Minkä vuoksi suurilla ikäluokilla on tapana kommentoida ihmisten painoa?
Kävin vanhempieni luona ja molemmat alkoi läpikäydä taannoisia juhlia ja sitä kuka oli lihava ja kuka ei. Hitto että alkoi ottaa päähän, varsinkin kun myös teinityttäreni oli vieressä kuuntelemassa.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen työelämässäkin huomaa; kaikkein suorimmat ja yleensä tökeröimmät heitot ihmisille tulevat ~60 vuotiailta, eli n. Sukupolvi X ylärajoilla olevilta ja boomereilta, ainakin näin duunarialalla. Heillä ei ollut aikoinaan suodatinta eivätkä ole sisäistäneet sitä tänäkään päivänä, saattavat loukata ihmisiä vaikkeivat ehkä sitä tarkoita yleensä. Välillä toki on hauskojakin heittoja ja paljon riippuu siitä miten kuulija ne ottaa. Suora puhe on myös usein rehellistä. Nuoret ei ehkä ole tottuneet, huomaa sukupolvieroja. Milleniaalina tässä välimaastossa ymmärtää molempia sukupolvia ja on ikäänkuin tasapainottajana.
Sulla on vielä boomereita työpakalla? 76 -81-vuotiaita?
Onko koko työurasi aikana ollut enää yhtään boomeria työkaverinasi?
Boomereita on 1964 v asti syntyneet, joten kyllä heitä on edelleen töissä. Sitä paitsi puhekielessä boomeriksi saatetaan kutsua vielä nuorempia, noin viisikymppisiä ihmisiä.
Ai, boomerius siis periytyy aina nuoremmille ikäluokille.
Minä olen tähän asti luullut, että sillä tarkoitetaan vain ja ainoastaan niitä sodan jälkeen syntyneitä ns. suuria ikäluokkia. Syntyneet siis vv 1946-1950.
Vaikka tällä hetkellä joku ikäluokka olisikin heitä suurempi, heitä ei kutsuta sillä nimikkeellä. Näin olen luullut, mutta saatetaan sanoa miten tykkäätte. Ainahan joku vähättelevä nimitys pitää olla niille omaa ikäryhmää vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino kertoo paljon elämänhallinnasta
Miksi suurten ikäluokkien pitää kommentoida toisten elämänhallintaa?
Ai itsekö et kommentoi? Just kommentoit suurten ikäluokkien sanomisia.
Istutko mykkänä aina, ettet vaan tulisi kommentoineeksi mitään kenestäkään?
Solvaus on jopa rikos, se taas ei ole jos toivoo toisen lopettavan solvaamisen.
Noissa ikäluokissa on ihmisiä, joiden ainoa merkittävä saavutus elämässä on hoikkana pysyminen.
Joudun harrastuksen takia olemaan välillä samassa paikassa tuon ikäluokan naisten kanssa, ja nehän muistelevat mitä minulla on ollut mukana eväänä eräällä viikolla vuonna 2013 ja paheksuvat jopa kivennäisveden juomista. En ole syömättä vain siksi että käyn harrastamassa ja olen koko päivän poissa kotoa.
Joukossa on entisiä kotirouvia, nykyisiä rikkaita leskiä, joilla elämä pyörii oman ulkonäön ympärillä. Ne on mm. poistattaneet ihokarvat laserilla vaikka se maksaa tuhansia euroja. Mitä iloa eläkeläiselle on karvattomuudesta.
Yksi eläkeläisnainen on onnistunut pilaamaan ihonsa kai niukalla ruokavaliolla. En ole koskaan nähnyt niin roikkuvaa ihoa muuten terveellä ihmisellä. Iho on muuttunut parissa vuodessa ja näyttää siltä kuin nainen olisi laihduttanut rajusti, vaikka naisen paino on ollut aina sama.
Koska lihavuus oli ennen vanhaan tosi paha juttu varsinkin naiselle. Ja boomerien tunnetaidot ovat erittäin puutteellisia, joten he heijastavat toisen ihmisen vian, tässä tapauksessa painon, itseensä. Eivät yksinkertaisesti voi pitää turpaansa kiinni.
Sama homma toisin päin. Kun joku laihtuu niin alkaa hirveä kadehtiminen. Se, joka ennen oli pullea alkaakin kaunistua, ottaa boomereilla liikaa itsetuntoon ja pitää alkaa ääneen miettiä kuinka helposti lihoo takaisin tai nahka roikkuu.
Vierailija kirjoitti:
En kanssa ymmärrä. Heille ihmisen arvo on kiinni hänen hoikkuudessaan, tai sen puutteesta. Mitä hoikempi, sitä arvokkaampi. Sairasta, tiedän.
N48
Joo miehet on nykyään tuota mieltä. Lukekaa vaan miesten kommentteja naisista. Ja mitkä naiset siellä deittipalveluissa roikataan armottomasti syrjään, no ylipainoiset tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Noissa ikäluokissa on ihmisiä, joiden ainoa merkittävä saavutus elämässä on hoikkana pysyminen.
Joudun harrastuksen takia olemaan välillä samassa paikassa tuon ikäluokan naisten kanssa, ja nehän muistelevat mitä minulla on ollut mukana eväänä eräällä viikolla vuonna 2013 ja paheksuvat jopa kivennäisveden juomista. En ole syömättä vain siksi että käyn harrastamassa ja olen koko päivän poissa kotoa.
Joukossa on entisiä kotirouvia, nykyisiä rikkaita leskiä, joilla elämä pyörii oman ulkonäön ympärillä. Ne on mm. poistattaneet ihokarvat laserilla vaikka se maksaa tuhansia euroja. Mitä iloa eläkeläiselle on karvattomuudesta.
Yksi eläkeläisnainen on onnistunut pilaamaan ihonsa kai niukalla ruokavaliolla. En ole koskaan nähnyt niin roikkuvaa ihoa muuten terveellä ihmisellä. Iho on muuttunut parissa vuodessa ja näyttää siltä kuin nainen olisi laihduttanut rajusti, vaikka naisen paino on ollut aina sama.
Toki, mutta se ei selitä kaikkea. Isoäitini ja äitini ovat molemmat yliopistosta valmistuneita ja akateemisen työuran tehneitä. Kommentointi on heidän lapsuudessan ja nuoruudessaan ollut osa normaalia keskustelukulttuuria sosioekonomisesta taustasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Koska lihavuus oli ennen vanhaan tosi paha juttu varsinkin naiselle. Ja boomerien tunnetaidot ovat erittäin puutteellisia, joten he heijastavat toisen ihmisen vian, tässä tapauksessa painon, itseensä. Eivät yksinkertaisesti voi pitää turpaansa kiinni.
Sama homma toisin päin. Kun joku laihtuu niin alkaa hirveä kadehtiminen. Se, joka ennen oli pullea alkaakin kaunistua, ottaa boomereilla liikaa itsetuntoon ja pitää alkaa ääneen miettiä kuinka helposti lihoo takaisin tai nahka roikkuu.
Läti läti.
Miksi edes hakeudutte niitten järkyn kamalien boomereiden seuraan, jos ne on noin hirveitä ihmisiä?
Pysykää loitolla!
Tarkkailkaapas vähän näitä omia puheitanne.
Ne on sitä vanhaa sukupolvea jolloin vielä arvostettiin suorapuheisuutta ja rehellisyyttä enemmän kuin ihmisten tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän ihmiset ovat kauhean ylipainoisia, nolottaa ihan. Vielä 1970-luvulla ihmiset olivat hoikkia tai tavallisen pulskia. Olin tiistaina uimahallissa ja itseni lisäksi vain 3 naista oli normaalipainoisia. Muut olivat ylipainoisia. Olen painanut 19-vuotiaasta 70-vuotiaaaksi 53 kg. En ymmärrä, miksi nuoret lukiotyötkin voivat olla punkeroita. Nuoren naisen pitää olla hoikka kuin pajunvitsa.
Eihän tämä pajunvitsa ole ollut edes muodissa vuosikymmeniin, olet pudonnut kyllä pahasti kelkasta. Monen nuoren ihanne on nykyään salilla treenattu muodokas keho eikä mikään 50 kiloinen rimppakinttu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Väitätkö, ettei lihavuus ole tänä päivänä tosi paha juttu?
Eikös se nimenomaan tänä aikana ole pahin ominaisuus, mikä naisessa voi olla? Kaikki haluaa olla langan laihoja.
Miehille tuntuu ensisijaisesti olevan tärkeintä naisessa se, että on laiha. Jos joku kirjoittaa, että parisuhteessa menee huonosti, ensimmäisenä ollaan kysymässä, että oletkohan päästänyt itsesi lihomaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä moiti. Et tiedä yhtään minkä näköinen olet itse vuosikymmenien päästä.
Vanhenemiselle ei voi mitään enkä usko että nuorennuslääkettä sinunkaan elinpäivinäsi tullaan keksimään.
Ihmettelevät ääneen miksi nykyään on niin lihavia nuoria. Mun mielestä ei oo ihme. Matkat omalla autolla, bussilla tai skuutilla. Syödään rasvaista tai makeaa. Energiajuomat. Wolt tuo ruuat ovelle. Opiskellessa totta kai onkin istuttava. Jos päästään töihin, halutaan heti tehdä vain etänä kotona. Eikö vois mennä tstolle kävellen, pyöräillen. No toki pulskia on myös fyysisissä töissä, siellä polvivaivaisina puuskuttavat menemään.
Pistää ekana silmään jos ei ole ihan äsken nähnyt. Eihän sitä voi muuta kuin ihmetellä. Hyvähän on että vielä tunnistavat ihmisen, kun osataan näköjään nimetä.
Älä mene enää heille kylään koska eivät osaa puhua sopivasti. Tytärkin säästyy traumoista.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6536919/sina-40-50-luvulla-syntynyt-ela…