Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työpäivä olisi 8 tunnin sijaan 10 tuntinen niin sinäkin säästäisit paljon rahaa!

Vierailija
06.06.2026 |

Liiallinen vapaa-aika on Suomenkin ongelma. Se on paljon kalliimpaa kuin työaika. Lisäksi vapaa-aika kuormittaa ympäristöä merkittävästi. Työn tekemisestä ei ole kertakaikkiaan mitään haittaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytät itse siis palkallista ja palkkiollista asioiden tekemistä vapaa-ajaksesi? eikö kaleeri liiku pakolla?

Vierailija
22/25 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä teen normaalia toimistotyöaikaa ja sen lisäksi toista työtä, mutta silti rahaa menee sen verran kuin haluan käyttää. Vaatteita tai tavaroita en ostele, mutta teattereita ja konsertteja sekä ulkona syömistä tulee harrastettua viikonloppuisin - vaikka teen viikonloppuisinkin usein monta tuntia.  Tänäänkin tullut tehtyä viisi tuntia ja viime viikolla 9-tuntisia päiviä päätyössäni, kuten sitä isompipalkkaista sanon, kun on tullut tilauksia ihan vasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajana en soisi niin olevan, kun 8 tunnin työpäivän aikanakaan ei tehdä töitä kuin 5 tuntia.

Vierailija
24/25 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä jos neljän päivän työviikko.

Kaivinkone kuskit tekee 12 tuntista päivää, kolme vapaata, koska usein on pitkä kotimatka. 

Kaivurikuskit ovat oppineet liian hyvään. Aina ovat vapailla, vaikka on istumatyö.

Vierailija
25/25 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tekee jo yli 10 tunnin työvuoroja.

Olen tehnyt pienipalkkaisessa työssä 3-vuorotöitä. Joskus myös ns. tuplavuoroa 7-21. Rankkaa ja ylitöistä maksettiin vain normipalkka, ei mitään lisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi