Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pinaattilettujen kanssa yleensä tarjotaan?

Vierailija
16.05.2007 |

Perunamuusia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä puurot miellän mieluummin makeaksi kuin suolaiseksi ruoaksi. Ainahan niihin makeaa laitetaan, jos ei paljaaltaan syödä. Puuroja en kyllä koskaan söisi esim. ruskean soosin tai salaatin kanssa.

Eri asia on esim. kun mieheni syö makaroonilaatikon ja maksalaatikon mansikkahillon kanssa.

Vierailija:

mitenkään ihmeellistä ole. Syöhän moni kaurapuuronkin makean hillon kanssa. Päiväkodissa jo puuroon laitetaan makeaa marjahilloa.

Vierailija
22/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pinaattilettujen kanssahan tarjotaan puolukkaSOSETTA, ei mitään ällönmakeaa hilloa! Ei hillo kuulu lämpimään ateriaan!

Mutta sitä en ole kaupasta onnistunut löytämään, ja taas tänä vuonna jäi puolukat poimimatta ja pakastamatta. Siispä joudun käyttämään ällömakeaa hilloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina tottunut syömään pinaattiletut em. tavalla, sillä niin ne on tarjottu aina lapsuudenkodissani ja koulussakin.

Vierailija
24/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Etelä-Pohjanmaalla tarjotaan aina pinaattiletut jauhelihakastikkeen kera + tietty puolukkahillo. Tästä on tullut lastemme suosikkiruoka. Itse kyllä vieroksuin alussa, mutta kaikkeen sitä näköjänsä tottuu. Kokeilkaapa joskus!

Vierailija
25/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinaattilettuja minkään muun kuin puolukkahillon kanssa. Lautasella siis vain letut ja hillo. En pystyisi syömään pinaattilettuja esim. perunamuussin tai valkokastikkeen kera. yök.

Koulusta asti pinaattiletut on tarjottu pelkän puolukkahillon kanssa, en edes tiennyt, että joku syö niitä muulla tavalla :) Tai no, mieheni laittaa niihin lisäksi vielä sokeria, jota en myöskään ymmärrä.

Vierailija
26/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voisko joku ystävällisesti laittaa sen ohjeen.

T: Uusavuton

Vierailija
27/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä poikkeuksena maitopohjjaiset manna- ja riisipuurot ja vispipuuro. Lapset olivat ihan järkyttyneitä kun mummo laittoi puuron päälle sokeria (" Äiti mitä tälle on tehty ku on niin PAHAA," ) Mikään sose, kiisseli tai hillo ei meillä oikein saavuta menestystä puuron päällä.

Vierailija:

Kyllä minä puurot miellän mieluummin makeaksi kuin suolaiseksi ruoaksi. Ainahan niihin makeaa laitetaan, jos ei paljaaltaan syödä. Puuroja en kyllä koskaan söisi esim. ruskean soosin tai salaatin kanssa.

Eri asia on esim. kun mieheni syö makaroonilaatikon ja maksalaatikon mansikkahillon kanssa.

Vierailija:

mitenkään ihmeellistä ole. Syöhän moni kaurapuuronkin makean hillon kanssa. Päiväkodissa jo puuroon laitetaan makeaa marjahilloa.

Vierailija
28/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(rasva+jayhot harmaaks massaks, siihen maito, suolaa ja valkopippuria) ja keität kananmunia, ne munanleikkurin kautta joukkoon.. =)

Vierailija
29/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisänä on salaattia.

Vierailija
30/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse syön puuron voisilmän kanssa. PInaattilettuja taasen meilläpäin on syöty puolukkasurvoksen ja perunamuusin kanssa, meillä lapset syö pinattiletut mansikkahillon kera. Mut jauhelihakastike ja pinaattilettu yhdistelmää en kyllä ymmärrä.....

Vierailija
31/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" muna-maitohyydykkeen" (tai mikä sen nimi nyt onkaan) kanssa. Siis uunivuokiin oli tehty sellaista. Ja lisäksi puolukkasurvosta tai -hilloa. Kotona laitetaan pinaattiletut perunan ja valkokastikkeen kanssa, ja tietysti sitä puolukkasurvosta kans. NAM!

Vierailija
32/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä ostanut ne kaupasta valmiina, mutta vois itsekin yrittää tehdä! Kiitti, jos joku viittii antaa reseptin!

Vierailija
33/33 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pinaattiletut omenahillon kanssa syödään kylmänä. Jos lämmitän pinaattiletut niin sitten kyllä syön esim perunasalaatin kanssa. Lämpimänä en osais varmaan makean hillon kanssa syödä, mutta kylmänä kylläkin..