Hesan asukkaista 25 % vieraskielisiä.
Varmaan hieno asua siellä. Taloyhtiön kokouksissa tulkit paikalla. Taloyhtiö maksaa.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on se sukunsa ja perheensä kotimaa missä juuret.
Minä en kerro omiani ikinä kenellekään :D No, ei kyllä usein tule edes puheeksi, ei siinä.
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho on ollut suosituin ehdokas monella vihreidenkin ydinalueella: näin oli esimerkiksi äänestysalueella Kallio A, jossa vihreitä äänesti joka kolmas mutta jossa Halla-aho oli suosituin yksittäinen ehdokas.
=D
Haha, tuostako pitäisi jotain johtopäätöksiä vetää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tällä hetkellä yli 660000 vieraskielistä ja lisää tulee koko ajan. Onneksi meillä on huutava työvoimapula kuten kaikki tiedämme.
mitä toiseksi suurin hallituspuolue lupasi ennen vaaleja? Vai oliko taas "tavoite"?
soita ja kysy mitä täällä uliset
eli se olikin täysin tyhjää puhetta, äänestätkö sitä vielä uudelleen?
Yksi puolue ei voi mitään jos muut pistävät koko ajan vastaan. Näinhän on käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla-aho (ps.) on toistuvasti noussut Helsingin ja koko maan ylivoimaiseksi ääniharavaksi. Hänen äänestysmenestyksensä on ollut poikkeuksellisen vahvaa erityisesti eduskuntavaaleissa.
Kuntavaalit 2021: 18 978 ääntä (Helsingin ääniharava)
Kuntavaalit 2025: 5893 eli äänimäärä romahti alle kolmannekseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kerro omiani ikinä kenellekään :D No, ei kyllä usein tule edes puheeksi, ei siinä.
Et kerro koska et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho oli ykkönen jopa vihreässä Kalliossa – ja ääniä ropisi muutenkin ympäri pääkaupunkia
Perussuomalaisten Jussi Halla-aho oli ylivoimainen ääniharava Helsingin vaalipiirissä.
Eduskuntavaaleissa Helsingin – ja koko maan – suurin ääniharava oli perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho.
Hän keräsi Helsingin vaalipiirissä peräti 30 527 ääntä – yli kymmenentuhatta ääntä enemmän kuin Helsingin toiseksi suosituin ehdokas, vihreiden puheenjohtaja Pekka Haavisto, jota äänesti vaaleissa 20 159 helsinkiläistä.
luvut puhukoon puolestaan
Lukusi ovat vuoden 2019 eduskuntavaaleista. Viime vaaleissa Halla-ahon äänimäärä romahti kolmanneksella, ja ensi vaaleissa on persujen tämänhetkisen kannatuksen perusteella hyvinkin mahdollista että hän putoaa eduskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lasten kieleksi valittu englanti väestörekisteriin. Olen ihan kantis, mutta mies englanninkielinen ja haluttiin, että viralliset paperit tulevat myös englanniksi. Lapset ovat täysin kaksikielisiä. Minä käyn taloyhtiön kokouksessa edustamassa perhettämme.
Meillä on sama, tai no vaimo on ranskankielinen mutta papereita ei ranskaksi saa. Kyllähän tämä varmaan jotakuta ärsyttää, kauheaa monikulttuurisuutta.
Haitiltako hait? Vai Afrikasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lasten kieleksi valittu englanti väestörekisteriin. Olen ihan kantis, mutta mies englanninkielinen ja haluttiin, että viralliset paperit tulevat myös englanniksi. Lapset ovat täysin kaksikielisiä. Minä käyn taloyhtiön kokouksessa edustamassa perhettämme.
Meillä on sama, tai no vaimo on ranskankielinen mutta papereita ei ranskaksi saa. Kyllähän tämä varmaan jotakuta ärsyttää, kauheaa monikulttuurisuutta.
Haitiltako hait? Vai Afrikasta?
Minä en hakenut vaimoani mistään vaan tapasimme työn merkeissä Rotterdamissa.
Itseäni ei vieraskieliset häiritse, mutta tulen kyllä nauramaan kunnolla niille päättäjille jotka tulevat varmasti saamaan suomenkielestä vähemmistökielen tulevaisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Lähi-Itiksessä ulkomaalaisia on jo 47 %.
Taliban-aukio entinen Tallinan aukio.
Ihan sopiva nimiväännös. Jos on Tallinnanaukiolla käynyt niin tietää että siellä notkuvat ihan kotimaiset juopot ja narkit, ja perussuomalaisethan ovat Suomen talibaneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kerro koska et tiedä.
Tiedän minä. Osa on tiedossa 1200-luvulle asti, osa 1500-luvulle. Idästä ja lännestä molemmista. Ja Ruotsin sekä Suomen alueelta tietysti myös.
Vielä olisi jotain tehtävissä, mutta 10-15 vuodessa suomalaiset jäävät jo vähemmistöön.
Vierailija kirjoitti:
pakko kun ei perusjuntit enää töitä tee
Vasemmisto on keksinyt palkkatukijärjestelmän, jolla lasketaan suomalaisten palkkoja. Yritykset eivät halua palkata ketään normaaliin työsuhteeseen, ne palkkaavat palkkatuettuja ulkomaalaisia, joiden palkan maksaa valtio ja vuokran maksaa Kela. Näin lasketaan suomalaisten palkkoja ja tehdään suomalaisista tarpeettomia ja työttömiä.
Vasemmisto on aina pilannut markkinatalouden hyödyt duunareille omilla ratkaisuillaan ja Kokoomus on ollut tähän myös tyytyväinen. Yrittäjät kiittää.
Väestönvaihtotahti on nyt hurja. Eikä aiheesta käytännössä puhuta mediassa muuta kuin hyssytellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tällä hetkellä yli 660000 vieraskielistä ja lisää tulee koko ajan. Onneksi meillä on huutava työvoimapula kuten kaikki tiedämme.
mitä toiseksi suurin hallituspuolue lupasi ennen vaaleja? Vai oliko taas "tavoite"?
soita ja kysy mitä täällä uliset
Yksi puolue ei voi mitään jos muut pistävät koko ajan vastaan. Näinhän on käynyt.
ennen vaaleja oli eri puheet
Vierailija kirjoitti:
Väestönvaihtotahti on nyt hurja. Eikä aiheesta käytännössä puhuta mediassa muuta kuin hyssytellen.
Suomessa on paljon kiellettyä aiheita.