Jos työpäivä olisi 8 tunnin sijaan 10 tuntinen niin sinäkin säästäisit paljon rahaa!
Liiallinen vapaa-aika on Suomenkin ongelma. Se on paljon kalliimpaa kuin työaika. Lisäksi vapaa-aika kuormittaa ympäristöä merkittävästi. Työn tekemisestä ei ole kertakaikkiaan mitään haittaa.
Kommentit (25)
Mikäs siinä jos neljän päivän työviikko.
Moni tekee jo yli 10 tunnin työvuoroja.
Jos tekisi 16 tuntia vuorokaudessa töitä niin olisi rahaa paljon enemmän rahaa käytössä.
Minulla on useimmiten vähintään 10 tunnin työpäivä, ilman lisäkorvauksia. En ehdi tehdä töitäni lyhyemmässä ajassa. En valita, itsepä olen ammattini valinnut.
Mulla olisi edelleen vapaa-aikaa yhtäpaljon tehdä haluamiani asioita. Tuo vaikuttaisi vain siten että nukkuisin yöllä 2 tuntia vähemmän.
Suomi meni pilalle kun ihmiset alkoivat rakentaa mökkejä ja saunoja. Alettiin vaatimaan mahdottomia, eikä siihen ole varaa.
ja vielä parempi jos pitempi työpäivä tehdään ilman lisäpalkkaa
T: Riikka
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla on iltavuoroviikot 4x10h. Hyvä systeemi.
Mutta työnantaja menettäisi rahaa työtehon laskun vuoksi.
Jaahas. Työnantajat on alkaneet suunnittelemaan paluuta 1800- luvulle.
Mitä seuraavaksi?
Tuo lapsesi mukaan töihin. Kivaa tekemistä hänelle ja pääset lastenhoito-ongelmista.
Tiesitkö, että pitkät lomat aiheuttavat masennusta?
Vierailija kirjoitti:
Mene sosialisti Venäjälle neuvomasta.
Vierailija kirjoitti:
Suomi meni pilalle kun ihmiset alkoivat rakentaa mökkejä ja saunoja. Alettiin vaatimaan mahdottomia, eikä siihen ole varaa.
Niin. Maanomistajaloordi joutui luopumaan 7 ruokalajin illallisista. Nyt vain 3 ruokalajia. Se jos mikä on kohtuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne mökit ja saunat purkaa ja tehdä 12 tuntista työpäivää, myös lauantaisin. Tulisi sitten sitä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sosialisti Venäjälle neuvomasta.
Mene itse trolli takaisin Venä jälle.
Nalleko se siellä? Mene Ruotsiin siitä.
Kun kuolee mahahaavaan, kohonneeseen verenpaineeseen ja unettomuudesta aiheutuvaan sydänpysähdykseen, säästää paljon rahaa!
Totta, nuorena ensimmäisessä työpaikassani nollatuntisopimuksella tein kaikk työt mitä tarjottiin ja mielellään viikonloppuisin ja öisin. Pienestä palkasta jäi säästöön suurin osa, koska vapaa-aikaa ei juuri ollut. Niille rahoille tuli myöhemmin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Kaivinkone kuskit tekee 12 tuntista päivää, kolme vapaata, koska usein on pitkä kotimatka.
oli vikatikki alkaa lukea kesälomalla av-palstaa. Heippa.
Vapaa-ajan vietto luo sekin työpaikkoja. Eikä työttömyyttä poisteta lisäämällä toisille työtunteja ja -vuosia.