Kerrostaloasukit. Kuuluuko teille kolinat, ovien kiinnilaitot, naapurin puhe?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Mä asun ylimmän kerroksen kulma-asunnossa, eli mulla on naapurit vaan alakerrassa ja toisella sivulla.
Naapurien puheäänet ei kuulu, mutta seinänaapureiden muutaman minuutin huutoriitely kerran pari viikossa kuuluu. Tosin se ei haittaa mua, kun muuten ovat tavallisia kunnollisia mukavan oloisia ihmisiä. Ei siis mitään piripäitä tai alkkiksia tai kriminaaleja.
Ja joinakin iltoina kuuluu alakerran äijän kusilorinat. Se on ällöttävän kuuloista. Muuten ei kuulu oikein mitään muuta. Sellaiset normaalit rappukäytävän äänet jätän luokittelematta häiritseviin ääniin.
Jos tästä joskus muutan pois, niin kelpuutan vastaisuudessakin vain ylimmän kerroksen asunnon.
Niin ja talo rakennettu ysärin loppupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuuluu, puhelinkeskustelut, valokoskettimien painamiset, kaikki. Jos laminaattilattialle putoaa vaikka kynä, kuulostaa kuin puolen kilon esine kolahtaisi. Sääli, talo on erinomaisella paikalla.
Millä ihmeen röntgenkatseella sinä näet, että tipahtanut esine on kynä, jos se kerran ei kuulosta kynältä? Jotkut ihmiset tuntuvat sairastuvan johonkin ihmeelliseen kerrostalopsykoosiin, jossa jokainen pieni ääni on suunnilleen kuin suihkukoneen meteli. Ja kaiken lisäksi aina ollaan tietävinään, mistä mikäkin ääni tulee.
Tiedän, sillä itse olen tuon kynän ja muiden pikkuesineiden pudottaja. Olen itse ollut alakerran asunnossa kyläilemassä, kun asunnossani ollut ystäväni pudotti haarukan lattialle. Aikamoinen ääni kuului. Samoin tuolta alakerrasta kuuluu tosi selvästi kun kissa leikki jollain pikkuesineellä. Jos en tietäisi äänen lähdettä, olisin ihmeissäni. Äänet kaikuvat elementtitalossa. Siksi siis tiedän, koska asun alakkain ystäväni kanssa. Äänet ei siis häiritse mutta kuuluvat voimakkaina. Tässä sinulle selitys, koska niin näsäviisaaasti kommentoit. Kiitä onneasi, jos omassa asuintalossasi on hyvä äänieristys.
Vierailija kirjoitti:
2019 ja puheet kuuluu jos puhuvat ilmanvaihtoputkien lähellä. Kaikki kopinaäänet kantautuvat jopa kaksi kerrosta alempaa. Narisevat ovet kuuluu. Suoraan sanottuna vtuttaa.
Miksi sä et muuta pois? Jos asut vuokralla, niin lähteminen on helppoa. Ei muuta kuin hakemuksia tekemään vuokra-asuntofirmoille.
2015 rakennettu talo ja hyvä kun kuuluu alakerran palohälytin meille yläkertaan. Porakoneen olen muutaman kerran kuullut, olettaisin että samaisesta alakerran asunnosta. Sivuilta ei kuulu mitään. Ovi-, vessa-, sauna- jne ääniä ei kuulu. Joskus aiemmassa muuten tosi hiljaisessa, hajuttomassa v. 2016 rakennetussa talossa asunnossa saunalämmityksen haistoi.
ot: Ovat nämä modernit palohälyttimet vielä niin herkkiä että pizzanpaisto joskus aiheuttaa hälytyksen. Joskus on tavatessa kysytty että kuuluiko teille, mutta ei kuulemma naapuriin ole kuulunut. Ja heillä kuulemma sama homma, pizzanpaiston yhteydessä joskus hälyttåä. Kiva paistaa pizzaa loppuvaiheessa parvekkeen ovi auki ettei palohälytin ala laulamaan ;)
Asumme 1969 neukkukuutiossa. Kaikki kolina, verhojen liikuttelu, puhe jne kuuluu. Olen nimennyt tämän kolinaboxiksi. Joskus tuntuu kun yläkerrassa on jokin poltergeistilmiö päällä kun kuulostaa kun kämppää purettaisi.
Vihaan kerrostaloasumista.
-Kylmät kädet Ry
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa huomaa minkänlaisia apinoita monet ihmiset oikeasti ovat. Alkeellisimmatkin käytöstavat puuttuvat.
Riippuu taloyhtiöstä millaista sakkia siinä asuu. Omassa asotalossa asuu tavallisia työssäkäyviä suomalaisia. Ihmiset nyökkäävät toisilleen kohteliaasti. Ei tarvitse kuunnella kenenkään biletysääniä, riehumista, ym. öykkäröintiä tai älämölyä.
Ei kuulu. Talo on rakennettu 90-luvun alussa. Muutenkin täällä Helsingin kantakaupungissa on hiljaista ja rauhallista asua.
Nyt remonttimiehen kommentti tähän perään.
Mielestäni laminaatti lattiat pitäisi kieltää lailla kerrostalohuoneistoissa. Olen purkanut remppareiskojen laminaatti asennuksia, jossa elämisvaraa ei ole huomioitu riittävästi ja laminaatin päätäypontti on seinässä kiinni.
Laadukas muovimatto tai vaikka se kalliimpi vinyylikorkki mielummin. Se kynä tippuessaan pitää aikamoista kopinaa.
Norkkokujalla noin 2010 rakennettu talo ja niissä alunperin sinertävä muovimatto. Sinnekin vaan pitää maalauksen yhteydessä laittaa sitä pirun laminaattia😡
-Kylmät kädet Ry
Kuuluu koska naapuri avaa ja sulkee kaikki ovet mahdollisimman äänekkäästi. Eli rämpäyttää sisäovien kahvan joka kerta ja pamauttaa oven kiinni täysillä. Kaapinovet paiskoo. Tekee tätä satoja kertoja päivässä. Ja huutaa ja karjuu kun pelaa jotain sotapeliä. Aikuinen ukko. Täys luuseri. Ja kyllä, olen muuttamassa. Talo vm 1958
2008 kerrostalo, todella hyvä äänieristys mielestäni. Harvemmin kuuluu yhtään mitään jonka panisi merkille
2017 ja 2018 rakennetuissa olen asunut, ei kuulunyt koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa huomaa minkänlaisia apinoita monet ihmiset oikeasti ovat. Alkeellisimmatkin käytöstavat puuttuvat.
Tämä.
Miksi yöllä pitää avata ulko-ovi täysillä ja päästää jousien voimalla kiinni. Sama kun mennään asuntoon, paiskotaan ovea kuin Ladan ovea konsanaan.
Kun mennään ulos, niin lukon pieni kahva alas ja kun ovi menee kiinni niin voi vaikka avaimella pitää lukon kieli sisällä ja varovaisesti laittaa metallinen ovi kiinni. Sama lopputulos, pääset ulos/sisälle ja vauvat eivät herää.
Sitä olen ihmetellyt ja asiasta huomauttanut, miksi ei voi mitään äänieristelevyä laittaa kattoihin. Kun laitat oven kiinni, se ääni kaikuu puoli päivää rappukäytävässä.
-Kylmät kädet Ry
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu koska naapuri avaa ja sulkee kaikki ovet mahdollisimman äänekkäästi. Eli rämpäyttää sisäovien kahvan joka kerta ja pamauttaa oven kiinni täysillä. Kaapinovet paiskoo. Tekee tätä satoja kertoja päivässä. Ja huutaa ja karjuu kun pelaa jotain sotapeliä. Aikuinen ukko. Täys luuseri. Ja kyllä, olen muuttamassa. Talo vm 1958
Vaadi isännöitsijältä että laittaa kaapin oviin ne pehmeät napit oviin. Ei Pauku enään. Pätkä tiivistenauhaa välioviin sekä ulos oviin jos ei ole. Meillä asunnon ovi on puu vasten puuta. Tuon kun suljet täysillä, linnutkin tippuvat puista ja kaikuu tunteja täysin kivisessä rappukäytävässä.
-Kylmät kädet Ry
Kuuluu jopa yskiminen, kanta-askellus, puhe, tv:n äänet jos on kovalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuuluu, puhelinkeskustelut, valokoskettimien painamiset, kaikki. Jos laminaattilattialle putoaa vaikka kynä, kuulostaa kuin puolen kilon esine kolahtaisi. Sääli, talo on erinomaisella paikalla.
Laminaattilattiatalot on pahinta. Meilläkin kuuluu kolinaa aina jostain päin taloa, usein kuulostaa siltä kun pudoteltaisiin lautoja lattiaan, mitä lie oikeasti tekevät. Yläkerrasta jokainen kolaus ja tömähdys kuuluu ekstralujaa meille alaspäin, eivät tee asialle mitään vaikka asiasta on huomautettu.
Meillä aika hiljainen talo. Elämisen ääniä kuuluu päiväsaikaan. Ja joskus käytävästä. Ei minua häiritse, kunhan ei yöllä metelöi. Rakennettu -60-luvulla.
Mä asun ylimmän kerroksen kulma-asunnossa, eli mulla on naapurit vaan alakerrassa ja toisella sivulla.
Naapurien puheäänet ei kuulu, mutta seinänaapureiden muutaman minuutin huutoriitely kerran pari viikossa kuuluu. Tosin se ei haittaa mua, kun muuten ovat tavallisia kunnollisia mukavan oloisia ihmisiä. Ei siis mitään piripäitä tai alkkiksia tai kriminaaleja.
Ja joinakin iltoina kuuluu alakerran äijän kusilorinat. Se on ällöttävän kuuloista. Muuten ei kuulu oikein mitään muuta. Sellaiset normaalit rappukäytävän äänet jätän luokittelematta häiritseviin ääniin.
Jos tästä joskus muutan pois, niin kelpuutan vastaisuudessakin vain ylimmän kerroksen asunnon.