Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma työttömyyteni on ollut hienointa aikaa!

Vierailija
05.06.2026 |

Tässä perjantai menossa ja pitäisi lähteä harrastamaan, kun kaveri pääsee töistä. 

Itse ollut tässä kohta 11k työtön. Ihan parasta aikaa ollut!  

Kävin talvella kaksi viikon laskureissua Alpeilla ja nyt keväällä ja kesällä käynyt fillarilla pitkillä maantielenkeillä ja hallilla uimassa monta kertaa viikossa. Lisäksi ehtinyt opiskelemaan ihan pirusti asioita, mitkä kiinnosti, ja olisi ollut relevantteja jo töissä ollessa, mutta ei silloin ollut aikaa. Osaamistasokin siis noussut merkittävästi tässä ohessa. 

Harrastelin toki töissäollessakin, mutta silloin ei ollut aikaa kokonaisvaltaisesti keskittyä hyvinvointiin. 

Nykyisellä burn ratella likvidit säästöt riittävät vielä 49 kuukautta. Jos hakee talolainaan lyhennysvapaita, vielä pidempään. Varmaan vuoden sisällä voisi alkaa vähän jotain uusia duuneja katsella. Vaihtoehtoisesti pistää firma pystyyn, koska tiedän kysyntää kyllä löytyvän, jos vähän lähtee kartoittamaan. Etenkin, kun talousluvut lähtevät vähän aukeamaan ja projekteja lähtee käyntiin oman alan firmoissa taas. 

Toki nauttiminen vaatii, että töissäollessa säästää samalla. Itsellä kulurakenne pysynyt samana jo todella pitkään, vaikka liksa ehti kolminkertaistua. Pystyi säästämään kivasti ja nyt tämänkin kevään osingoilla mennään helposti kesän yli, koskematta muihin pääomiin. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Työttömänä ollessa oon laihduttanut 30 % kehonpainostani ja treenannut itselleni sixpackin, pulleat olkapäät ja hauissuonet. Juoksunkin aloitin, ja kunto hyvä. On hienoa voida keskittyä täysipäiväisesti urheiluun ja palautumiseen. Ihan työmarkkina- ja toimeentulotuella tullut muutama vuosi oltua.

Vierailija
22/24 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Olisiko tuet liian suuret? Työtön ei saa olla tyytväinen. Pitää kokoajan valittaa kuinka eläminen on paskaa, vuokra on kallis, ruoka on kallista, bussilippu on kallis, vaatteet on kalliit, harrastukset on kalliit, hammaslääkäri on kallis, tää on niin paskaa, kun pitää hakea työtä, ois kiva olla vaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen, kun muutin maalle. Tarkkailen luontoa päivittäin ja syön kaikki aterianikin ulkona. Talvella polttopuiden kantoa ja hiihtoa. Kaupungissa vietin aikani känny tai telkkari naamassa kiinni. Ja tästä ketjusta sain taas idean; taidanpa poiketa kirjastossa. 

Lisäksi voi metsästää ja kalastaa. Hirvipeijaiset ja savustettu muikut. Rapujakin pääsee välillä nauttimaan. Aijai että tekevät maun puolesta Eetwarttia🦌🐟🦞

Vierailija
24/24 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön 11 vuotta. On ollut hienoa ja olen tehnyt kaikenlaista kuten käynyt reissuissa. Viime talvena olin rukalla laskettelemassa ja olen nyt rukalla tälläkin hetkellä. Olen pyöräilyreissulla utsjoelta hankoon ja poljen täältä itä suomea pitkin. Huomenna matka jatkuu etelään päin. Olen kyllä töitäkin tehnyt pimeesti, en muuten pääsisi näin hienolle kuukauden pyöräily reisssulle suomen halki. Jotkut luulee että työtön makoilee vaan kotona ja ryyppää. Minä en vaan kalastelen paljon ja nyt viimein pääsin tälle pyöräily reissulle josta olen monia vuosia haaveillut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän