Ottaisitko 277 000 e Lainaa?
Unelma kotiin, josta ois maksaa itsellä 20 000 e...?
Pk-seudulla...
Kommentit (28)
En todella ottais. Unelmia voi olla, mutta aikuisen pitää tajuta, ettei kaikkia unelmiaan voi saavuttaa.
Vierailija:
En todella ottais. Unelmia voi olla, mutta aikuisen pitää tajuta, ettei kaikkia unelmiaan voi saavuttaa.
Tuommoisen suuruusluokan lainassa taitaa pelkkä korkojen osuus olla jotain 1000 euroa/kk, olettaen siis ettei korko nouse tämän enempää.
Vierailija:
Mun mielestä unelmat on just tarkoitus toteuttaa. Kerran täällä elätään ja mielummin kadun sitä että yritän saavuttaa haaveeni, kun sitä etten edes yrittänyt.
Ja kyseessä todella unelma!!! Jossa vois asua lopun elämää!!
Meidän yhteenlasketut NETTOtulot on 5000 e/kk ja max 220 000 uskalletaan ottaa lainaa. Alkupääomaa on 200 000.
No enpä henkilökohtaisesti taitaisi ottaa. Käytännössä kun tuommoisesta lainasta maksaisi nykykoroilla helposti toisen mokoman lisää. Eli äkkiä asunnon kustannukseksi muodostuisi helposti 500000 euroa.
olen nähnyt monta tarinaa lähipiiristä kuinka se unelmien kämppä lähtee alta jossain vaiheessa ja sitten asutaan kaameessa vuokrakerrostalossa. Että mieluummin mäkin asun hiukan unelmaani vaatimattomammassa kodissa pitkään kuin pari vuotta ökykämpässä ja sen jälkeen Jakomäessä...
340 000 euroa. Tosin täytyy sanoa, että 369 000 olisi ollut maksimi, mitä pankki olisi suostunut myöntämään. Eli ylärajoilla mennään. Jos tiukkaa tulee, pistetään toinen auto veks.
Asuinkustannukset tulevat olemaan suht edulliset, omalla tontilla, okt:ssa. Toki lämmitys ja jätehuolto maksaa.
Meidän tulot kans nettona 4500 e/kk ja yksi lapsi
ap
Toki olen valmistumassa ja odotan tulojen nousevan kun siirryn oikeasti työelämään. Mutta lainan määrään nähden tulot ovat nyt pienet pakko myöntää.
Meillä on suunnilleen samat tulot, lainaa noin 230 000 mutta omaa rahaa laitettiin taloon noin 80 000.
Jos isot tulot, voitte lyhentää nopeasti. Itse en ottaisi, meillä nettotulot 5000 euroa / kk ja kaksi lasta. Lainaa on onneksi melko vähän.
Mä arvelinkin, että mua pidetään hulluna. Ollaan myyty jo vanha asunto ja paikkakunnan vaihdos edessä. Hesaan muutto ei ollu mieluisin vaihtoehto, mutta miehen työ sitä vaatii, joten kai sitä haluais sitten astetta hienomman kodin jotta muutto halut kasvais.
Ja kai sitä on iskenyt jonkunlainen hinta sokeuskin...kun alle 200 000 e tunnu saavan mitään.
Kiitos kommenteista...
kun meillä viedään perinnönjakoa eteenpäin, maksaa isompi könttäsumma pääomasta kerralla.
Perinnönjaossa on veljelleni jo jaettu perintö, minulle ja siskolleni ei.
ja näyttää siltä että saadaan suunnilleen tönö, joka maksaisi 189 000¿.
ja yhtiölainaa 40 000¿. Omaa osuutta n. 50 000¿, mutta asunnon arvo on kohonnut. Pks:lla ihan tavalliset perheasunnot maksavat yli 250 000¿.
Meillä on samoilla tuloilla lainaa alle kolmasosa tuosta, ajatuskin yli 200 000 lainasta huimaa näinä aikoina.
Vain kompaktit rivarit ja paritalot erinomaisten yhteyksien varrella menevät nopsaan kaupaksi.
Alkupääomaa ei ole kuin varallisuusveron verran (noin 7 000¿).