Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meikkaaminen ja hautajaiset?

Vierailija
15.05.2007 |

Mikä on soveliasta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa meikata hautajaisiin enempää kuin ihon ja korkeintaan kulmakarvat. Silmämeikki, huulipuna ja kynsilakka on mielestäni melko asiatonta hautajaisissa, vaikka kyllähän sitä näkee.

Vierailija
2/10 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus arkimeikki, ei voimakkaita värejä... hassun näköistähän sekin olisi, jos sinne menee juhlavissa vaatteissa ja naama saunapuhtaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tietty etiketti on, mutta jos henkilö käyttää meikkiä ja vaikka koruja, ihmettelisin minä ainakin pilvenreunalla miksi tuo ei ole omat itsensä?

Vierailija
4/10 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun kaverit/jälkeläiset/tms ois mun kuopan reunalla ihan olmeina kun ne aattelis et " ei voi meikkaa ku sit en kunnioita vainajaa"

Vierailija
5/10 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynnet noin vain siinä tapauksessa, että sulla on ne silleen muutenkin.

Vierailija
6/10 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En kehtaa meikata hautajaisiin enempää kuin ihon ja korkeintaan kulmakarvat. Silmämeikki, huulipuna ja kynsilakka on mielestäni melko asiatonta hautajaisissa, vaikka kyllähän sitä näkee.

Minulle ei ole koskaan aiemmin tullut mieleen, että jonkun mielestä olisi asiatonta käyttää silmämeikkiä, huulipunaa tai kynsilakkaa hautajaisissa.

Hautajaisissa, kuten muissakin vastaavissa tilanteissa, olen huoliteltu. Siihen kuuluu (hillityn värinen) kynsilakka ja " normaali" työmeikkini (hillitty).

Isäni hautajaisissa (isot, ns. viralliset hautajaiset, vieraita noin 200) minulla tarkemmin ajatellen oli melko tummaa huulipunaakin, mustan asun vastapainoksi. Samoin hiukset oli sävytetty juuri äskettäin. Tosin nuo olivat hautajaisina jo niin isot ja viralliset, että olin omalla tavallani viimeistä kertaa edustamassa isäni rinnalla.

Vierailija
7/10 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei räväköitä värejä huulipunaan eikä luomiväriin. Meikkaaminen ja hiustenlaittaminen ovat osa siistiä ulkoasua, ja siisti ulkoasu on oltava hautajaisissakin.

Vierailija
8/10 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavaan tilanteeseen kuuluu arvokas ulkoasu, ja useimmilla naisilla tällöin myös meikki, kampaus jne. Väärää vainajan kunnioitusta on, jos menee hautajaisiin peffasta repäistyn näköisenä. Itse ainakin omaisena ajattelisin, että noinko vähän vainajan muistoa halutaan kunnioittaa!

Vierailija
9/10 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin vedenkestävää ripsiväriä vähän ja kulmat ojennukseen. Sekä ihon värin tasoitin meikkivoiteella, joka ei ollut paksu. Hiukset kiinni.

Vierailija
10/10 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vastasävytetyt hiukset, ripsissä ja kulmissa kestoväri, meikkivoide, puuteri ja huulirasvaa. Kynsilakkaa käytän toosi harvoin.

Itkin räkä poskella koko tilaisuuden ajan, tiesin sen etukäteen siksi kestovärit.