Harkitsemme antaa tytöllemme etunimeksi: Elvi. Mitä mieltä?
Kommentit (66)
Elvi, Sylvi, Milja, Hilja ym satavuotiaitten nimet on edelleen rumia, vaikka olisivat kuinka muotia. Seuraavaksi muotiin tulee sitten Sirkka, Pirkko, Kerttu, Ritva ja Tarja.
Kaunis vanha nimi. Lyhyt, hyvä. Ulkomaalainen voi kuulla 'keiju' eli ok.
Nössö nimi. Elvi on semmoinen mitättömyys, joka hukkuu tapettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhanaikainen nimi, mutta nykyään annetaan vanhanaikaisia nimiä.
Terävä havainto. Siis se, että nimet kiertää.
Mulle oli selvää, että mun poika saa oikean suomalaisen nimen, eikä mitään nykyaikaista väkisin väännettyä paskaa. Nimi oli jo päätettynä, kun hautausmaalta bongasin 1920 luvulla syntyneen kokonimikaiman. Jos toinen poika tulee, niin lähdenkin hakemaan inspiraatiota sankarihaudoilta.
Sitä helposti väännellään Elviiraksi.
Voi sitä Elvis-vitsien määrää....
Vierailija kirjoitti:
Ikivanha nimi, karsea. Osaatte varmaan itse nimetä kersanne ilman vauvapalstan apua?
Ikivanha on pelkästään positiivista ja mielipide siitä onko se karsea, on pelkästään makuasia.
Lukiossa oli Elvi kieltenopettajana.
Vierailija kirjoitti:
Elvi, Sylvi, Milja, Hilja ym satavuotiaitten nimet on edelleen rumia, vaikka olisivat kuinka muotia. Seuraavaksi muotiin tulee sitten Sirkka, Pirkko, Kerttu, Ritva ja Tarja.
Kaikki mainitsemasi nimet ovat hyviä ja oikeita suomalaisia nimiä, joissa ei ole mitään vikaa.
Nelikirjaimiset vokaalialkuiset nimet ovat olleet jo pidempään muotia, joten Elvi sopii hyvin tähän aikaan.
Elvi sinänsä on ihan kiva nimi, mutta sukunimi on parempi olla joku muu kuin S-alkuinen. Lisäksi tuo Risto Räppääjä kirjojen Pakastaja-Elvi tulee luultavasti joskus vastaan. Itselle ainakin tuli heti mieleen, kun omien lasten kanssa on kirjoja luettu ja elokuvia katsottu. Tiedä sitten onko siitä haittaa. Kiusaamista toki keksitään vaikka mistä.
Mun toinen nimi on Elvi vm-92