Mistä oikeasti hyviä t-paitoja?
Haussa siis aidosti laadukkaita t-paitoja, sellaisia mitkä säilyttää muotonsa pesun jälkeen ja oikeasti kestäisi käyttöä. Mistä kannattaa alkaa kattomaan?
Kommentit (62)
Mulle sopii lasten koko 170 cm ja Lindexin paidat laadukkaita. Niissä myös kaula-aukko on normaali eikä olkapäiltä tippuva muodoton reikä.
Ovat myös halpoja
T. Mummo
Huoh. Miksette tee itse t-paitanne?
Näitä t-paita kyselyitä olen nähnyt täällä palstalla useita harvakseen. Tyypillistä vastauksille on, että konkreettisia ehdotuksia ei yleensä tule
Vierailija kirjoitti:
Näitä t-paita kyselyitä olen nähnyt täällä palstalla useita harvakseen. Tyypillistä vastauksille on, että konkreettisia ehdotuksia ei yleensä tule
Eiköhän se kerro ongelman laajuudesta. Niitä ei ole saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni T-paitoja on ostettavissa lähes rajaton valikoima. En siis ymmärrä tätä T-paidanpuuteongelmaa. Selvähän on, että T-paita on tosi laaja ryhmä hyvin erilaisia vaatteita erilaisiin käyttötarkoituksiin. Ei kai kukaan muuta luule. Kai?
Viralliset fanituotteet, ainakin bändi t-paidat on yleensä laadukkaita. Toinen ryhmä on skeittareille suunnatut vaatteet, ne on tehty kestämään käyttöä. Printtaukset ei ehkä keski-ikäisten enemmistöä niin ihastuta ja suurin koko on usein miesten XXL.
Mä ostan menneiden vuosien festivaali- ym. paitoja. Hinnat ovat yleensä tosi alhaisia ja mitä vanhempi paita, sitä parempi laatu. Melkein joka tapahtumassa on jossakin nurkassa alepaitojen myynti.
Joku täällä taas kyselee miksei ommella itse. Laadukkaita t-paitakankaita on ihan älyttömän vaikea löytää. Se jokaisesta kangaskaupasta löytyvä yleensä ihan laadukas puuvilla-elastaanitrikoo ei siihen sovi, se on parhaimmillaan leggingseissä ja lastenvaatteissa. Jos ajatellaan aikuisten kestävää t-paitaa, materiaalin pitäisi olla 100% puuvillaa interlock-kudoksella. Minä en ole ainakaan löytänyt sellaista laatua, joka miellyttäisi. Helpompaa on löytää hyviä t-paitoja.
Joskus hyviä paitoja löytyy jopa ihan ketjuliikkeistä, kuten hm ja zara. Materiaalia pitää tunnustella ja saumojen laatu pitää tarkistaa. Materiaalin ja vaatteiden rakenteen tuntemus on kyllä katoava taito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, jos tykkäät painetuista t-paidoista, niin katsopa Erja Raittisen Pikkupuodin verkkokaupasta. Löytyy myös ilman painatuksia, yksivärisiä ja raitapaitoja.
Ovat hintansa väärtejä, laadukkaita.
Joutsassa tuo yritys.
Järkyttävän rumia, jos ei sitten mene eläkeläisen käyttöön.
Makuasioista ei voi kiistellä :)
Menin katsomaan, niin se Tulppaani ja Nuppu ovat ainakin kivoja.
Aapee kysyi laadukkaita teepaitoja.
Sieltä missä myydään Fruit of Bloom merkkisiä paitoja.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä missä myydään Fruit of Bloom merkkisiä paitoja.
Ne olivat joskus parikymmentä vuotta sitten todella hyvälaatuisia eivätkä menettäneet värejä, eivät virttyneet tai nukkaantuneet. Mielestäni laatu on aavistuksen heikentynyt.
Lindexillä on hyviä, vähän paksumpia t-paitoja. Myös v-aukkoisia, joista tykkään. Eivät kierry, eivät rypisty, pysyy siistin näköisenä vaikka olis miten kuuma.
Ette ole kokeilleet silittää niitä paitojanne jos ne rypistyy?
Nykyään t-paidat on ohuita ja venyvät pesun jälkeen leveyssuuntaan ja kutistuvat pituussuunnassa. On vaikea löytää laadukasta t-paitaa joka pitää muotonsa eikä ole liian lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni T-paitoja on ostettavissa lähes rajaton valikoima. En siis ymmärrä tätä T-paidanpuuteongelmaa. Selvähän on, että T-paita on tosi laaja ryhmä hyvin erilaisia vaatteita erilaisiin käyttötarkoituksiin. Ei kai kukaan muuta luule. Kai?
Joo mutta kun ne eivät ole laadukkaita. Ovat läpikuultavan ohuita, kutistuvat/venyvät/kiertyvät pesun jälkeen. En halua ostaa kertisvaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, jos tykkäät painetuista t-paidoista, niin katsopa Erja Raittisen Pikkupuodin verkkokaupasta. Löytyy myös ilman painatuksia, yksivärisiä ja raitapaitoja.
Ovat hintansa väärtejä, laadukkaita.
Joutsassa tuo yritys.
Järkyttävän rumia, jos ei sitten mene eläkeläisen käyttöön.
Pöh, tuollahan näkyy olevan yksivärisiäkin t-paitoja jos kuviot ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten osastolta marketista. Naisten t-paidat ovat lyhyitä kittanoita joissa kankaasta näkyy läpi, mutta miesten perus-t-paidat ovat voelä hyvää paksua puuvillaa eikä hintakaan ole paha.
Minulla on muutama. Ne ovat muuten hyviä, mutta se sopivan kokoisin tuntuu puuttuvan kurkkuun kiinni eli ei istu niin hyvin kuin pitäisi. Överisuuria pidän lähinnä yöpaidan sijasta, koska ne päällä ei voi oikein kylille lähteä, näyttävät todella lainapeitteiltä.
Kaula-aukkoa saa isommaksi kun ottaa ratkojalla kaulusnauhan irti, niskassa oleva vahvike pois, ja sitten ompelee nauhan takaisin.
Huooooooh. Ommelkaa ne t-paidat itse ja huolehtikaa niistä. Pääsette päättämään kankaan ja leikkaukset.
Mä olen ostanut omani käytettynä. Yksivärisiä, 100% puuvillaa, ladyfit. Sellpy vaatettaa kivasti jos pystyy käytettyihin. Katson vain uudet ja erittäin hyvät enkä osta mitään, minkä pesulappu ei näy kuvassa. Paksua puuvillaa ilman elastaania on vaikea löytää muuten, enkä ala käyttää miesten osastoa siksi, että naisten vaatteet tehdään huonoiksi.