Anonyymiudesta nimimerkkien taakse tällä palstalla, sopisiko?
Olen sitä mieltä että täällä toteutuva tyyli on toisaalta tietysti helppo ja "vapauttava", mutta toisaalta hyvinkin ärsyttävä.
Itse olen pitkään keskustellut esim. Kauppalehden palstalla. Siellä homma toimii niin, että jokainen on rekisteröinyt itselleen nimimerkin, jonka alta sitten kommentoi ja kirjoittelee. Keskustelupalstan kommenteista muut lisäksi näkevät paitsi sen kuka nimimerkki on kirjoittanut, myös sen että milloin hän on liittynyt sinne alunperin ja sen montako viestiä hän on liittymisensä jälkeen kirjoittanut.
Jos/kun joku vastaa viestiisi, sinulla näkyy heti tieto siitä ja voit mennä vastausviestin tai kommentin lukemaan ja mahdollisesti reagoimaan siihen.
Joskus sielläkin sensuroidaan viestejä, mutta suhteessa hyvin vähän esim. tähän palstaan verrattuna.
TÄÄLLÄ minua ärsyttää monikin asia, mutta esim. se että monasti ihmiset yrittää arvailla, kuka jonkun kommentin kirjoitti ja sitten vastaavat siihen tyyliin: "Kuules Igor..." tms. Ja metsään menee usein tuollaiset arvailut! Jos olisi nimimerkit, oppisimme paremmin myös tuntemaan toisemme ja voisimme sen mukaan sitten reagoida tai olla reagoimatta. Pystyisimme helpommin myös "lokeroimaan" toinen toisemme, kun oppisimme kenenkin tyylin ja reagointitavat. Uskoisin, että tämä myös vähentäisi edes osan ilkeimmistä/typerimmistä viesteistä, mitä nyt näkee aivan liian paljon ja monesti hyvätkin ketjut menevät pilalle niiden takia.
Kommentit (5)
Lähes kaikilla muilla palstoilla on tuo toivomasi ja päätit tulla tänne itkemään syystä että ?
Täällä jankkaa jatkuvasti yksi tyyppi. Joka hiivatin päivä.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikilla muilla palstoilla on tuo toivomasi ja päätit tulla tänne itkemään syystä että ?
Joo päätin. Täällä on kuitenkin paljon hyviäkin keskusteluja ollut ja aiheita. Huom: En minä itke! Eikö saisi mitään ehdottaa, että se tulkitaan itkemiseksi? Höh!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä jankkaa jatkuvasti yksi tyyppi. Joka hiivatin päivä.
Niin tekee, mutta ei se sama ole kaikkien jankkauksien takana. Jankkareita on useampi. Jos olisi nimimerkit, oppisimme erottamaan ne paremmin. Ap
Tämä on netin paskatunkio, viemäri jossa ihmis j ätteet parveilee.
Tuosta alkaa vinkuna että palsta kuolee yms. Tosin ei olis mikään menetys sekään.