Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menettääkö työttömyystuet jos sanoo että lukee pääsykokeisiin?

Vierailija
01.06.2026 |

Torstaina on työkkärin tädin kanssa tapaaminen. Saako mainita, että luen toisinaan pääsykokeisiin, vai lähteekö siitäkin nykyään tuet?

Olen kuitenkin ilmoittanut että tavoitteeni on päästä jatko-opintoihin. Pitääköhän siis selittää että pyrin jatko-opintoihin, mutta en aio opiskella ollenkaan tätä edistääkseni?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna mitään tarttumapintaa. Älä lörpöttele asioitasi, usko nyt! 

Vierailija
22/25 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna mitään tarttumapintaa. Älä lörpöttele asioitasi, usko nyt! 

Ei ihme että joillakin on ongelmia työttömyysviranomaisen kanssa kun ärisee niille kuin raivotautinen koira. Kun olin itse työttömänä olin ihan avoin suunnitelmista ja ongelmista. Työkkäristä ei koskaan ollut mitään harmia. Joskus itse mokasin etten jotain ilmoitusta tehnyt ajoissa ja jouduin sitten tekemään siitä jonkun virallisen sepostuksen. Kun kohtelee niitä hyvin niin saa myös hyvää kohtelua takaisin. Sääntöjä pitää tietysti noudattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin sivuilta:

Alle 25-vuotiaan työttömyysturva

Oletko alle 25-vuotias, eikä sinulla ole peruskoulun tai lukion jälkeistä ammattikoulutusta? Sinua koskevat osittain muista työnhakijoista poikkeavat ehdot työttömyysturvaan liittyen. Tilanteesi muuttuu, kun hankit ammatillisen koulutuksen tai osallistut työllistymistä edistävään palveluun.

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-tyoelamasta/tyottomy…

Vierailija
24/25 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin pääsykokeisiin luetaan nyt?

Ensi vuoden pääsykokeisiin ja syksyn YO-kokeisiin.

Ensi vuoden pääsykokeisiin ei vielä kannata kovin paljon lukea, johan siinä ehtii kyllästyä ennen pääsykokeita. 

Vierailija
25/25 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin sivuilta:

Alle 25-vuotiaan työttömyysturva

Oletko alle 25-vuotias, eikä sinulla ole peruskoulun tai lukion jälkeistä ammattikoulutusta? Sinua koskevat osittain muista työnhakijoista poikkeavat ehdot työttömyysturvaan liittyen. Tilanteesi muuttuu, kun hankit ammatillisen koulutuksen tai osallistut työllistymistä edistävään palveluun.

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-tyoelamasta/tyottomy…

Eli tämän mukaan kannattaa kertoa mihin olet hakenut ja myös,  että osallistut pääsykokeisiin, koska olet hakuvelvollinen.  

Ihmettelijöille tiedoksi: nyt juuri tämän vuoden yliopistojen pääsykoeaika on meneillään. Ennakkomateriaali tulee vain muutama päivä ennen pääsykoetta, joten siihen ei voi täysipäiväisesti montaa päivää valmistautua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä