Kielimuurista johtuvat väärinymmärrykset töissä laitetaan aina minun syyksi.
Meitä työntekijöitä ei ole paljoa, alle 10 samassa toimipaikassa ja olen ainut suomalainen ja todella, todella väsynyt kielen ja kommunikaation haasteisiin. Kommunikaatio minun suuntaani muiden työntekijöiden osalta on todella puutteellista tai sitten sitä ei ole ja joka päivä tulee väärinkäsityksiä, jotka toisinaan johtavat virheisiin ja muut laittavat sen minun syykseni. Minusta puhutaan pahaa. Heidän joukossaan on samaa kieltä puhuvia ja myös siksi minä jään ulkopuolelle helposti eikä yhteistä säveltä löydy. Tämä on jo itsessään surullista minusta, mutta kaikista pahinta on tuo, että, jos he ymmärtävät asian x väärin(vaikka, kuinka yrittäisin mahdollisimman hyvin selittää asian) niin he syyttävät syntyneestä virheestä minua. Nyt minä olen ae huono työntekijä. Olin aiemmin samalla alalla eri paikassa, jossa oli oikeastaan vain suomalaisia ja homma toimi ja olin osaava ja pidetty työkaveri. Tämä nykyinen tilanne masentaa eikä siihen ole tulossa muutosta. En myöskään saa muualta paikkaa. Olen harkinnut irtisanoutuvani.
Anteeksi avautuminen, mutta on pahamieli. Viimeksi tänään sain kuulla sättimistä päin naamaa.
Kommentit (27)
Ap täällä, kyseessä on matalapalkka-ala tosiaan niin kuin joku kysyi. Se myös turhauttaa, että asiat ovat välillä mitä yksinkertaisempia ja silti pitää vetvoa ja vatvoa ennen kuin pääsee aloittamaan työt. Ja tämä kohde on vain yksi useammasta kohteesta, joka kuuluu esihenkilöni alaisuuteen, hänellä on muitakin kohteita siis ympäriinsä. Viimeksi perjantaina pyysin häntä käymään kohteessamme, olisin halunnut taas jutella ja hän lupasi ensin tulla, mutta eilen ma aamulla laittoi viestiä, että ei ehdikkään ja ilmoittaa, kun löytää kalenterista sopivan välin. Ei siis ole aina saatavilla. Minusta tuntuu, että tätä asiaani ei oikein oteta tosissaan. Mietin, että voisin vielä yrittää ottaa yhteyttä korkeampaan päällikköön. Näin en voi enää jatkaa, alkaa olla mitta aivan täynnä.
Yksittäisinä kultamunina ulkomaalaiset voivat toimia suomalaisessa työyhteisössä. Sisäänpäinlämpiävä ulkomainen paskakulttuuri pääsee valtaan heti kun kaksi samanmaalaista ulkomaalaista pääsee suunnittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä, kyseessä on matalapalkka-ala tosiaan niin kuin joku kysyi. Se myös turhauttaa, että asiat ovat välillä mitä yksinkertaisempia ja silti pitää vetvoa ja vatvoa ennen kuin pääsee aloittamaan työt. Ja tämä kohde on vain yksi useammasta kohteesta, joka kuuluu esihenkilöni alaisuuteen, hänellä on muitakin kohteita siis ympäriinsä. Viimeksi perjantaina pyysin häntä käymään kohteessamme, olisin halunnut taas jutella ja hän lupasi ensin tulla, mutta eilen ma aamulla laittoi viestiä, että ei ehdikkään ja ilmoittaa, kun löytää kalenterista sopivan välin. Ei siis ole aina saatavilla. Minusta tuntuu, että tätä asiaani ei oikein oteta tosissaan. Mietin, että voisin vielä yrittää ottaa yhteyttä korkeampaan päällikköön. Näin en voi enää jatkaa, alkaa olla mitta aivan täynnä.
Tietenkin otat hänen korkempaansa yhteyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen eli sinun velvollisuus on opettaa heille suomea.
natsima
Ei, vaan heidän velvollisuus on opetella se suomi niin töissä kuin vapaa-ajalla.
Siivousalalla, kun olin niin siellä oli työkaverina eräs, joka on asunut yli 10 vuotta suomessa eikä siltikään osannut suomea. Toinen työkaverini hiillosti tätä ja tivasi, että miksei ole oppinut suomea siinä ajassa niin tämä henkilö sanoi syyksi, että ei kiinnosta, koska suomalaiset ovat tylyjä :D
Yhteys ylempään, kun esimies ei hoida hommia. Äläkä paikkaile muiden virheitä. Niin kauan kuin homma sujuu esimiehen näkökulmasta, siihen ei tarvitse reagoida tosissaan.
Toivottavasti selvität asian nyt. Sinä kannat liian raskasta vastuuta ja kuten sanoit, joudut vielä pilkatuksi.
Ota ap käyttöön google translate ja ala kääntää livenä työkaverien puhetta esim. englanniksi, jota myös he ymmärtävät - näin eivät ainakaan pääse puhumaan pahaa suoraan edessäsi.
Vaikka keskinäinen kieli olisikin joillain yhteinen, on kyllä todella moukkamaista puhua porukassa jotain omaa kieltä, jota kaikki paikallaolijat eivät ymmärrä. Työpaikalla etenkään tätä ei tule hyväksyä.