Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako espanjasta äidinmaidonkorvikkeita?

15.05.2007 |

elikkäs Calahondaan suunnataan, Fuengirolan lähelle. mahtaako kaupoista löytyä Nannia esim? maissivellin otan mukaan, mut miten mahtaa olla järkevin tuon maidon kanssa...

vauva nyt 3 kk.

muutkin vinkit tervetulleita!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten oli ainakin vielä niin, että korvikkeita sai apteekista, ei ruokakaupasta. Merkkejä en katsastanut, kun ei käytetty korviketta. Siellä näytti kuitenkin olevan lähinnä jauhepurkkeja hyllyssä.

Ruokakaupasta sai paljon suppeammin muitakaan lasten valmisruokia ja liharuokien maut olivat meidän silloin 8 kk ikäiselle niin erilaisia, ettei hän niitä syönyt, oikein oksensi joitain. Onneksi oli omat lihapurkit mukana. Paikalliset hedelmäsoseet maistuivat kyllä hyvin. Myös puurojauhe oli kotoa.

Kiinteää vauva söi tavallista vähemmän, kuumuus kai teki, eli kotoa tuodut ruuat riittivät, vaikka en ollut joka päiväksi alunperin varannut, kun ajattelin käyttää paikallisia sekaisin, mistä ei sitten tullut mitään. Maitoa menikin tiheästi.

Vaippoja sai helposti, merkit olivat kyllä tuntemattomia, mutta ihan hyviä.

Vierailija
2/4 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan paljon matkustettu Espanjassa, itseasiassa juuri Calahondassa (jonne tänäkin kesänä tiemme vie) ja äidinmaidonkorvikkeen olen aina ottanut Suomesta mukana (jauheena, on helppo kuljettaa). Nania en ole kaupoista löytänyt, jotain vastaavaa kyllä, mutten ole kuitenkaan omilla lapsilla niitä kokeillut. Vellit myös kannattaa ehdottomasti ottaa Suomesta mukaan (ja puurot isommille lapsille), mutta kaikkea muuta vauvanhoitoon liittyvää löytyy kyllä Espanjastakin. Calahondassa on pari ihan ok ruokakauppaa, vaikka me itse kyllä hoidamme kauppaostoksemme vähän kauempana olevasta suuresta Hypermarketista.

piba:

elikkäs Calahondaan suunnataan, Fuengirolan lähelle. mahtaako kaupoista löytyä Nannia esim? maissivellin otan mukaan, mut miten mahtaa olla järkevin tuon maidon kanssa...

vauva nyt 3 kk.

muutkin vinkit tervetulleita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen kyllä toista mieltä tuon toisen vastaajan kanssa. Lastenruokia löytyy kyllä ja valikoimat ovat huimat varsinkin suuremmissa kaupoissa. Maut saattavatkin vaihella (varsinkin liharuokien osalta), mutta hedelmä- ja kasvissosevalikoimista löytyy ihan tuttujakin. En siis itse kyllä lähtisi Suomesta ruokapurkkeja roudaamaan. Ja Espanjasta löytyy kyllä ihan tuttuja Pampersejakin (tosin Dodot nimellä) :).

Vierailija
4/4 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vellit on Espanjassa ihan tolkuttoman makeita. Meillä loppui vellit kesken ja silloin poika ei vielä osannut syödä lusikalla ja aika helisemässä oltiin, kun makea velli ei maistunut.