Kevään ensimmäinen autoon jätetty koira bongattu
Tapahtui erään marketin parkkipaikalla. Ei ollut auto pysäköity varjoon eikä omistaja tainnut olla poissa vain ne kuuluisat Viisi Minuuttia.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit?
Menin infotiskille. Jonoa. Takaisin autolle. Ei ketään. Valokuvasin auton ja koiran ja jäin hetkeksi odottamaan. Ei vieläkään ketään. Koira vain makasi siellä. Lopulta lähdin pois.
Tiedäthän että jos on sähköauto niin useissa malleissa voi jättää ilmastoinnin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän että jos on sähköauto niin useissa malleissa voi jättää ilmastoinnin päälle.
Tiedän ja ei ollut täyssähkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit?
Menin infotiskille. Jonoa. Takaisin autolle. Ei ketään. Valokuvasin auton ja koiran ja jäin hetkeksi odottamaan. Ei vieläkään ketään. Koira vain makasi siellä. Lopulta lähdin pois.
Ai ihan kuvan otit. Tää kuvaa niin nykypäivää. Et siis tehnyt mitään auttaaksesi koiraa. Ihan yhtä kusipäinen olit kuin kuumaan autoon koiransa jättänyt.
Mulla on ollut tänäkin kesänä koira vartin autossa. Ilmastointi päällä.
Vierailija kirjoitti:
Miten lämmintä autossasi oli?
Vierailija kirjoitti:
Näistä pitää ilmoittaa eteenpäin.
Tänne palstalle
Taas tollot työntämässä nokkaansa muiden asioihin. Eihän siellä edes ole vielä hellettä.
Jos oli ikkunat raollaan kyllä näillä säillä koira autossa perus kauppareissun jaksaa. Itse olisin kyllä tarkistanut että koira reagoi koputteluun ja vaikuttaa valppaalta. Jos ei niin poliisille soitto.
Vierailija kirjoitti:
Taas tollot työntämässä nokkaansa muiden asioihin. Eihän siellä edes ole vielä hellettä.
Jokaisen pitää puuttua asiaan jos näkee eläimen kaltoinkohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit?
Eli jätit koiran sinne? Olisit soittanut kytät. He voivat tulla antamaan sakkoa.
AINA pitää ottaa havaitsemansa eläimen hätätilanne vakavasti, ehdottomasti parempi niin. Pitää varmistaa eläimen hyvinvointi ja kutsua välittömästi viranomaisapua jos tarpeen, tai toimia itse, MUTTA uusimmissa tietyissä autoissa on lemmikkitila, missä auto pysyy moitteettoman ilmastoituna sen hetken ajan, kun omistaja piipahtaa jossakin. Eläimellä ei siinä tapauksessa ole mitään hätää! Näet auton ikkunasta auton keskikonsolissa sijaitsevan ison näytön. Siinä lukee selkeästi "omistajani palaa pian" tai vastaavaa. Näkyy eläinanimaatio/eläimen kuva ja sen hetkinen sisälämpötila autossa.
Joten älä nyt hel ve tis sä mene sellaisen uudemman auton ikkunaa rikkomaan ja sekoilemaan kuin päätön hullu, tai olet ku sessa omaa tyhmyyttäsi ja se on sulle oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lämmintä autossasi oli?
Säädetty 18 asteeseen.
Mulla on aina koira autossa kun poikkean jossain. Auton kahden ikkunan edessä roikkuu lämpömittarit joista kateelliset voi katsella miten mukavaa koiralla on viileässä ilmastoidussa autossa, kun kärvistelevät itse 30 helteessä. (apista myös seuraan lämpotilaa ja saan välittömästi ilmoituksia jos lämpötila jostain syystä muuttuisi.) Lisäksi hänellä on radio päällä kun tykkää musiikista, vesi- sekä ruokakuppi tarjolla. Ja ikkunassa lappu että "Käytä silmiäsi niin näet että mulla on täällä 19 astetta, sulla on siellä 30."
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina koira autossa kun poikkean jossain. Auton kahden ikkunan edessä roikkuu lämpömittarit joista kateelliset voi katsella miten mukavaa koiralla on viileässä ilmastoidussa autossa, kun kärvistelevät itse 30 helteessä. (apista myös seuraan lämpotilaa ja saan välittömästi ilmoituksia jos lämpötila jostain syystä muuttuisi.) Lisäksi hänellä on radio päällä kun tykkää musiikista, vesi- sekä ruokakuppi tarjolla. Ja ikkunassa lappu että "Käytä silmiäsi niin näet että mulla on täällä 19 astetta, sulla on siellä 30."
Sama homma. Autossa on lemmikkitila ja minulla app josta seuraan auton tilannetta (kameroineen ja lämpösensoreineen) ulos näkyy näyttö jossa mm. lämpötila nähtävissä. Tosin olen hulluja ja arjen sokeita sankareita varten lisännyt vielä laput molemmille puolille autoa että "katso lämpömittaria, älä sekoile. Lasin rikkomisesta seuraa korvausvelvollisuus johon sitoudut lasin särkiessäsi."
Minä viime kesänä näin kaupan parkkipaikalla autossa koiran, joka soitti auton tööttiä.
Omistaja saman tien tuli paikalle ja sanoi, että koira on oppinut tuon tempun. :)
Koiralla ei ollut mitään hätää.
Mitä teit?