Miksi suomalaiset ovat niin tottelevaisia, kun taas ranskalaiset mellakoivat?
Miksi suomalaiset ovat niin alistuvaisia valtion harjoittamalle sorrolle, kun taas ranskalaiset puolustavat omia oikeuksiaan ja mellakoivat?
Kommentit (39)
Suomessa on hyvin vahva oikeistoporvarin väkivalta monopoli, tollaiset tukahdutetaan ihan alkuunsa
Suomessa on ehkä jonkin verran sokeaa lainkuuliaisuutta. Monella unohtuu, että maalliset lait eivät kuitenkaan tule itsestään mistään ja säännöt pitäisi voida perustella. Kyseenalaistaminen pitäisi nähdä yhteiskuntaa hyödyttävänä asiana.
Täällä ei ole sellaista periaatteellisen ja väkivallattoman kansalaistottelemattomuuden perinnettä tai se nähdään lähinnä tietyn marginaalin toimintana.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hyvin vahva oikeistoporvarin väkivalta monopoli, tollaiset tukahdutetaan ihan alkuunsa
Heh
Suomessa pelätään iskuja vyön alle. Käytännössä miehiä pidetään kurissa esim. lapsien menettämisellä kiristämällä.
Nyt kun uusi sukupolvi ei enää lisäänny eikä ole pelkoa asuntolainan menettämisestä, alkaa mellakointi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kun ovat sen verran tulisia että kun aseisiin tartutaan punaiset saavat pahemman kerran kyytiä.
Heheh. Suurin osa suomalaisista on "punaisia". Rikkaisiin sukuihin, joille Orpon hallitus antaa kaiken kuuluu pieni prosentti suomalaisista. Meille muille on annettu pelkkää keppiä ja tehty kovia leikkauksia. Toivottavasti ihmiset heräävät ennen kuin on liian myöhäistä. Politiikan suuntaa on käännettävä inhimillisempään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pelätään iskuja vyön alle. Käytännössä miehiä pidetään kurissa esim. lapsien menettämisellä kiristämällä.
Nyt kun uusi sukupolvi ei enää lisäänny eikä ole pelkoa asuntolainan menettämisestä, alkaa mellakointi.
Totta, itse olen nuorempaa sukupolvea, ja mulla ei olisi käytännössä mitään menetettävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset ovat tunteellisia ja epäkypsiä.
He mellakoivat kaduilla ja suomalaiset somessa.
Suomalainen kirjoittaa huonosti valmistellun kansalaisaloitteen, joka menee eduskunnassa roskakoppaan.
Koska meillä on kaupassa vielä patonkia ja punaviiniäkin saa Alkosta. Ranskalaisten mellakointi liittyy aina patongin ja viinin loppumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, itse olen nuorempaa sukupolvea, ja mulla ei olisi käytännössä mitään menetettävää!
Minullakaan ei ole ole mitään menettävää, mutta en myöskään tarvitse tältä valtiolta mitään.
Odottelen tässä jalojen, rehellisten ja aikaansaavien venäläisten ystäviemme mellakoita.
Vierailija kirjoitti:
Odottelen tässä jalojen, rehellisten ja aikaansaavien venäläisten ystäviemme mellakoita.
On tämän maata presidentti Stubb tai Putin liha tulee metsästä, kala merestä ja kasvikset maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ei ole ole mitään menettävää, mutta en myöskään tarvitse tältä valtiolta mitään.
Valta osa elää ihan kelpo elämään ja menköön ne mellakoimaan joilta puuttuu ne rahat jonkun muun taskusta.
Jumalanpelon sijalla on ihmispelko, joka ilmenee sortajan tottelemisena
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, usein valitettavasti on näin.
Ranskassa taas ilmiö varmaankin juontuu vallankumouksesta ja siihen ei liity ymmärtääkseni kummankaan pelko, ettei sekään ole välttämättä niin hyvä esimerkki siltä osin.
On toki monia muitakin maita, joissa on mielenosoituksia ja kansalaistoimintaa tarvittaessa enemmän tai vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Miehet joutuu armeijassa nuorina nöyrtymään johtajille, joiden habitus on sitä luokkaa että voisivat voittaa johtajan helposti tappelussa, niin se kasvataa heikon itsetunnon. Henkilö joka pyörii nurmikolla ja ryömii heikon henkilön käskemänä, koska muutkin tekee niin, niin on se salainen resepti.
Olisit voittanut hänet tappelussa ja olisit porukan todellinen johtaja, mutta säännöt sanoo että kieri kun koira ja ole alamainen. Tässäpä tämä. Meillä Chaditkin kasvatetaan lampaiksi.
Tässä olen siinä mielessä samaa mieltä että armeija katkaisee suomalaisen miehen selkärangan ja tekee omilla aivoillaan ajattelevasta miehestä kyllä herra kyllä herra asennossa pokkuroivan ja määkivän lampaan. Joka kerran asennossa seisoo ja kättä lippaan vetää ei enää sano mihinkään ei. Silloin kun mies käskystä konttaa villakoiria lattialta ja haukkuu kuin koira on peli totaalisesti menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri näin silloin kun Jumala on ihmisen ylin auktoriteetti ja Jumalan laki ohjaa ihmisen käytöstä ei hän tee pahaa lähimmäiselleen. Silloin kun hallitus ja valtio on ylin auktoriteetti ihmiselle, ihmisen pahuus ylittää villeimmänkin mielikuvituksen.
Suomessa on niin lammasmainen kansa jota on helppo piestä. Varmaan johtuu historiasta ja sen aikaisesta terrorista, aseet on silloin olleet huonoja ja väki vähäistä joten jo viikinkien ryöstöretkien, nuijasodan ja muiden ruotsalaisarmeijan touhujen jäljiltä toimintaan ja itsepuolustukseen pystyvät geenit on hävinneet poolista, rys sän ajan terrorin ja siperiankomennusten vielä viimeistellessä työn. Venäjällähän on tuo sama ilmiö, kansa äärimmäisen lammasmaista ja vallanpitäjiä pelkäävää ja noloa.
Historia kertoo.