Etunimien logiikka Suomessa
Miehen nimiä on Jani tai Janne, mutta naisen nimiä voi olla Jane tai Janni.
Kommentit (11)
Meinaatko, että muissa maissa ei ole vastaavia nimipareja?
Vierailija kirjoitti:
AP, Googlaa logiikka.
Googlaa itse. Etkö edes sen vertaa osaa olla omatoiminen.
Vierailija kirjoitti:
AP, Googlaa logiikka.
Liian vaikeaa minulle, minä mieluummin vingun palstalla. -ap
Suomessa on muunsukupuolinen kultuurihistoria ja nimestä voi tehdä feminiinisen Marjukka, Simonna, Erkkiinä, Samiina,Juhanna,,, Meillä ei myöskään lauseessa mainita erikseen sukupuolta, koska olemme sukupuolineutraali ja muunsukupuolisystävällinen kultuuri perinteisesti kunnes kristinuskoa alettiin työntää sekaan perkele-uskontoon.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on muunsukupuolinen kultuurihistoria ja nimestä voi tehdä feminiinisen Marjukka, Simonna, Erkkiinä, Samiina,Juhanna,,, Meillä ei myöskään lauseessa mainita erikseen sukupuolta, koska olemme sukupuolineutraali ja muunsukupuolisystävällinen kultuuri perinteisesti kunnes kristinuskoa alettiin työntää sekaan perkele-uskontoon.
Erkkiinä? Miksi keksit tuollaisia kun on oikeitakin, esimerkiksi Vilhelmiina, Henriikka, Mikaela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erkkiinä? Miksi keksit tuollaisia kun on oikeitakin, esimerkiksi Vilhelmiina, Henriikka, Mikaela.
Keksi? Kieli on taipuvainen ja mukautuvainen näihin asioihin.
Kielen kehitys ei noudata logiikan sääntöjä.
Tavoissa ei ole logiikkaa.
Eikä suomessa ole kieliopillisia sukuja.