Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä oikeasti hyviä t-paitoja?

Vierailija
03.06.2026 |

Haussa siis aidosti laadukkaita t-paitoja, sellaisia mitkä säilyttää muotonsa pesun jälkeen ja oikeasti kestäisi käyttöä. Mistä kannattaa alkaa kattomaan?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut omani käytettynä. Yksivärisiä, 100% puuvillaa, ladyfit. Sellpy vaatettaa kivasti jos pystyy käytettyihin. Katson vain uudet ja erittäin hyvät enkä osta mitään, minkä pesulappu ei näy kuvassa. Paksua puuvillaa ilman elastaania on vaikea löytää muuten, enkä ala käyttää miesten osastoa siksi, että naisten vaatteet tehdään huonoiksi.

Vierailija
42/62 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii lasten koko 170 cm ja Lindexin paidat laadukkaita. Niissä myös kaula-aukko on normaali eikä olkapäiltä tippuva muodoton reikä.

Ovat myös halpoja 

T. Mummo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Miksette tee itse t-paitanne?

Vierailija
44/62 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä t-paita kyselyitä olen nähnyt täällä palstalla useita harvakseen. Tyypillistä vastauksille on, että konkreettisia ehdotuksia ei yleensä tule

Vierailija
45/62 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä t-paita kyselyitä olen nähnyt täällä palstalla useita harvakseen. Tyypillistä vastauksille on, että konkreettisia ehdotuksia ei yleensä tule

Eiköhän se kerro ongelman laajuudesta. Niitä ei ole saatavilla. 

Vierailija
46/62 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta voi löytää.

Vierailija
47/62 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni T-paitoja on ostettavissa lähes rajaton valikoima. En siis ymmärrä tätä T-paidanpuuteongelmaa. Selvähän on, että T-paita on tosi laaja ryhmä hyvin erilaisia vaatteita erilaisiin käyttötarkoituksiin. Ei kai kukaan muuta luule. Kai?

Vierailija
48/62 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viralliset fanituotteet, ainakin bändi t-paidat on yleensä laadukkaita. Toinen ryhmä on skeittareille suunnatut vaatteet, ne on tehty kestämään käyttöä. Printtaukset ei ehkä keski-ikäisten enemmistöä niin ihastuta ja suurin koko on usein miesten XXL. 

Vierailija
49/62 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan menneiden vuosien festivaali- ym. paitoja. Hinnat ovat yleensä tosi alhaisia ja mitä vanhempi paita, sitä parempi laatu. Melkein joka tapahtumassa on jossakin nurkassa alepaitojen myynti.

Vierailija
50/62 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä taas kyselee miksei ommella itse. Laadukkaita t-paitakankaita on ihan älyttömän vaikea löytää. Se jokaisesta kangaskaupasta löytyvä yleensä ihan laadukas puuvilla-elastaanitrikoo ei siihen sovi, se on parhaimmillaan leggingseissä ja lastenvaatteissa. Jos ajatellaan aikuisten kestävää t-paitaa, materiaalin pitäisi olla 100% puuvillaa interlock-kudoksella. Minä en ole ainakaan löytänyt sellaista laatua, joka miellyttäisi. Helpompaa on löytää hyviä t-paitoja.

Joskus hyviä paitoja löytyy jopa ihan ketjuliikkeistä, kuten hm ja zara. Materiaalia pitää tunnustella ja saumojen laatu pitää tarkistaa. Materiaalin ja vaatteiden rakenteen tuntemus on kyllä katoava taito.

Vierailija
51/62 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, jos tykkäät painetuista t-paidoista, niin katsopa Erja Raittisen Pikkupuodin verkkokaupasta. Löytyy myös ilman painatuksia, yksivärisiä ja raitapaitoja. 

Ovat hintansa väärtejä, laadukkaita. 

Joutsassa tuo yritys. 

Järkyttävän rumia, jos ei sitten mene eläkeläisen käyttöön.

Makuasioista ei voi kiistellä :) 

Menin katsomaan, niin se Tulppaani ja Nuppu ovat ainakin kivoja.

Aapee kysyi laadukkaita teepaitoja.

Vierailija
52/62 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä missä myydään Fruit of Bloom merkkisiä paitoja.

Vierailija
53/62 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä missä myydään Fruit of Bloom merkkisiä paitoja.

Ne olivat joskus parikymmentä vuotta sitten todella hyvälaatuisia eivätkä menettäneet värejä, eivät virttyneet tai nukkaantuneet. Mielestäni laatu on aavistuksen heikentynyt.

Vierailija
54/62 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexillä on hyviä, vähän paksumpia t-paitoja. Myös v-aukkoisia, joista tykkään. Eivät kierry, eivät rypisty, pysyy siistin näköisenä vaikka olis miten kuuma. 

Vierailija
55/62 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole kokeilleet silittää niitä paitojanne jos ne rypistyy?

Vierailija
56/62 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään t-paidat on ohuita ja venyvät pesun jälkeen leveyssuuntaan ja kutistuvat pituussuunnassa. On vaikea löytää laadukasta t-paitaa joka pitää muotonsa eikä ole liian lyhyt.

Vierailija
57/62 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni T-paitoja on ostettavissa lähes rajaton valikoima. En siis ymmärrä tätä T-paidanpuuteongelmaa. Selvähän on, että T-paita on tosi laaja ryhmä hyvin erilaisia vaatteita erilaisiin käyttötarkoituksiin. Ei kai kukaan muuta luule. Kai?

Joo mutta kun ne eivät ole laadukkaita. Ovat läpikuultavan ohuita, kutistuvat/venyvät/kiertyvät pesun jälkeen. En halua ostaa kertisvaatteita.

Vierailija
58/62 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, jos tykkäät painetuista t-paidoista, niin katsopa Erja Raittisen Pikkupuodin verkkokaupasta. Löytyy myös ilman painatuksia, yksivärisiä ja raitapaitoja. 

Ovat hintansa väärtejä, laadukkaita. 

Joutsassa tuo yritys. 

Järkyttävän rumia, jos ei sitten mene eläkeläisen käyttöön.

Pöh, tuollahan näkyy olevan yksivärisiäkin t-paitoja jos kuviot ei miellytä.

Vierailija
59/62 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten osastolta marketista. Naisten t-paidat ovat lyhyitä kittanoita joissa kankaasta näkyy läpi, mutta miesten perus-t-paidat ovat voelä hyvää paksua puuvillaa eikä hintakaan ole paha.

Minulla on muutama. Ne ovat muuten hyviä, mutta se sopivan kokoisin tuntuu puuttuvan kurkkuun kiinni eli ei istu niin hyvin kuin pitäisi. Överisuuria pidän lähinnä yöpaidan sijasta, koska ne päällä ei voi oikein kylille lähteä, näyttävät todella lainapeitteiltä.

Kaula-aukkoa saa isommaksi kun ottaa ratkojalla kaulusnauhan irti, niskassa oleva vahvike pois, ja sitten ompelee nauhan takaisin.  

Vierailija
60/62 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huooooooh. Ommelkaa ne t-paidat itse ja huolehtikaa niistä. Pääsette päättämään kankaan ja leikkaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä