Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aikuinen lapsi varastaa

03.06.2026 |

Tilanne se, että ollut muutama tilanne jossa rahaa hävinnyt. Ihan tarkkaan en tiedä minkä verran. Lapseni kieltää vieneensä ja että olen laittanut ne eri paikkaan enkä vain löydä. 

Hän kerran nuorempana jäänyt kiinni siitä että varasti minulta rahaa. Nyt omillaan asuva, nuori aikuinen. Elämä mallillaan, käy töissä eikä mitään isompia ongelmia pitäisi olla.

Kysymys kuuluu, miten reagoisitte? Mitään haukkumista en tähän halua. En tietenkään voi luottaa häneen, koska olen varma että on varastanut. Mutta tilanne, jossa lapsi ei myönnä mitään vaan loukkaantuu ja etäännyttää välit om vaikea. Koska mitään todisteitahan minulla ei ole.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä piilotit itse rahat sellaiseen paikkaan, ettet enää löydä ja muista. Mieti tarkkaan missä näit rahat viimeksi ja mitä silloin tapahtui? Soiko vaikka ovikello yllättäen ja sujautit kiireessä ne pois näkyvistä? 

Vierailija
22/27 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6507 kirjoitti:

Olen varma. Luonani ei ole käynyt kukaan muu. Ja ei, en ole muistisairas enkä vanhus. 

Jotenkin hullua vaan olla hiljaa asiasta, mutta ei kai tässä muuta voi.

Siis olet ihan varma että lapsi on varastanut mutta et kuitenkaan edes muista, paljonko sinulla on ollut sitä rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vaihtoehdot

Jatkat kyselyä, mahdollisesti ei käy enää ikinä

Unohdat ja varastaa toistekin

Itse valitsisin jälkimmäisen

24/27 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin edelleenkään hän ei tule asiaa myöntämään. Ja tuo ”miksi ei vaan tullut pyytämään” ei toimi koska tuskin olisin antanut. Hänellä on hyvä palkka, isompi kuin minulla.

Vierailija
25/27 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tietty summa rahaa näkösälle ja tarkasta lapsen käynnin jälkeen onko sama summa tallella.

Vierailija
26/27 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät rahat piiloon, niin ettei löydä penkomatta ja jättämättä jälkeä,  esim lipastoon, pahvilaatikkoon tai pussiin ja talia pussin ja läheisten tavaroiden päälle, takli murtuu kun pussiin koskee.  perinteisesti patja alle  pussissa, ja pussi kiinni sänkyyn ja sinetti naruun yms.  lomakko tuhrittu herkästi irtoavalla värillä, jotta jää sormiin jäljet.  Setelien numerot paperilapulle, ja vaadit lastasi näyttämään omat setelinsa, sitten vaan vertaamaan sarjanumeroita

Vierailija
27/27 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että annoit ennakkoperintöä. Jos sinulla on muita lapsia, anna muille saman verran, niin ei tule riitaa myöhemmin. Ja jatkossa säilytä rahat tarkemmin. Oppirahoja, niitä meillä on itse kullakin elämässä tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi