuitenkin kaksi hoitoalan koulutusta. Pelkällä opintorahalla ja opintolainalla en pysty maksamaan omakotitalon kuluja. 

Helvetti vieköön tässä menee koko kesä stressatessa tätä asiaa. Säästöjä ei pahemmin ole koska on ollut vaikeita aikoja taloudellisesti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy tulee äkkiä. Jotain opiskeluparannuksiakin oli tulossa työttömille. Odottele syksyyn niin ei tule karenssia. Jos siis saat potkut...

Vierailija
2/6 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksy tulee äkkiä. Jotain opiskeluparannuksiakin oli tulossa työttömille. Odottele syksyyn niin ei tule karenssia. Jos siis saat potkut...

Mistä mulle voisi karenssi tulla?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katso asiaa sitten uudelleen syksyllä! Nythän sinulla on aikaa ideoida, eikä sitä todellakaan vielä tiedä, joudutko lähtemään.

Vierailija
4/6 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katso asiaa sitten uudelleen syksyllä! Nythän sinulla on aikaa ideoida, eikä sitä todellakaan vielä tiedä, joudutko lähtemään.

No ei voi mitään, mutta kyllä tämä stressaa! On se kumma, kun ei saisi mikään teidän joidenkin mielestä stressata. Ei täällä maaseudun pikkupaikkakunnilla ole edes hoitoalalla töitä noin vain tarjolla. Voimavarat ei riitä siihen, että pitäisi alkaa ajelemaan töihin jonnekin vähintään 30km:n päähän.

Ap

Vierailija
5/6 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi mitään, mutta kyllä tämä stressaa! On se kumma, kun ei saisi mikään teidän joidenkin mielestä stressata. Ei täällä maaseudun pikkupaikkakunnilla ole edes hoitoalalla töitä noin vain tarjolla. Voimavarat ei riitä siihen, että pitäisi alkaa ajelemaan töihin jonnekin vähintään 30km:n päähän.

Ap

Kyllä minäkin stressaisin tuollaista! Ihan normaalia reagointia ihmisiltä. 

Vierailija
6/6 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitähän alapeukutettavaa mun kommentissa on?! On tämä palsta taas hieno, kun väheksytään toisten ongelmia.

Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä