Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin surkeita on kengänpohjissa nykyään

Vierailija
06.06.2026 |

Tehdään murentuvasta materiaalista 

Mulle kävi näin lenkkareissa 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mia-kurkkasi-poydan-alle-ja-pian-hu…

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli catepillarin saappaat, viime talvena uusin. Olivat ostettu 90-luvun lopulla. Tosin käytössä ei ollut kesäisin. Jätin vielä varakengiksi. Ostin uudet samalta merkiltä, mutta saa nähdä kestääkö nuo minulla samalla tavalla eli loppuelämäni.

Vierailija
22/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hiljainen uutispäivä. Minkä pirun takia tämä, ei edes Suomessa asuva, nainen on halunnut tulla julkisuuteen kertomaan nimellään kuinka hänellä on sandaalit hajonneet Saksassa huvipuistossa?!🤣

En kyllä ymmärrä ihmisiä. Onko tämä nainen soittanut MTV:lle, että nyt olisi iso uutisskooppi ja tämä täytyy saada uutisiin?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 15 vuotta vanhat lenkkarit, käytössä melkein päivittäin, ja pohja kestää vaikka muuten ovat aivan kuluneet. Muuten kun olen ostanut uusia lenkkareita niin pohjasta tulee puolen vuoden sisällä kivet ja vedet läpi. En tiedä mitä kenkiä kannattaisi ostaa, kun 150e Adidakset kestää saman aikaa kuin 10e Julan kengät. Varsinkin noilla Adidas, Puma, Nike ym. merkeillä laatu on mennyt ihan hirveäksi. 

Vierailija
24/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla reebookin satasen lenkkareissa mureni pohjat 

Joo oli ihan hyvän näköiset ja päätin vuoden tauon jälkeen ottaa käyttöön 

Pohjat irtosi kokonaan kun olin kuntotestissä 

Vierailija
25/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"– Olin puistossa ystäväni ja kuuden lapsen kanssa viettämässä päivää. Muutaman laitteen jälkeen mentiin syömään ja jossain vaiheessa naureskeltiin, kun huomattiin jonkun vierailijan kengänpohjan unohtuneen pöydän alle, Väisänen kertoo Facebookin suositussa mokaryhmässä.

– Hetkeä myöhemmin tajusin, että herranen aika – sehän olikin irronnut minun sandaalistani."

Sen siitä saa kun naureskelee muiden vahingoille. Karma puraisi.

Vierailija
26/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli juttua, että EU olisi säätänyt, että kenkien pitäisi olla helpommin iän mukaan hajoavia, jotta ne jotenkin "maatuisi" kun heitetty pois. En tiedä, voiko pitää paikkaansa? Ihan järkyttävä direktiivi, jos totta. Kenkävalmistajat totta kai kiittää, koska ihmiset uusivat kenkiään tiuhaan.

Vierailija
27/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli juttua, että EU olisi säätänyt, että kenkien pitäisi olla helpommin iän mukaan hajoavia, jotta ne jotenkin "maatuisi" kun heitetty pois. En tiedä, voiko pitää paikkaansa? Ihan järkyttävä direktiivi, jos totta. Kenkävalmistajat totta kai kiittää, koska ihmiset uusivat kenkiään tiuhaan.

Mikähän järki tossakin ois? Nehän "maatuis" mikromuoveiksi ympäristöön?

Vierailija
28/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:ssa on asetus että jalkineidenkin muovit/kumit ovat biohajoavia. Myös mm. "kumi"lenkit, uikkarit, venyvät vyötärönauhat, haurastuvat käsiin, samasta syystä. En tiedä kuinka on autonrenkaiden kanssa.

Vierailija
29/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti on Mia Väisänen ja miksi sen sandaaleista on tehty uutinen?

Vierailija
30/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän järki tossakin ois? Nehän "maatuis" mikromuoveiksi ympäristöön?

Ei muuta kuin tuohivirsut jalkaan kaikille niin maailma pelastuu.

Vierailija
31/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ollut käyttänyt niitä vuosiin"

Eikö kaikki tiedä, että laadukkailla kengilläkin on tapana haurastua, jos niitä ei käytetä?

Kyllä on käsittämätöntä kenkämateriaalin tuhlausta kun muuten kengät säilyisivät huippukunnossa priimanahassa niin sitten pohjat putoavat tai suorastaan sulavat pois jos harvemmin käyttää. 

Kun menin suutarille teettämään uudet kunnon pohjat (suht kallista tietenkin tuollaisessa tilanteessa käsityö sitten) totesi suutarikin että pitäisi tuollaisten tuhoutuvien pohjien tekeminen kieltää. Ovat nuo suutarin pistämät uudet pohjat pysyneet loistokunnossa. (No okei, kesti hieman ennenkuin löysin suutarin joka, edes siis maksua vastaan, suostui tuota pohjien uudelleen laittamista yrittämään.) 

Vierailija
32/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta kun tilaa niin saa tuollaista paskaa riesakseen.

Kyllä niitä sulavia pohjia tehdään ihan suomalaisiin tunnettuihin merkkeihin. 

Vierailija
33/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ollut käyttänyt niitä vuosiin"

Eikö kaikki tiedä, että laadukkailla kengilläkin on tapana haurastua, jos niitä ei käytetä?

Kukaan järjissään oleva ei luule niin.

Vierailija
34/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Temun vika , ihan Suomessa niitä myydään. 

Halpiskenkien ominaisuus. Alle 50 e kenkiä ei kannata ostaa pääsääntöisesti 

Ecco, Sievi, Kuoma, mitäpä kaikkia näitä hajoavia löytyy. Eivät nuo ole hintaluokissaan halvimmasta päästä. Saattaa olla jopa niin päin, että se halpiskenkä kestääkin pohjiltaab.

Minulla on käytössä noita kaikkia kenkämerkkejä. Hyvin ovat kestäneet.

Sun pitää käyttää niitä jatkuvasti mutta jos jää pidempiä käyttökatkoja, niin onnea sulle vaan.... 

(Mahtaisiko pohjien jatkuva keinokosteutus vedellä tai jollain erikoisnesteellä pitää pohjat ehjinä??) 

Vierailija
35/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki valmistetaan silleen säästellen, joten miksi kenkävalmistajat tekisivät poikkeuksen? 

Kun tehdään tarkoituksella paskoiksi ja nopeasti hajoaviksi, voidaan tuottaa massoittain ja kauppa käy jatkuvasti, koska paskan sijaan ei voi ostaa kunnollista, koska sitä ei ole saatavilla. Jos vain muutama valmistaja tuottaisi sutta ja sekundaa ja muut valmistaisivat laadukasta ja kestävää, niin kaikki ostaisivat vain hyviä ja nämä paskan valmistajat menisivät konkurssiin kaikki. 

Vierailija
36/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Temun vika , ihan Suomessa niitä myydään. 

Halpiskenkien ominaisuus. Alle 50 e kenkiä ei kannata ostaa pääsääntöisesti 

Ecco, Sievi, Kuoma, mitäpä kaikkia näitä hajoavia löytyy. Eivät nuo ole hintaluokissaan halvimmasta päästä. Saattaa olla jopa niin päin, että se halpiskenkä kestääkin pohjiltaab.

Minulla on käytössä noita kaikkia kenkämerkkejä. Hyvin ovat kestäneet.

Sun pitää käyttää niitä jatkuvasti mutta jos jää pidempiä käyttökatkoja, niin onnea sulle vaan.... 

(Mahtaisiko pohjien jatkuva keinokosteutus vedellä tai jollain erikoisnesteellä pitää pohjat ehjinä??) 

Kengät voisi valmistaa itsekorjaavasta nanomateriaalista, jolloin niihin ei syntyisi murtumia, kulumia ym. jotka sen hiljalleen hajottaa. Mutta arvaa, kuinka helvetisti sellaiset kengät maksaisivat?

Vierailija
37/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"– Olin puistossa ystäväni ja kuuden lapsen kanssa viettämässä päivää. Muutaman laitteen jälkeen mentiin syömään ja jossain vaiheessa naureskeltiin, kun huomattiin jonkun vierailijan kengänpohjan unohtuneen pöydän alle, Väisänen kertoo Facebookin suositussa mokaryhmässä.

– Hetkeä myöhemmin tajusin, että herranen aika – sehän olikin irronnut minun sandaalistani."

Mä menin kerran eräänä talvena miltei käyttämättömissä suomalaisissa talvikengissä kirjastoon lueskelemaan lehtiä. 

Aloin ihmettelemään miksi joku oli heittänyt roskia pöydän alle ...  kunnes tajusin että taitavat siinä mun kenkäni pohjat parhaillaan olla murenemistilassa. 

Keräsin suurimmat palat roskikseen ja lähdin murenevin pohjin kotiin. 

Löysin sitten suutarin tekemään kunnon pohjat. 

Vierailija
38/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä menin kerran eräänä talvena miltei käyttämättömissä suomalaisissa talvikengissä kirjastoon lueskelemaan lehtiä. 

Aloin ihmettelemään miksi joku oli heittänyt roskia pöydän alle ...  kunnes tajusin että taitavat siinä mun kenkäni pohjat parhaillaan olla murenemistilassa. 

Keräsin suurimmat palat roskikseen ja lähdin murenevin pohjin kotiin. 

Löysin sitten suutarin tekemään kunnon pohjat. 

That's a good story grandpa!

Vierailija
39/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa suoraan kiinasta niin saat kunnolliset :)

Vierailija
40/47 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika sata varmasti. mm ennen vessapaperi kesti enemmän mitä nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän